דברים שכדאי לציין. צילום: יחסי ציבור

דברים שכדאי לציין

חדשות בנושא "שודדי הקאריביים: מתים לא מספרים סיפורים", קוונטין טרנטינו, "הרץ במבוך", "חמישים גוונים של אפור", "ההוביט: קרב חמשת הצבאות", דדפול, "שומרי הגלקסיה 2", "הנוקמים: עידן אולטרון", "ספיידמן המופלא" ו"בין כוכבים". קראו, זה מעניין

לאחרונה קרו מלא מלא דברים מעניינים שקשורים לקולנוע. יותר מדי. רובם הובאו הישר מכנס קומיק-קון סן דייגו שנערך בשבוע שעבר. ו, הממ, זהו, נראה לי שכאן נסיים את פסקת הפתיחה כי באמת שיש מלא עדכונים לעדכן וזמן - אין. אז יאללה, נתחילוש:

עוד במדור הקולנוע של פרוגי:

טרנטינו מכריז: "The Hateful Eight" ו"להרוג את ביל 3" בדרך אלינו

בתחילת השנה קוונטין טרנטינו הכריז כי סרטו הבא יהיה המערבון "The Hateful Eight" (או בתרגום חופשי: "שמונת הנבזים"). רגע קצרצר לאחר תחילת השנה, הוא התחרט. לא בגלל שהוא סובל מהפרעה דו-קוטבית או משהו, אלא כי התסריט הודלף וטרנטינו שלנו מאוד נפגע מהרעיון שאחד מהשותפים להפקה בגד בו. "נתתי את התסריט לשישה אנשים, ואם אני לא יכול לסמוך על אף אחד אז אין לי כבר חשק לעשות את הסרט הזה. יש לי עוד עשרה מהמקום שהוא הגיע". 

זמן מה לאחר מכן, משהו כמו כמה חודשים, הגיעה פצצה נוספת שהרעידה את העולם: מסתבר שאחד מאותם "עוד עשרה מהמקום שהוא הגיע" הוא לא אחר מאשר תסריט ל... *תופים*... "להרוג את ביל 3"! כן, כן, סרט ההמשך שנמצא בסימן שאלה כבר עידנים. ואפילו יש שם: "Kill Bill: The Whole Bloody Affair" (או בתרגום חופשי: "להרוג את ביל: הפרשה הארורה"/"להרוג את ביל: הרומן הארור"). זה כמובן, מאוד מרגש. מרגש טוב או מרגש רע, עוד לא החלטתי, הרי מצד אחד: פאק יה, בטח שאני רוצה עוד סרט "קיל ביל", השניים הקודמים היו מעולים!; ואילו מצד שני: אוי ואבוי, אני ממש לא רוצה עוד סרט של "קיל ביל", הצמד הקודם הסתיים מעולה ואין טעם להמשיך. 

ואם חשבתם שזה הכל בפינת טרנטינו שלנו, אז כנראה שלא קראתם טוב את הכותרת - "טרנטינו מכריז: "The Hateful Eight" ו"להרוג את ביל 3" בדרך אלינו", כלומר... כן, בסופו של דבר גם "The Hateful Eight" נמצא בתהליכי הפקה! ולא סתם תהליכי הפקה: טרנטינו כנראה התאושש מהפרשה לגמרי, כי לא רק שהסרט יוצא, גם הוכרז שהוא ישוחרר לאקרנים ב-2015. כן, כן, פאקינג 2015 - השנה שתבוא מיד אחרי השנה הנוכחית. מה שכן, סביר להניח שבדומה לסרטו הקודם של טרנטינו, "ג'אנגו ללא מעצורים", גם "The Hateful Eight" יגיע רק בסוף השנה. בטח בדצמבר. למה? כי צריך לצלם את הסרט ולערוך אותו ולפרסם אותו ולעשות עוד כל מיני דברים שדורשים זמן. בכל זאת, מגניב שהסרט יוצא ועוד יחסית בתקופה הקרובה. אוה, ויש גם טיזר-פוסטר מגניב:


