קריאת קיץ: אילו ספרים כדאי לקרוא בחופש הגדול?. adobestock

קריאת קיץ: אילו ספרים כדאי לקרוא בחופש הגדול?

בימים הללו, כאשר קיים חשש לצאת למקומות בילוי בגלל החום ומגפת הקורונה, בני נוער רבים מעדיפים להישאר בבית ובמזגן. אספנו עבורכם רשימת ספרים במיוחד לחופשת הגדול ולקיץ החם!

מחפשים להעביר את החופש קצת אחרת? בהתחשב במצב וגם בשביל הנאה עמוקה ומעניינת - הכנו לכם רשימת ספרים שאנו הכי ממליצים עליהם בקיץ!

עוד בספרים בפרוגי:

קיץ אחד ביחד / ליאת רוטנר

את סדרת הספרים "קיץ אחד ביחד" כתבה ליאת רוטנר כאשר הייתה בת 14 בלבד, והוציאה אותו לאור כאשר הייתה בתיכון. בספר מגוללת רוטנר את קורותיהם של שישה תלמידי תיכון שנשלחו כנגד רצונם למחנה קיץ בפנימייה "מאור" שבצפון. ששת התלמידים שונים מאוד אחד מהשני, אך במהלך הקיץ מתפתחת ביניהם חברות אמיצה. לאורך הספר אנו צופים בתהליך שכל אחד ואחד מהם עובר, בעודם מגלים על עצמם דברים שמעולם לא ידעו ומעולם לא האמינו שמסתתרים בתוכם.

© הוצאת ידיעות וספרי חמד

המבחן / ז'ואל שרבונו

אז אמנם נגמרו המבחנים והבגרויות לשנת הלימודים הזאת, אך הספר אינו מתאר מבחן רגיל. המבחן אותו עוברים התלמידים הוא מבחן שיקבע את עתידם – ואולי גם את מותם. התלמידים המצטיינים ביותר ב-18 המושבות נבחרים לקחת חלק במבחן. מי שעובר אותו מקבל הזדמנות ללמוד באוניברסיטה, ואולי אף להפוך לאחד ממנהיגי המושבות. הספר מתמקד בסיה וייל, שמגיעה מאחת המושבות הקטנות אך נחשבת למועמדת האידיאלית במבחן. במהלך הספר היא עוברת את השלבים במבחן, מכירה ומאבדת חברים חדשים, אך בעיקר לומדת לפקפק בכל דבר, אפילו במנהיגיה ובמקום בו היא גרה כל חייה.

© הוצאת ידיעות ספרים

היינו שקרנים / א' לוקהארט

הספר מספר על קיידנס סינקלר ממשפחת סינקלייר המושלמת. משפחת סינקלייר היא משפחה אמריקאית ותיקה ועשירה, בה כולם ספורטאים יפהפיים שלא מכירים את המילה כישלון. בחופשות הקיץ, כל משפחת סינקלייר מתאספת יחדיו על אי פרטי מול חופי מסצ'וסטס, שם נפגשת קיידנס עם בני דודיה האהובים. אבל שום דבר לא הכין אותה לקיץ בו הכל ישתבש. הספר הוא מותחן פסיכולוגי מרתק, אשר אי אפשר להסיר ממנו את העיניים ולו לרגע ולא ירפה מכם גם לאחר הסוף.

© הוצאת ידיעות ספרים

39 רמזים

סדרת ספרים ארוכה במיוחד, המונה כ-25 ספרים. בקיץ הזה הרבה מאיתנו לא יוצאים יותר מדי מהבית בגלל החשש ממגפת הקורונה, ולכן "39 רמזים" היא הסדרה המושלמת. הקסם המיוחד בה היא שכל ספר נכתב על ידי סופר אחר ומוכר כגון ריק ריירדן, פיטר לרנג'ס, לינדה סו פארק, גורדון קורמן ועוד רבים וטובים, ומרתק לראות כיצד כל סופר לוקח את המסע לכיוון שלו ולסגנון שלו. הסדרה מתארת את מסעם של שני אחים יתומים, איימי ודן קהיל, בעקבות 39 רמזים המרכיבים נוסחה לשיקוי שיגרום להם להפוך לאנשים החזקים ביותר בעולם כולו. כל זאת הם צריכים לעשות בזמן שהם מתחמקים ממוות בטוח וממזימות של בני משפחת קהילה אחרים, שרוצים את הרמזים הללו לעצמם.

תיכון לילה / סי ג'יי דוהרטי

הספר מספר על בית ספר תיכון לא שגרתי במיוחד, פנימייה יוקרתית בשם "אקדמיית קימרה", ועל ההתאקלמות של הנערה אלי שרידן. אלי נשלחת לפנימייה לאחר שנעצרה על ידי המשטרה כבר בפעם השלישית, ואחיה ברח מהבית ונעלם. דווקא באקדמיה, אלי מוצאת עצמה מאושרת, אולם עד מהרה היא מבינה כי זהו לא בית ספר רגיל. מדוע חלק מהתלמידים לומדים בכיתות הלילה המסתוריות ואילו סודות הם מסתירים?

© הוצאת עליית הגג ומשכל
תגיות
תגובות