לכבוד שבוע הספר: אילו ספרים אתם חייבים לקנות?. צילום: טמבלר

לכבוד שבוע הספר: אילו ספרים אתם חייבים לקנות?

שבוע הספר התחיל הערב ואיתו מגיעים ספרים רבים ואיכותיים כמו בכל שנה, ביניהם "דברי", "הלו דורית" ו"הגיוס". הרשימה המלאה

שבוע הספר שהתחיל הערב ויימשך עד ל-13 ביוני נפתח עם ספרים חדשים שנמכרים בהנחות משמעותיות ברשתות הספרים ובדוכנים השונים. קיבצנו בכתבה זו את מיטב ספרי הנוער שאתם חייבים לקרוא, מרומן גרפי קליל עד לספר שעוסק באובדן. תיהנו! 

"זאת עם הכתם השחור"

הספר הראשון ברשימה שלנו שאתם חייבים לקנות הוא הספר "זאת עם הכתם השחור", אותו חיברה עמליה רוזנבלום. העלילה עוסקת בחייה של לילי, נערה מחוננת מ"בית טוב", שמתהפכים כשהוריה מודיעים שהם נפרדים. ברגע של בלבול ומצוקה לילי מאמצת כבשה ומתחילה להאמין שיש לה כוחות על טבעיים. בעזרת היצור המופלא שלצדה היא מקווה להחזיר את ההורים זה לזו וגם להרשים את המורה שבו היא מאוהבת, אבל הטיפול באורחת המסתורית מסתבך ולילי נאלצת לבקש עזרה מזוהר, נער רחוב יפה ומתעתע עם כישרון לקעקועים ועם סודות משלו. בין השניים נרקמת חברות אבל דרכה של לילי ממשיכה להתפתל כלפי מטה. הנערה שהייתה פעם "הילדה המושלמת" להוריה הגאים מסתבכת בסודות ושקרים, בעוד הוריה עסוקים מידי בעצמם מכדי להבחין במתרחש. הספר יראה לכם את תהליך ההתבגרות של לילי בצורה הכי ריאליסטית ואמיתית שיש, תהיו בטוחים. 

© הוצאת "כנרת"

"דברי" 

תהיתם פעם מה עובר במחשבות של האנשים שנוהגים לשתוק לעיתים קרובות? גם אם כן וגם אם לא, אתם יותר ממוזמנים לקרוא את הספר "דברי" של לורי האלס אנדרסון, שיסביר לכם קצת יותר טוב על השתיקות האלו. הדמות הראשית, מלינדה, עוברת את מרבית חייה בשתיקה. אף אחד לא מדבר איתה וגם לא מקשיב לה, כי היא שותקת. משהו קרה ומאז היא לא אומרת מילה. בבית הספר התיכון היא הילדה המנודה בגלל השוטרים שהזמינה למסיבה הסוערת של השכבה ואף אחד לא טרח לשאול למה. גם ההורים מתקשרים איתה בכתב ומשאירים לה פתקאות בדרכם לעוד יום עבודה ארוך. הספר יראה לכם מהו צביעות, עד כמה חשוב להיפתח לשיחות ולדובב אנשים לדבר ואיך ששתיקה גורלית אחת יכולה לשנות את כל הקלפים במשחק

© הוצאת "כנרת"

"הלו דורית" 

זהו ספר הביכורים והמצליח של ניר דרום. בעלילה מסופר על דורית שנוסעת לבלות אצל אנטי רייצ'ל בתל אביב. בכל קיץ היא נפרדת מאמא שלה ואינה יודעת לאן היא נוסעת, והפעם בקיץ הזה מלווה את דורית דולי פרטון, הזמרת שהיא מעריצה. כשדורית מגלה שאמה השרויה בדיכאון עמוק שיקרה לה במשך שנים, הזעם והתסכול גורמים לה לצאת עם דולי למסע שישנה את חייה. "הלו דורית" יציג בפניכם מסע מרתק ומופלא שיגרום לכם לרצות להיכנס לתוכו ולהפליג עם דורית לכל מקום שהיא הולכת אליו. 

© הוצאת "כנרת"

"הגיוס"

"הגיוס" הוא הספר הראשון בסדרת "מלאך" שאותה כתב רוברט מצ'אמור. מלאך הוא ארגון סודי ביותר שהקים מרגל בריטי אחרי מלחמת העולם השנייה. הסוכנים נבחרים בקפידה, עוברים אימונים מפרכים, וידועים במקצוענות שלהם. בגיל 17 הם פורשים רשמית, ולמרות שעבודתם מסוכנת מאוד יש להם יתרון אחד משמעותי והוא שמבוגרים אף פעם לא חושדים שבני נוער מרגלים אחריהם. אל העלילה נכנס ג'יימס, המגויס החדש שכמו המרגלים האחרים גם הוא יתום ואף אחד לא מחכה לו בבית. במשך כל חייו הרגילו אותו להגן על עצמו ועל אחותו. מלאך זקוק לו, אבל קודם כל ג'יימס צריך לעבור מאה ימי אימונים שרק מעטים שורדים. אין ספק שלא תתחרטו על הקריאה ותהיו צמאים בסיומה לספרים הבאים בסדרה. מי יודע, אולי כבר בשבוע הספר הבא נראה את הספר השני בדוכנים! 