(ומחשבה אחת אחרונה שנתלה באוויר לפני שנעבור הלאה: כשטרטינו הכריז על הסרט בפעם הראשונה, עוד לפני הביטול, הוא הבטיח שהתסריט כולל תפקיד עבור השחקן האגדי כריסטופר וולץ. ובכל זאת, בדף של "The Hateful Eight" בIMDb שמו של וולץ לא מופיע ברשימת השחקנים. מה זה אומר בעצם? פשלה של "IMDb" - אחד האתרים הכי אמינים שיש בתחום הקולנוע האינטרנטי, או שמא וולץ קשור איכשהו להדלפה ולכן הוא עף מהסרט? או שאולי הוא פשוט וויתר על התפקיד?).

"הרץ במבוך": טריילר חדש

לא יודע מה אתכם, אבל לי כבר ממש נמאס מסרטי הנוער השונים שמגיעים לבתי הקולנוע. כאילו, "משחקי הרעב: התלקחות" היה טוב באופן מפתיע ו"אשמת הכוכבים" היה אחלה / היו בו כמה רגעים מאוד מרגשים שעשו לי צמרמורת / אבל בואו נהיה כנים: כמה "התלקחות" ו"אשמת הכוכבים" יש בהשוואה לכל ה"מפוצלים" למיניהם? רק בחודשיים הקרובים מצפים לנו לפחות עוד שני סרטים כאלה: "המעניק" ו"הרץ במבוך". יכול להיות שיש עוד, אני לא באמת עוקב. בכל מקרה, "המעניק" נראה חרא. ממש חרא. יש שם קטע כלשהו עם צבעים שנשמע מגניב, וגם את ג'ף ברידג'ס ומריל סטריפ, אבל חוץ מזה / איכס. "הרץ במבוך" לעומת זאת, יכול להיות נסבל. לא טוב, נסבל. הוא לא נראה מקורי במיוחד אלא יותר כמו הלחם בין "הארי פוטר וגביע האש" לבין "משחקי הרעב" לבין "אבודים", אבל בכל זאת, יכול להיות שזה יצא נחמד. לא טוב, נחמד.

הנה הטריילר החדש שיצא לפני כמה ימים:

שוב, לא מחכה לזה או משהו, אבל זה יכול לעבוד בתור מתאבן ל"עורבני חקיין". 

"חמישים גוונים של אפור": טריילר

אני פשוט אניח את זה כאן ואתן לכם/לכן לעשות את השאר...

"ההוביט: קרב חמשת הצבאות": טריילר ראשון

יצא טריילר ראשון לפרק האחרון בטרילוגיית "ההוביט". לי לא אכפת. יכול להיות שבעבר זה היה מרגש אותי, הרי את טרילוגיית "שר הטבעות" אני מאוד אוהב וגם "ההוביט: מסע בלתי צפוי" היה מעולה בעייני. אבל עכשיו זה כבר לא מזיז לי, לא אחרי שצפיתי ב"מפלתו של סמאוג" / סרט הביניים המשעמם תחת בטרילוגיית "ההוביט" שגם אפקטים מדהימים, איפור מושלם, תלבושות שיובשות בול ותפאורה עוצרת נשימה לא יצילו. ובכל זאת, אפילו אני שכבר הפכתי למעין אנטי/"הוביט" מוכן להודות שהטריילר ל"קרב חמשת הצבאות" הוא די מעולה: גם כאן הפן הויזאולי הוא פשוט עשר מתוך עשר, והטון הקודר שקובע שירו של פיפין מ"שיבת המלך" (שנקרא, אם זה מעניין אתכם, "Edge of Night") מתאים פרפקט. הבעיה שויזואליות וטון קודר נטו יכולים להספיק רק כשמדובר בטריילר, בעוד שבסרט באורך של שלוש פאקינג שעות צריך גם קצת עלילה, ולפי הסרט הקודם לא נשאר ממש עוד מה לספר על מסעותיו של יקירינו ההוביט.

