לכבוד יום שישי ה-13: סרטי האימה הטובים ביותר. צילום: טמבלר

לכבוד יום שישי ה-13: סרטי האימה הטובים ביותר

היום חל יום שישי ה-13, יום שלפי האמונות הטפלות מסמל את המזל הרע, ולכבוד כך הכנו עבורכם רשימה של סרטי אימה שבהם אתם חייבים לצפות. ראו הוזהרתם: הכתבה הבאה לא לפחדנים

"קללתו של צ'אקי"

זהו הסרט השישי בסדרת הסרטים המפחידה ביותר "צ'אקי". הפעם, מסופר על ילדה בשם ניקה המתאבלת על התאבדותה הנוראית של אמא שלה, בעוד אחותה הגדולה והשתלטנית, בארב, מגיעה עם משפחתה כדי לעזור להסדיר את ענייניה של אימם. כאשר אחותה מנסה לעזור על מנת שיהיה לבארב עתיד טוב יותר, בתה הקטנה מנחמת את עצמה עם בובה ג'ינג'ית מדברת בשם צ'אקי שהגיעה לאחרונה באופן מסתורי בדואר. שוב מתחילה שרשרת אירועים של רציחות אכזריות המטילות אימה על כל בני הבית. לרוע המזל, הבת לא יודעת זה שלצ'אקי יש חשבונות אישיים שהוא צריך לסגור והוא מתכוון לסיים את עבודתו שהתחילה לפני כ-20 שנה, רק שהפעם הוא הולך להרוג את כולם עד הסוף.

 

"המסור"

סדרת הסרטים "המסור" כוללת שבעה סרטים מצליחים שזכו בפרסים רבים. בנוסף, היא פופולרית וידועה בכל רחבי העולם. סרטים אלה מספרים על רוצח סדרתי, ג'ון קרמר, החולה בסרטן קשה במוחו. במקום לרצות את קורבנותיו הוא מציב להם "משחק מוות", כאשר המטרה היא למצוא דרך לצאת בחיים מהמלכודת בה הם כלואים. הדרך למציאת המילוט קשה ועל הקורבנות לפגוע פיזית בעצמם או באחרים כדי להצליח לצאת, וג'ון עושה את מעשיו החולניים במטרה ללמד את קורבנותיו להעריך את מה שהחיים העניקו להם.

 

"11.11.11"

סרט זה הוא מיוצרי הסרט "המסור", אז תהיו בטוחים שמדובר פה בצפיית חובה. העלילה עוסקת בג'וזף קרון, סופר אמריקאי מצליח שאיבד את אשתו וילדיו בתאונה נוראית. ג'וזף נוסע לנופש בברצלונה, שם הוא מתכנן לבקר את אביו הגוסס אבל לגורל יש עבורו תכניות אחרות, וג'וזף נחשף לסדרה של אירועים יוצאי דופן שהמשותף להם היא הספרה 11. הסקרנות שלו הופכת לאובססיה, ומתברר לו שמשמעות צירוף המספרים "11.11.11" היא לא רק תאריך בלוח השנה, אלא גם תמרור אזהרה ממה שעומד לקרות.

 

"הטינה"

סרט האימה המצליח ביותר לשנת 2004, "הטינה", עוקב אחר מישל גלר שמגלמת אמריקנית אשר מתגוררת ביפן עם בן זוגה, סטודנט אמריקאי שלומד בטוקיו. השניים עוברים לגור בבית יפה וגדול המתגלה כרדוף רוחות רפאים נקמניות שלא יכולות להירגע בשל האירועים הטראגיים שהתרחשו בו. האמריקאית הצעירה שגם ככה מרגישה בודדה ביפן, צריכה להתמודד עם רוחות רפאים השומרות טינה לכל מי שנכנס לשטח המחייה שלהן.

 

"הצלצול 2"

סרט זה מתרחש שישה חודשים לאחר עלילת הסרט הקודם והמצמרר, שבו חייה של רייצ'ל קלר ובנה הקטן איידן, התערערו. כדי לברוח מהזיכרונות שרודפים אותה, רייצ'ל לוקחת את איידן ועוברת מסיאטל לעיירה קטנה ושקטה באורגון, על מנת להתחיל מחדש חיים שגרתיים, אך כשנער מקומי מת באופן מסתורי לאחר שבזירת פשע מתגלה קלטת לא מסומנת המוכרת לה מאוד, רייצ'ל מבינה שסמארה הנקמנית חזרה. רוחה של סמארה שבה לחייהם כדי להשלים את נקמתה, והיא עושה זאת שוב על ידי הקלטת, רק שהפעם היא תופסת את איידן כקורבן ומנסה לתפוס את מקומו כבנה של רייצ'ל. כדי למנוע מסמארה להשתלט על נשמתו של איידן, רייצ'ל יוצאת למסע על מנת לגלות את שורשיה של סמארה וללמוד עליה, כדי להביס אותה. בניסיון להביא סוף לשרשרת המפחידה הזאת, נתקלת רייצ'ל באמה הביולוגית של סמארה, אוולין, חולה פסיכיאטרית שמאושפזת בבית חולים לחולי נפש, שם היא עוזרת ומגלה לרייצ'ל מה עליה לעשות על מנת להציל את בנה. 

