קל להישבות בקסם: "אמרלד, ילדת-פיות: סוד המאיה". הוצאת "כנרת"

קל להישבות בקסם: "אמרלד, ילדת-פיות: סוד המאיה"

הספר השלישי בסדרה "אמרלד, ילדת-פיות" עוסק בהרפתקה חדשה, אליה נכנסת אמרלד וחברותיה מארץ קסם, התאומות ליב ומלאני. הפעם השלוש נחושות להגן על סוד המאיה מפני אנשי הכת הרשעים

גם אם אינכם ילדים וגם אם אתם לא אוהבים לקרוא ספרי פנטזיה אין ספק שתאהבו את הסדרה "אמרלד, ילדת/פיות". מדובר בסדרת ההמשך של "ווינטר בלו, ילדת/פיות", אותה כתבה הסופרת הישראלית אשכר ארבליך בריפמן שהשאירה חותם חיובי בעולם הפנטזיה הישראלית.

"סוד המאיה" הוא הספר השלישי בסדרה שבה הדמות הראשית היא אמרלד, בתה של ווינטר בלו. כמו אמה גם היא ילדת פיות שעולה בלילות לארץ קסם ונלחמת למען שלום תושביה הקסומים. בספר הקודם אמרלד נלחמה ביצורי הצל ביחד עם התאומות ליב ומלאני, וכעת הן נחושות להגן על הסוד של בני המאיה מפני אנשי הכת הרשעים שמאיימים להשמיד את ארץ קסם. 

עוד בנושא ספרי פנטזיה
מתח בלתי פוסק: "ארנה 2: משחקי המוות"
עדי בן חמו
בספר השני אנחנו פוגשים את ברוק, ברי, לוגן ובן בהרפתקה בלתי נשכחת שתשאיר אתכם מרותקים וחסרי נשימה

מעבר לעלילה הנסובה סביב בני המאיה יש את החבר הכי טוב של אמרלד, אוליבר, שגם הוא לוקח חלק משמעותי בסיפור. העלילה מתרחשת בחופש הגדול, בימים שבהם אמרלד עסוקה בלתכנן לעצמה את היום ולהעביר את החופש בנעימים. אוליבר מציע לאמרלד ללכת איתה למקום כלשהו והיא מכינה לו הפתעה. היא לוקחת אותו למעיין סודי שנקרא "מעיין הבבואה" ובו מתרחש קסם של ממש. במעיין זה רק ילדי פיות יכולים לצפות בקטעים מהחיים שלהם, כל מיני זיכרונות מהעבר או דברים שיקרו בעתיד, כשהם צוללים לתוך המים. כשהשניים עושים תחרות צלילות, אוליבר רואה את דמותו במים ונבהל, לכן אמרלד מסבירה לו למרות שלא הייתה מעוניינת בכך, על הקסם שנמצא בתוך המעיין, ובנוסף היא לא מבינה כיצד קרה הדבר, הרי אוליבר לא ילד פיות. כזכור, אוליבר לא יודע שאמרלד ילדת פיות, לכן היא נמנעה מלספר לו מדוע היא רוצה לצלול שוב ושוב. 

© הוצאת "כנרת"

אין ספק שהסיפור עם אנשי הכת ובני המאיה מעניין, אבל לא פחות מהסיפור שקורה עם אוליבר. השניים מתקרבים לאט לאט זה לזו ונראה שבקרוב הם אפילו יהפכו לחברים, למרות שאמרלד מסתירה את הסוד הגדול. שתי דמויות שפחות אהבתי בסדרת הספרים הזו הן ליב ומלאני, ששונות לחלוטין ממגי, חברתה הטובה של ווינטר בלו. בעוד שמגי הייתה מצחיקה ועניינית, יעילה וחכמה, ליב ומלאני לא כאלו בכלל. הן אפילו מעט משעממות וכל הדברים שהן אומרות נקראות ברפרוף קל שבקלים. 

בנוסף לכך, מורגשים עוד הבדלים בין הסדרות. בעוד שב"ווינטר בלו" התמקדו ביצורים קסומים רבים שגרים בארץ קסם, כמו תומס, פרנציס גו השלישי והפיות החונכות של ילדי הפיות, כאן זה לא קורה והיחידים שמודגשים הם הפיה החונכת של אמרלד, אנמני, ואזמרגדה שעוזרת לה לשלוט בכוחות שלה בספר זה. כמו כן, לאמרלד יש רק שתי חברות מארץ קסם ולעומתה לווינטר בלו, אמה, היו ועוד ישנם בעיקר את מגי, טימוטי ואדוארד שהוא בעלה היום.

למרות החוסר הבולט "אמרלד" זו סדרת ספרים מרתקת ומעניינת שהותירה את הקוראים האדוקים של סדרת "ווינטר בלו" צמאים להמשך, לאחר שהיא הסתיימה. בנוסף, היא גרמה לי להתאהב עוד יותר בכל הדבר הזה שנקרא "ארץ קסם" וגם לרצות לחיות שם כילדת-פיות. כמה חבל שזה לא אמיתי

ציון בסולם פרוגי: 9 מתוך 10. 

תגובות