הסרט יכה את בתי הקולנוע הישראליים ב/18 בדצמבר (השנה), אם מישהו תהה לעצמו. יש גם אחלה פוסטרים (1 | 2). ו... זהו, נראה לי. אין לי עוד מה להוסיף. טריילר:

 "דדפול": קטע מתוך הסרט שעוד לא ממש קיים

אם אתם מסוג האנשים שרואים סרטי גיבורי על סתם לכיף, אתם תמותו על הסרט "דדפול". הבעיה, וזו בעיה מינורית לחלוטין, היא שהסרט... אממ... איך נאמר את זה... לא קיים. מדברים על לעשות לדדפול סרט כבר הרבה מאוד זמן, עוד מהתקופה של "אקס-מן המקור: וולברין", אבל משום מה זה לא קרה. הכל היה מוכן: דמות מדליקה בטרוף - צ'ק; כוכב ראשי מפורסם עם מלא מלא קוביות (ריאן ריינולדס) - צ'ק; תסריטאים אדירים שאחראים בין השאר לתסריט של "ברוכים הבאים לזומבילנד" האדיר (פול ורניק ורט ריס) - צ'ק. אפילו במאי (טים מילר) יש. אלמוני למדי, אבל זה בכל זאת נכנס תחת קטגורית ה"יש". ובכל זאת, הסרט מעולם לא קיבל "אור ירוק". 

הקהל התחיל לאבד תקווה, ואז, לפתע, משום מקום, זה הגיע:


 ומה זה ה"זה" הזה, בעצם? "הזה" הזה הוא קטע אנימציה (בדיבובו של לא אחר מאשר ריינולדס) שנוצר על ידי מילר בתקווה לעורר עניין מחודש בפרוקיט. תחילה הקטע הוצג בקומיק-קון, שם הגיקים השונים ממש התלהבו, ואז הוא הגיע לרשת, חרף רצונם של האנשים באולפני פוקס. למה הם רצו שהסרטון יקבר בכנס? אין לי שמץ של מושג. מה שבטוח שזה לא מנע מהסרטון להגיע אל האינטרנט, ומהר. גם שם, כמובן, אנשים התלהבו בטרוף. גם אני, אגב, נמנע בין אותם אנשים. ברצינות, הסרטון הזה אדיר בכל כך הרבה רמות. חייבים לעשות סרט לדדפול, פשוט חייבים. ועכשיו שכל העולם ואשתו ממש מתלהבים מהרעיון, יש סיכוי טוב יותר שזה יקרה. מה גם שפוקס בסוף התייאשו ופרסמו את הסרטון ברשת בעצמם, אז יכול להיות שגם הם משלימים עם העובדה שזהו זה - "דדפול" צריך לצאת לדרך. 

כן, יהיה "שומרי הגלקסיה 2"

התגובות כלפי "שומרי הגלקסיה" הן מאוד חיוביות. מאוד. קוראים לו "פולחני", "הקאלט של הקיץ" ואפילו "הסרט הכי טוב של מארוול עד היום". אני בעצמי כבר צפיתי בו ות'אמת, לא הרגשתי שאני חוזה בשלאגר בלתי נשכח. אבל, וזה "אבל" גדול, אני מוכרח לציין שני דברים: 1. כן נהינתי - מדובר באחלה בחלה של סרט עם מלא אפקטים מעולים, דמויות מגניבות ולא מעט רגעים מצחיקים; 2. הייתי גמור מעייפות. כל כך גמור מעייפות עד שנרדמתי בחלקים מסוימים. SO... יכול להיות שאני לא האדם המתאים ביותר לשפוט את הסרט. ואולי כדאי שאצפה בו שוב, כי, כאמור, נהינתי ממנו אפילו עם עיניים עצומות. 

בכל מקרה, ייצא סרט המשך, וזה יקרה ב-28 ביולי, 2017. וזה כעיקרון כל מה שרציתי לספר לכם. החפירה בפסקה הקודמת די מיותרת אם תחשבו על זה לעומק. סתם הרגשתי צורך לפרוק את זה. 

