כישלון זה לחזקים: שלוש דרכים להתמודד עם כישלונות. adobestock (אילוסטרציה)

כישלון זה לחזקים: שלוש דרכים להתמודד עם כישלונות

איך מתמודדים עם כישלונות והאם זה עד כדי כך נוראי? קבלו כמה טיפים קלילים שיעזרו לכם בנושא!

דמיינו לעצמכם ערב מיוחד באולם גדול ובו המון אורחים לבושים בביגוד יפה, המחכים לסדרת נאומים שתתחיל בקרוב. הקהל מתרגש ומוחא כפיים - עולה הנואם הראשון ומתחיל לדבר. הנואם משתף ומספר בהתלהבות על הרגעים הגדולים בחייו ואתם בטח מצפים שהוא יתחיל להתפאר בכל ההישגים וההצלחות שלו - אבל האמת הפוכה לגמרי...

הוא בוחר לשלוף בגאווה דווקא את הכישלונות הכי גדולים שלו!

לא המצאתי את הערב המיוחד הזה. זה קונספט קיים של "ערבי כישלונות" בהם מגיעים שלל מנהלים בכירים, פוליטיקאים ושחקנים מצליחים ומספרים בגאווה על רגעי כישלון וחווית הלמידה שמאחוריהם. (אבל אני חושב לארגן ערב כזה, מישהו בעניין?)

לפני שנתחיל עם הטיפים, אני רוצה לשאול אתכם שאלה: כמה קשה לכם להתמודד עם כישלון בסולם של 1-10? תזכרו את התשובה שלכם כי תכף נחזור אליה!

עד שתשתתפו בערב כזה - קבלו שלושה טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם תחושת כישלון -

טיפ #1 תנו לעצמכם מרחב להרגיש

כשחווים כישלון יכולים לצוץ המון סוגי רגשות: חרדה, עצב, פחד, תסכול ועוד רגשות כיפים שתרצו להביא למסיבה הבאה שתלכו אליה (או שלא). להדחיק את התחושות האלו עכשיו - זה מרגיש בסדר ולא מזיק, אבל לטווח הארוך זה אוכל אותנו מבפנים...

אם אתם חווים כישלון ומרגישים חלק מהתחושות האלו - תנו להן ביטוי: ספרו עליהן לחברים קרובים, כתבו מה אתם מרגישים או כל דרך שיתופית אחרת - כי לשתף, זה כבר יותר מחצי מהפתרון.

© adobestock אילוסטרציה

טיפ #2 פתחו הרגלים שיעזרו לכם לעבור את התחושה

להרים טלפון לחבר, לצאת לאימון, לקחת כמה דקות לנשום נשימות עמוקות או ליצור משהו בהשראת התחושה... כל אלה הן דוגמאות פשוטות לדרכי התמודדות בריאות שיכולות לעזור להתמודד עם התחושה החמוצה של הכישלון. לא כל דרך מתאימה לכל אחד, אבל עם הקדשה של זמן לנסיונות אתם תוכלו לדעת איזה מהדרכים הכי מתאימה בשבילכם כדי להתמודד עם מצבים כאלה.

© adobestock (אילוסטרציה)

טיפ #3 בחרו לשאול שאלות מקדמות

כשהדברים לא הולכים כמו שתכננו קל מאוד להיכנס ל"לופ" מסוים ולשאול את עצמנו את השאלות האוטומטיות שרצות בראש בדרך כלל כמו: "למה זה קרה דווקא לי?", "איך זה הלך לפח?", "מה אחרים יחשבו עליי?". כנראה שהשאלות האלו לא יעזרו להשתפר מהמצב וגם יגרמו לתחושה רעה הרבה יותר אחר כך. אני רוצה להציע לכם כמה שאלות שכדאי לשאול כשחווים כישלון ויעזרו לכם להסתכל על הסיטואציה מזווית אחרת כשהיא קורית: "מה למדתי ממה שקרה עכשיו?", "על מה אוכל לומר תודה מהחוויה הזו במבט לאחור?" ו-"איזו תכונה או דרך התנהגות כדאי לי לפתח כדי שזה לא יקרה שוב?".

© adobestock

במבט לאחור, רוב חוויות הכישלון שאנחנו חווים בחיים שלנו יכולות להפוך לשיעור או מתנה. זה יקרה אם נבחר להסתכל עליהן ככה, לשאול שאלות מקדמות וניתן להן לבנות אותנו במקום לפרק.

אני חוזר לשאלה ששאלתי בהתחלה: במידה ותיישמו את שלושת הצעדים האלו ששיתפתי אתכם, עד כמה יהיה לכם קשה להתמודד מ-1-10 עם כישלון בעתיד? הבדל משמעותי נכון?

אם הייתם רוצים ללמוד באמת איך זה קורה וליצור את השינויים האלה בחיים שלכם, בימים אלו יוצא ספר שיתן לכם המון תובנות וכלים בצורה קלילה דרך הסיפורים האישיים שלי.
נשמע שזה יעשה לכם טוב נכון? מעולה, אז לא בטוח שזה יקרה.

אריק נני, מחבר בימים אלו ספר מיוחד בנושא שינויים, תובנות וכלים קלילים לחיים, ולשם כך הרים פרויקט "הדסטראט". (כלומר רק אם הסכום המבוקש יגויס יהיה אפשר להוציא את הספר לאור).

© everydamndayyy@
תגובות