זוכי טקס פרסי אופיר 2014: "גט" ו"אפס ביחסי אנוש". צילום: רפי דלויה ואיציק בירן

זוכי טקס פרסי אופיר 2014: "גט" ו"אפס ביחסי אנוש"

בדרך לאוסקר בוחרים את הסרט הישראלי שייצג אותנו; "גט" הוא הסרט הישראלי שנבחר בטקס פרסי אופיר, אולם מי באמת גרף את רוב הפרסים במהלך הערב ומה עם נווה צור?

כמדי שנה, נערך טקס פרסי אופיר להענקת פרסים על הסרטים הישראלים של השנה, אם תרצו תוכלו לכנות את הטקס כ"טקס האוסקר הישראלי", בסוף הטקס נבחר הסרט הישראלי הטוב ביותר והוא זה שמייצג את ישראל בטקס האוסקר במהלך השנה על תקן "הסרט הזר הטוב ביותר".

עוד במדור הבידור של פרוגי:

אז הזוכה הגדול של הערב היה הסרט "גט" של רונית ושלומי אלקבץ, שנבחר כסרט הטוב של השנה והוא זה שיעבור את תהליך ייצוג ישראל בטקס האוסקר שייערך ב/ 22 בפברואר 2015. אז האם סוף סוף ישראל תקטוף את תואר "הסרט הזר"? את זה רק הזמן יגיד... כמו/כן קטגוריה נוספת בה זכה הסרט הוא שחקן המשנה שהלך ל/ששון גבאי על תפקידו בסרט.

הסרט "גט" מספר על אישה בשם ויויאן אמסלם שרוצה להתגרש מבעלה והוא מסרב, הם עוברים ביחד בבית הדין הרבני ושם מראה ויויאן כמה העסק רקוב מבפנים וכמה נשים מסורבות גט כלואות בתוך הממסד הדתי.
רונית אלקבץ, יוצרת הסרט שגם משחקת את ויויאן אמרה על הזכייה: "מעבר להיותו פרס אישי עצום וגדול, זהו ניצחון היצירה והרוח של אלפי נשים בישראל"

הטריילר ל"גט"
 

אך זה לא היה רק הערב של "גט", הזוכים הנוספים של הערב, שגרפו את רוב הפרסים בכל קטגוריה אפשרית, היה הסרט הישראלי הכי מדובר של השנה - "אפס ביחסי אנוש"; קומדיה צבאית בכיכובן של נלי תגר ודאנה איבגי.
"אפס ביחסי אנוש" היה הסרט הרווחי והמצליח של הקיץ, הוא הביא איתו 400 אלף איש לבתי הקולנוע ויצר באז רב יחסית לסרט ישראלי, כך שאם ההצבעה הייתה תלויה בקהל, כנראה שזה בדיוק הסרט שהיה נוסע לייצג אותנו.

אפס ביחסי אנוש; אילו הבחירה הייתה של הקהל..
 

הפרסים שנגרפו ל"אפס ביחסי אנוש" בטקס היו: על בימאות - טליה לביא, השחקנית הראשית - דאנה איבגי, תסריט - טליה לביא, עריכה - אריק להב ליבוביץ', מוזיקה מקורית - רן בגנו ופרס על הליהוק עבור - אורית אזולאי.

ואם אתם תוהים מה לגבי המועמדות של נווה צור בתואר השחקן הטוב ביותר? נספר כי לצערנו נווה לא זכה אך מי שקיבל את הפרס היה זאב רווח האהוב, על תפקידו בסרט הקומדיה- דרמתי; "מיתה טובה".

ואם כבר הזכרנו את זאב רווח, גם חבר עבר טוב שלו נכח בטקס וקיבל פרס, זהו כמובן יהודה ברקן שקיבל את פרס מפעל חיים על תרומתו לקולנוע הישראלי, ברקן שיחק בשלל סרטים וביניהם: "חגיגה בסנוקר", "צ'ארלי וחצי", "אבא גנוב", "נשיקה במצ"ח" ועוד...

ברקן ב"חגיגה בסנוקר"
 
תגובות