ספרים מומלצים שיעבירו לכם את יום כיפור. צילום: הוצאת ידיעות ספרים

ספרים מומלצים שיעבירו לכם את יום כיפור

יום כיפור מתרחש עוד יומיים וזו הזדמנות מצויינת לצאת קצת מהשגרה העמוסה ולהירגע עם ספר טוב. הבאנו לכם מספר ספרים מומלצים שיעבירו לכם את היום הזה ברוגע

השיר הזה יציל אותך/ליילה סיילס

לאליס דמבובסקי נמאס להיות לא מקובלת, ולקראת כיתה י"א היא מחליטה לעשות הכול כדי להיות מגניבה. אבל התוכניות שלה משתבשות. דווקא כשהיא נמצאת בשפל, ולא נראה שדבר יכול לעזור לה, היא מגלה את "סטארט", מועדון לילה מחתרתי, שבו האהבה הגדולה שלה למוזיקה מוצאת ביטוי מוחשי.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

חוץ ממוזיקה, מוצאת אליס במועדון גם את ויקי, הזמרת טובת הלב, ואת צ'אר, הדי-ג'יי שאי אפשר לעמוד בפניו, ויותר מכל – הזדמנות אמתית להגשים את עצמה ולמצוא זהות חדשה וייחודית. השיר הזה יציל אותך כתוב בקצב מסחרר ומלהיב. ברגישות, חוכמה ועם לא מעט אירוניה והפתעות עלילתיות.

השיר הזה יציל אותך/ליילה סיילס
השיר הזה יציל אותך/ליילה סיילס © צילום: הוצאת ידיעות ספרים

החיים המושלמים שלי/מיכל חזון

החיים של מאי טובים מאוד. למעשה, החיים שלה הם דבש ושושנים בצבע ורוד-פוקסיה. כשההורים שלה לוקחים אותה איתם לג'ונגלים של אמזונס היא לא מבינה למה היא צריכה ללכלך את חליפת המלחים הצחורה שלה בבוץ במקום לנוח ולהנות על שפת הבריכה. 

באמזונס היא פוגשת מדריך צעיר שיודע להכין ארוחה מנמלים, לאסוף מי גשם ולבנות מחסה באמצע הג'ונגל. ופתאום החיים שלה כבר לא בצבע ורוד-פוקסיה אלא בצבע חום-בוץ, והיא כבר לא מושכת רק בנים, אלא גם, ובעיקר, חרקים.

החיים המושלמים שלי/מיכל חזון
החיים המושלמים שלי/מיכל חזון © צילום: הוצאת ידיעות ספרים

להתראות מחר/אריק לינדסטרום

פרקר גרנט רואה הכול. והיא לא צריכה עיניים בשביל זה. היא יצרה לעצמה חוקים שכל מי שנמצא איתה בקשר צריך לדעת. למשל, אסור להתייחס אליה אחרת רק בגלל שהיא עיוורת. אסור לנצל את זה בשום דרך שהיא. והחוק החשוב ביותר: אין הזדמנות שנייה. מי שפגע באמונה, לא יוכל לזכות בו שוב לעולם. תשאלו את סקוט קילפטריק ששבר את לבה.

אחרי שנים שלא היו בקשר, סקוט חוזר לחייה. פרקר יודעת שיש רק דרך אחת נכונה להתייחס אליו – התעלמות. יש לה מספיק עיסוקים אחרים: החברות הטובות שלה, המבחנים לנבחרת הריצה (כן, הבנתם נכון. העיניים שלה לא עובדות, אבל הרגליים כן) וגם הנסיונות להתגבר על אובדן אביה. על כל יום שעובר בלי שתבכה פרקר מעניקה לעצמה כוכב זהב. אבל ההתעלמות מן העבר הולכת ונעשית בלתי-אפשרית ואולי, רק אולי, יש חוקים שהגיע זמנם להשתנות.

להתראות מחר/אריק לינדסטרום
להתראות מחר/אריק לינדסטרום © צילום: הוצאת ידיעות ספרים

חטיבת הביניים או שנות חיי הגרועות ביותר/ג'יימס פטרסון

הכירו את רייף חצ'טוריאן. יש לו רק חבר אחד – ליאו השתקן, ולא חסרות לו צרות בבית גם בלי בית ספר חדש על הראש. אלא שצץ במוחו הרעיון הכי טוב שהיה למישהו בתולדות חטיבת הביניים. בזמן שהמורה מקריאה את ספר החוקים של בית הספר, רייף הוגה פרויקט שנתי מהמם, חסר תקדים ומגניב באופן מיוחד: הוא יפר כל אחד ואחד מחוקי בית הספר. ועל כל הפרה של חוק – הוא יקבל נקודות.

ללעוס מסטיק בכיתה – 5,000 נקודות, לרוץ במסדרון – 10,000 נקודות, להפעיל את אזעקת השריפה – 50,000 נקודות!, הבעיה היא שלא כולם מתפעלים מהתוכנית המבריקה הזאת. לא המורים, לא ההורים, לא בריונים כמו מילר הקילר וגם לא ילדות מושלמות כמו ג'יני גאלטה.

חטיבת הביניים/ג'יימס פטרסון
חטיבת הביניים/ג'יימס פטרסון © צילום: הוצאת ידיעות ספרים

כמעט שם/רועי סלמן

זוהר בן ה-13 מנסה למצוא מקום שבו ירגיש שייך. פעם אחר פעם הוא עושה את הדרך הארוכה מבת ים לבאר שבע בלי שאף אחד יֵדע, כדי לנסות לחשוף את מה שמסתירים ממנו.

ברקע הסיפור המסתורי והמותח הזה יש טרגדיה ששיבשה הכול ויצורים מאיימים המופיעים בסיוטים של זוהר ורודפים אותו. האם זוהר ינצח את השחור והלבן? מי יעזור לו לגלות את עצמו מחדש? והאם הוא ימצא סוף-סוף בית?

כמעט שם/רועי סלמן
כמעט שם/רועי סלמן © צילום: הוצאת ידיעות ספרים



תגובות