ולפני שנעבור לדבר הבא, הנה אחד מהטריילרים לסרט הנוכחי (סתם כי הוא מגניב ואני רוצה לצרף עוד סרטון לכתבה): 

"הנוקמים: עידן אולטרון": פוסטר ראשון

עוד בפינת מארוול היומית שלנו: הפוסטר הזה -

אין לי יותר מדי מה להגיד עליו, חוץ מ: היי, הנה הוקאיי וקפטן אמריקה ואיירון מן וסקרלט וויץ' וקיק אס קוויקסילבר ות'ור, וסקרלט ג'והנסון בבגדי עור צמודים (יאמי) והענק הירוק ומלא מלא רובטים שממש רוצים אהבה ומגע אבל "הנוקמים" המגעילים האלה רק דוחפים אותם הצידה. אוה, והנה, ממש ממש בקטן, מרחף לו גלמוד וערירי / ויז'ן. בכלל לא ידעתי שהוא עומד להופיע בסרט. איזה מגניב. ת'אמת, עד עכשיו לא ידעתי מי זה. מסתבר שהדמות הזו קיימת. קול. 

יש תאריך יציאה ל"שודדי הקאריביים: מתים לא מספרים סיפורים"

ובכן, כפי שהכותרת רומזת - יש תאריך יציאה ל"שודדי הקאריביים: מתים לא מספרים סיפורים" (או במקור: "Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales"). ה-7 ביולי, 2017.

ת'אמת, אני לא בטוח אם אני מחכה לסרט הזה או לא. מצד אחד, אני מטורף, פשוט מטורף, על טרילוגיית "שודדי הקאריביים" המקורית. אז מן הסתם שאני אצפה לסרט הבא בסאגה. מצד שני, "זרמים זרים" עצבן אותי. וואי, איך שהוא עצבן אותי. יכול להיות שזה סרט טוב, אני כבר לא זוכר אותו, אבל אני כן זוכר שהוא פשוט לא "שודדי הקאריביים". נכון, ג'וני דפ שם והוא מאופר ויש גם ספינות וחרבות, ובכל זאת, "שודדי הקאריביים" זה לא. הסיבה לכך, היא, כנראה, שבמאי שלושת הסרטים הראשונים, גור ורבינסקי, לא ביים את הסרט הרביעי. ומאחר שהוא גם לא עומד לביים את הסרט החמישי, הגיוני להניח שגם "מתים לא מספרים סיפורים" יעצבן אותי. ובשביל מה אני צריך להיות עצבני? תשובה: אני לא צריך. כי עצבני זה לא כיף. מצד שלישי, אני תמיד יכול לשכוח שהחלק הראשון בשם של הסרט כולל את המילים "שודדי הקארייביים" ואז אני עוד עלול אשכרה ליהנות ממנו, שזה רעיון שדווקא די מוצא חן בעיניי. חוץ מזה, לפי IMDb, יכול מאוד להיות שמלבד ג'וני דפ ישתתפו בסרט עוד כמה מוותיקי הסדרה - ג'פרי ראש (קפטן ברבוסה), ג'ק דוונפורט (ג'יימס נורינגטון), מקנזי קרוק (הבחור ההוא עם העין שכל הזמן נופלת), לי ארנברג (החבר השמן של הבחור ההוא עם העין שכל הזמן נופלת), קית' ריצ'רדס (קפטן טיג, אביו של ג'ק ספארו) ומרטין קלבה (מרטי) - שזה, ממש מגניב... בהנחה שזה באמת נכון. חוץ מזה2, לפי IMDb, מלבד כל וותיקי הסדרה למיניהם, גם כריסטופר וולץ אמור להשתתף. שזה ממש ממש מגניב... בהנחה שזה באמת נכון. אם זה נכון, ואני ממש מקווה שכן, וולץ יגלם פיראט בשם קפטן ברנד (במקור: Captain Brand, כלומר: "קפטן מותג". אתם חייבים להודות שזה שם די מצחיק). 

אז, הממ, בשורה התחתונה, נראה לי שקבענו שאני כן מצפה ל"שודדי הקאריביים: מתים לא מספרים סיפורים" אחרי הכל. מגניב.

מתוכננים לפחות שלושה ספין אופים ל"ספיידרמן המופלא". ביג פאקינג יאאי!!