© הוצאת "כתר"

"הגל החמישי"

"הגל החמישי" הוא הספר הראשון בסדרה של ריק יאנסי. הוא נבחר לאחד מספרי הנוער (young adult) הטובים של שנת 2013, זכה לשלל ביקורות נהדרות, שהה ברשימות רבי המכר ובנוסף בקרוב יעובד לסרט. בעולם פוסט אפוקליפטי, מכונות רצחניות שנראות בדיוק כמו בני האדם מנסות להשמיד את מה שנותר מהאנושות. קאסי, גיבורת הספר, מחפשת את אחיה הצעיר לאחר שברחה בגל החמישי מהפולשים שמנסים לצוד אותה. בין החיפושים קאסי פוגשת בנער שמבטיח לעזור לה ובנוסף מבטיח לה שהוא בן אנוש. אם אתם אוהבים רומנטיקה ומתח זה הספר בשבילכם! 

© הוצאת "כתר" ו"מודן"

"מרותקת"

"מרותקת" הוא ספרה של יעל נאמן, זוכת פרס ראש הממשלה לספרות לשנת 2015. הספר עוסק בריתוק של איה, בעקבות בריחתה מהבית, אך למרות שהריתוק נעשה כעונש הוא הפך לפרס. איה הסתגרה בחדרה במשך כל ימי הריתוק וקיוותה להתנתק גם מהסביבה החיצונית שהעיקה עליה לאחרונה, אך לבסוף אין מנוס ממנה ואיה מוצאת את עצמה מתחברת מחדש לחבריה, להוריה המודאגים ואפילו לאחותה הקטנה. יותר מהכול היא מחכה בשקיקה למכתבים שנשלחים מאחיה הגדול שגר בניו יורק ומספר לה את סיפור חייה. בין כל אלה, אהבה לא ממומשת מסתננת דרך סדק בדלת ולא ברור אם היא עומדת להיפתח לרווחה או להיטרק. לנו יש הרגשה שמהרגע שתתחילו לקרוא את הספר תישאבו אל עולמה הפנימי של איה ותהיו מרותקים.

© הוצאת "כתר"

"אחרי אייריס"

ספרה של נטשה פארנט עוסק בבחירה הכי קשה שלעיתים אנחנו צריכים לעשות, אושר. בלו שוכלת את אחותה התאומה אייריס זה כמה שנים וההתמודדות אחרי המוות קשה מנשוא. דרך המצלמה שלה ודפי היומן שהיא כותבת, היא מחפשת תשובה לשאלה איך מתמודדים עם החיים אחרי אייריס, אך מהרגע שסטודנט נהיה האו/פר במשפחה שלה ומנסה למלא את מקומם של ההורים שנעדרים מהבית לרוב, ומאז שהיא פוגשת בשכן הפרוע שלה מהבית הסמוך, חייה משתנים לבלתי הכר. ב"אחרי אייריס" תראו את השילוב הנהדר של הרומנטיקה והדרמה, של בעיות של מתבגרים ושל משפחות הרוסות. אנחנו בטוחים שתאהבו את הספר הזה ואפילו תרצו לקרוא אותו שוב!

© הוצאת "כנרת"

"חיוך"

הפעם מדובר בספר קצת שונה, זהו רומן גרפי לנוער מאת ריינה טלגמאייר. בעלילה מסופר על ריינה שמגיעה לגיל ההתבגרות ואת זה היא יודעת על פי הגשר על השיניים והלב השבור שלה. בשנה הראשונה שלה בחטיבת הביניים מחכים לה מעריץ מביך, חברות בוגדניות ושתי רעידות אדמה - אחת בעיר שלה, סן פרנסיסקו, ואחת עמוק בתוכה. מצוידת בהרבה חוש הומור ובחלומות לעתיד היא יוצאת לדרך המפותלת מילדות לבגרות. את השאלה אם היא תסיים אותה עם חיוך תגלו בספר המבריק שגם אלה מכם שלא אוהבים ספרים מסוג כזה יתחברו אליו ואפילו מאוד! 

© הוצאת "כנרת"

"הכחול האבוד"

"הכחול האבוד" הוא הספר השני בסדרת רבי המכר העולמית "המעניק" שעובדה לסרט ואותה כתב לויס לורי. הפעם העלילה נסובה סביב נערה יתומה וצולעת בשם קירה, שחיה בכפר קטן ובעולם שלה, עולם "המעניק", אין לאנשים כמוה זכות קיום. להפתעתה, במשפט שנערך לה על ידי "המגוננים" נפסק כי מותר לה להמשיך לחיות והיא נלקחת למגורים חדשים, שם תתבקש לעשות את מה שהיא עושה הכי טוב - לרקום. באחד החדרים בבניין המגורים היא מגלה את תומס שמוכשר בגילוף. לרגע נדמה לקירה שהחיים מאושרים אבל יום אחד היא שומעת בכי קורע לב שמתחלף מידי פעם בשירה יפהפייה. קירה ותומס יוצאים למסע בלתי נשכח שיגרום לכם לרצות לטעום עוד קצת מעולם "המעניק". מזל שהספר השלישי ייצא בקרוב.

© הוצאת "כתר"

 SO... אילו ספרים אתם מתכננים לקנות בשבוע הספר?

 

תגובות