ביקורת: טיפשים בלי הפסקה 2. צילום: יחסי ציבור

ביקורת: טיפשים בלי הפסקה 2

20 שנה חיכינו לסרט ההמשך של הקומדיה המטורפת, "טיפשים בלי הפסקה", מבית היוצר של האחים פארלי. מה נגיד לכם? היה שווה לחכות

אי שם בשנת 1994, נכנס לחיינו טנדר מאוד מיוחד שכולל לא רק הגה וארבעה גלגלים, אלא גם אזניים ולשון. אותו טנדר שימש את הארי דאן (ג'ף דניאלס) לשינוע כלבים אחרי תספורת. 20 שנה חלפו והנה אנחנו זוכים לחזות, אמנם בהצצה חטופה של פחות מכמה דקות, באותו טנדר שוב. 

טיפשים בלי הפסקה 2 (Dumb And Dumber To) מספר את סיפורם של לויד קריסטמס (ג'ים קארי) והארי דאן בדרכם למציאת הבת האבודה של הארי. הסרט מתחיל באיחוד מרגש בו לויד יוצא מבית משוגעים אחרי שבמשך שני עשורים הוא עבד על הארי שהוא משוגע וחסר יכולות מוטורית. 

היה שווה לחכות
 

כשהארי מספר ללויד על כך שהוא צריך כליה או שימות, לויד מיד חושב על איך לעזור לו ומוצא את כל הסיבות בעולם למה הוא בעצמו לא יתרום לו אחת כזאת. בהמשך הסרט השניים מבינים כי הורים של הארי לא יכולים לתרום לו ומגלים שלהארי יש בת שנולדה עקב הריון לא צפוי.

© יח"צ

הסרט השני נשאר נאמן מאוד למקור וכמעט בכל סצנה אפשר למצוא נקודות חפיפה שדומות לסרט הראשון. בין אם זה במתיחות על גבול המוות שהם מבצעים זה לזה (ולאחרים), בין אם זה ברעיונות הטיפשיים שעולם לשניים ובין אם זה בדיאלוגים וצורת החשיבה של הדמויות.

אין ספק ש"טיפשים בלי הפסקה 2" מספק את הסחורה לה חיכינו יותר מדי זמן. הסרט מצחיק, חכם, לא צפוי וגורם לך להתגעגע להומור אמיתי שקשה למצוא היום, בזמנים שכל אחד שכותב סטטוסים תבניתיים בפייסבוק חושב שהוא הדבר הבא בקומדיה.

© יח"צ
© יח"צ
© יח"צ
© יח"צ

 

 

תגובות