"לילה מטורף במוזיאון 3" - מתי יגיע לבתי הקולנוע?. צילום: יחסי ציבור

"לילה מטורף במוזיאון 3" - מתי יגיע לבתי הקולנוע?

לאחר שני סרטים מצליחים בסדרת "לילה מוטרף במוזיאון" הגיע תורו של השלישי. הפעם לארי אמור להציל את משפחת המוזיאון ביחד עם בנו ודמויות חדשות. מה עוד מחכה לנו בסרט ומתי הוא יגיע לבתי הקולנוע?

עברו חמש שנים מאז יציאתו של הסרט השני בסדרת "לילה מוטרף במוזיאון" לבתי הקולנוע וסוף/סוף מגיע אלינו היישר מאמריקה הסרט השלישי. 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הדמות הראשית בסדרת הסרטים היא לארי דיילי, בחור טוב וחולמני שמועסק כשומר לילה במוזיאון אמריקאי לתולדות הטבע. הוא מגלה במהרה שהמוזיאון קסום ושהפסלים בו קמים לתחייה. לארי עובר הרפתקאות רבות ביחד עם חבריו החדשים, הפסלים, וממשיך לעבור אותם גם בסרט השלישי "סוד הקבר". הפעם הוא מגלה שכוחה של לוחית הקסם, אשר מעירה לחיים את המוזיאון בלילה, אוזל לכן הוא מחליט להציל את משפחת המוזיאון ולצאת למסע סובב עולם. ביחד עם בנו ודמויות אהובות וחדשות, הוא מגיע מניו יורק ללונדון על מנת לגלות את סוד הקסם ולהצילו לפני שהוא נעלם לתמיד.

© יחסי ציבור

במאי הסרט הוא שון לוי, שהופקד בפעם השלישית על הבימוי וההפקה. ברגע שלוי ננעל על העלילה הוא לא היה יכול לחכות ולחזור לעולם המדהים שהוא היה האדריכל הראשי שלו. "יש משהו בשילוב של העולם המופלא הזה שמקבל חיים בסרטים האלה", הוא אומר. "גם בסרט החדש יש הרבה הומור ורגעים מחממי לב מנצחים ומשכנעים. אני מודה שזו זכות גדולה ליצור את העולמות הללו והרפתקאות האלה". לוי לא עבד לבד על הסרט, אלא עם התסריטאים דייויד גויון ומייקל הנדלמן בשיתוף פעולה הדוק. גויון מספר: "שון הוא בחור נלהב להפליא עם תחושה חדה של מה עובד ומה לא עובד. כשזה עובד הוא צוחק, מזנק ופועל מתוך הדמות". הנדלמן מוסיף: "שון משתף פעולה מדהים. כשהוא נתפס על ידי רעיון הוא קופץ מכיסאו. הוא מקור מוכשר להפליא של רעיונות".

את לארי מגלם בן סטילר, ששיחק בעבר בסרטים "משתגעים על מרי", "אשת החלומות" ועוד, וכן תרם את קולו לדיבוב בסרטי אנימציה כמו "מדגסקר" ו"פגוש את ההורים". הוא מספר על "לילה מוטרף במוזיאון": "אני אוהב את מה שהסרטים האלה עוסקים בו. הם הפכו לחלק מהתרבות שלנו, הם השפיעו על איך אנשים הולכים למוזיאון ותופסים את מוצגי המוזיאון. זה ממש כיף ללכת למוזיאון ולגלות שיש להם תכנית לילה. יש הרבה מבוגרים שאומרים לי שהם בילו לילה במוזיאון ואני תמיד שואל אם מישהו התעורר לחיים".

© יחסי ציבור

לוי מציין כי חלק גדול מהלב בסדרת הסרטים מגיע מסטילר. "בן הוא לא רק בעל מלאכה ואמן מסור, יש לו גם נטורליזם ושתי רגליים על הקרקע בסגנון המשחק שלו. בן נתן לסרטים האלה זהות חזקה וטון".
לוי וסטילר בוודאי לא הקלו על עצמם עם הסרט החדש. סטילר לא רק חזר לתפקיד של לארי, הוא גם מככב מול עצמו בתפקיד החדש של הכפיל הניאנדרטלי של לארי. "לכפיל הניאנדרטלי של לארי יש תמימות", אומר סטילר. "הוא כמו ילד קטן שרק רוצה את תשומת הלב ואהבתו של לארי, אבל מצד שני יש לו את החלק החייתי של איש המערות שהוא". גם השחקן והקומיקאי המבריק רובין וויליאמס, אשר נפטר מוקדם יותר השנה, חזר לככב בסרט השלישי בתפקידו של טדי רוזוולט. לוי מספר שהעריץ את וויליאמס עוד מלפני שזכה לעבוד איתו ושהוא מעריץ אותו אף יותר לאחר עבודתם המשותפת ובנוסף הוא מרגיש אסיר תודה לזכות זו.

בן סטילר ורובין וויליאמס
בן סטילר ורובין וויליאמס © יחסי ציבור

אחת הסצנות המרהיבות ביותר בסרט מתרחשת בתוך ליטוגרפיה של גרפיקאי הולנדי מפורסם שידוע בחיתוכי העץ שלו הנוצרים בהשראה מתמטית וכוללים מבנים וקירות אינסופיים מדהימים. בעוד הסצנה הזאת הסתמכה על כמות מדהימה של אפקטים חזותיים, חלק גדול ממנה בעצם נעשה במצלמה ועל ידי מעורבות של צוות קולנוע בין-תחומי.

"ליצור ולצלם את הסצנה היה כמו לפתור יחד חידה מורכבת. לכל תמונה מספר רב של שכבות ומשחקים של כוח משיכה והיו 60 שוטים", אומר לוי. "צילמתי 60 שוטים לכל אחת משלוש השכבות כי הרבה אלמנטים היו צריכים להיתפס בנפרד כדי לשלב למשהו חלק ואחיד. הרצף הזה דרש זמן מדהים, מיקוד ומסירות נפש אבל אני חושב שהתוצאות יהיו שוות את כל המאמץ ושהקהל יילך על נסיעה שכמותה הם מעולם לא נלקחו בעבר".

הטריילר לסרט השלישי
 


"לילה מוטרף במוזיאון: סוד הקבר", החל מה-18.12.14 בבתי הקולנוע.

 

הצטרפתם כבר לאינסטגרם של פרוגי? 

ולפייסבוק שלנו?

תגובות