היקום הקולנועי של מארוול הפך לבית חרושת לסרטים. ובאופן כללי, בית חרושת לסרטים טובים. אבל חשוב מכך / בית חרושת לסרטים טובים שמכניסים מלא כסף. מלא. כל כך מלא עד שגם המתחרים ב/DC החליטו ליצור יקום קולנועי משלהם עם סופרמן ובאטמן וגל גדות. עכשיו מסתבר שגם אולפני סוני החליטו להיכנס לתחרות ה"למי יש זיכיון גיבורי על מצליח וגדול יותר". אבל, בעצם, איך? הרי איזה קלפים יש לסוני ביד? הגיבור היחיד שלהם הוא ספיידרמן (המופלא), ועם כל הכבוד לספיידי, ויש כבוד, אין הרבה מה לעשות איתו חוץ מלייצר עוד ועוד סרטי המשך (ואכן, מצפים לנו לפחות עוד שני סרטי "ספיידרמן המופלא" - השלישי אמור לצאת מתישהו ב-2018 והרביעי אי שם בעתיד הלא ידוע). זהו, סוף הסיפור... לא? אז זהו, שלא. מתברר שבסוני עובדים כמה אנשים שיודעים להגדיל ראש, אנשים שבאו ואמרו, "היי, למה שלא פשוט נייצר ל'סיפיידרמן המופלא' סרטי ספין-אוף?". ותכלס, למה לא? זה רעיון מעולה! אבל לא מעולה כמו שלושת הרעיונות שהתפתחו בעקבות הרעיון הזה:

1. סרט ל"ששת המרושעים" (במקור: "The Sinister Six"), כלומר: סרט שיתמקד באויבים של ספיידרמן אבל לא בספיידרמן עצמו. יכול מאוד להיות שספיידרמן בכלל לא יופיע, וגם אם כן, אז סביר להניח שרק בתפקיד משני. זה רעיון גאוני. וממש ממש מהפכני. רק חבל שהבמאי והתסריטאי הוא דרו גודארד‏ (ההוא שעשה את "בקתת הפחד" המלא בפוטנציאל לא ממומש) ולא מארק ווב (שביים את "ספיידרמן המופלא" ו"ספיידרמן המופלא 2" וגם את "(500) ימים עם סאמר" המופתי). לא נורא, אלו עדיין החדשות הכי אדירות מאז... אממ... החדשות על "The Hateful Eight".

אוה, ויש אפילו תאריך יציאה: 11 בנובמבר, 2016. עוד לא נחשף מי יהיו הנבלים השונים שיופעו בסרט, אבל בהתחשב בסופו של "ספיידרמן המופלא 2" וברמיזות השונות שהופיעו לאורך הסרט, אני אהמר על הגובלין הירוק בגילומו של דיין דיהן, ריינו בגילומו של פול ג'יאמטי, דוקטור אוקטופוס, הנשר ו, מממ, זהו, אין לי עוד שני ניחושים מושכלים. 

2. סרט בכיכובה של גיבורת על. כלשהי. בינתיים השמות השונים שהועלו הם החתולה השחורה (שהופיעה בתפקיד משני ב"ספיידרמן המופלא 2" בגילומה של פליסיטי ג'ונס), סילבר סייבל וספיידרוומן. הסרט יצא ככול הנראה מתישהו ב-2017 כשאת התסריט כותבת בימים אלו ליסה ג'וי נולאן ("סוכן מחוק"). 

3. סרט לונום. השמועה על סרט לונום רצה כבר הרבה מאוד זמן, עוד מהתקופה שבה טובי מגוויר היה איש העכביש. אבל שום דבר לא קרה. לא עד עכשיו, זאת אומרת. עכשיו אנחנו יודעים שהבמאי הוא אלכס קורצמן (שביים את "אנשים כמונו" ונמנה בין תסריטאי "ספיידרמן המופלא 2"), שהסרט עשוי להיקרא "ונום קרנג'" (במקור: "Venom Carnage") ושהוא אולי יצא ב-2017. 

ולסיום - בין כוכבים: טריילר חדש

כשיצא הטריילר הראשון ל"בין כוכבים" - החדש של כריסטופר נולאן / אמרתי שלא הבנתי ממנו כלום. עכשיו יצא הטריילר השלישי, ובכנות, אני עדיין לא מבין כלום.

 

תגובות