 

"הצעקה 4"

העלילה סובבת סביב סידני פרסקוט שחוזרת לוודסבורו לאחר עשר שנים, במסגרת קידום הספר שלה. ברגע שהיא מגיעה, המסיכה הלבנה שוב מתחילה להרוג תלמידים מתיכון וודסבורו, כולל חבריה של בת דודתה הצעירה. פרסקוט, גייל ות'רס-ריילי, שוב נמצאים ביחד כדי לעצור את הרציחות, אבל לא לפני שלומדים מהדור החדש את "הכללים החדשים" כדי לשרוד בסרטי אימה. זהו סרט האימה המצליח ביותר שזכה במספר פרסים, ונחשב לסרט הטוב ביותר בטקס פרסי MTV Movie Awards.

 

"יום שישי ה-13"

עלילת הסרט מתחילה בקיץ של שנת 1957, שבו טובע ילד בשם ג'ייסון וורהיס, במהלך מחנה קיץ באגם קריסטל. הילד, שהיה מעוות וחריג, נרדף על ידי יתר הילדים בגלל המראה שלו ונדחף למים כשמדריכיו עוסקים בענייניהם ולא משגיחים. גופתו של הילד לא נמצאה מעולם. שנה לאחר מכן נרצחים שניים מהמדריכים במחנה ובעקבות האירועים הוחלט לסגור את המחנה. 21 שנים אחר כך, כאשר חבורת צעירים מחליטה לפתוח את המחנה מחדש, מתחילה שרשרת רציחות מסתורית של מדריכי המחנה החדשים. בזה אחר זה נרצחים המדריכים הצעירים במגוון דרכים ואמצעים. תהיו בטוחים שהסרט ישאיר אתכם המומים מהטוויסט שבסוף ומשותקים מרוב פחד.

 

"פסיכו"

הסרט הזה די ישן, משנת 1960, אבל אין ספק שהוא ראוי להיכנס לרשימה הזו. העלילה עוקבת אחר מזכירה בשם מריון שגונבת כסף ובורחת. היא נעצרת בבית מלון ושם נרצחת במקלחת. היצ'קוק שבר את כל המוסכמות בסרטי אימה, וגרם לצופים לחוסר וודאות למתרחש. ישנם 78 שוטים של רצח, אך אין שוט אחד ברור, כלומר הכל במחשבה של הצופה. בלש פרטי, אחותה של מריון ובעלה יוצאים לחפש אותה, אך לרוע המזל כשהבלש מגיע לבית המלון הוא נרצח על ידי אותה אישה זקנה. "פסיכו" זכה להצלחה כספית ולביקורות טובות, והיה מועמד לארבעה פרסי אוסקר. בנוסף, הוא נחשב לאחד הסרטים הטובים ביותר שיצר אלפרד היצ'קוק.

 

"סיוט ברחוב אלם"

זהו סרט מצמרר העוקב אחר קבוצת בני נוער המורכבת מננסי, כריס, קוונטין, ג'סי ודין, שמתחילים לחלום את אותו סיוט, מבלי להבין את ההקשר. בסיוט מופיע איש עם פנים מצולקות, כפפה עם סכינים וקול מעורר פחד. כאשר אחד מהם מת בשנתו, הם מבינים שהדרך היחידה להישאר בחיים היא להישאר ערים. לאט לאט הם מתחילים להבין כי האיש שמאיים להרוג אותם בשנתם, אחד אחר השני, הוא פרדי קרוגר שמבקש נקמה בהוריהם, מרצחיו. כנראה שבסיום הצפייה תהיו קצת בהלם ובאלם

 

"מלתעות"

הסיפור מבוסס על תקיפת הכרישים בג'רסי בשנת 1916, ומתאר את האימה שאוחזת בתושבי עיירת חוף אמריקנית לנוכח התקפותיו הקטלניות של כריש לבן ענק ממדים הפוקד את חופיה. מרטין ברודי, השריף של העיירה, מנסה להגן על המתרחצים בחוף באמצעות סגירתו אך נתקל בסירוב מועצת העירייה, משום שהיא פוחדת לאבד את מקור ההכנסה העיקרי שלה בתקופה זו של השנה. מרטין לוקח על עצמו את המשימה להרוג את הכריש בעזרתם של מאט הופר, ביולוג ימי צעיר, וקווינט הזקן, מומחה לכרישים. סיפור על כרישים לא נשמע הכי מפחיד בעולם, אבל תהיו בטוחים שהוא כזה ושתהיו מרותקים אל המסך

 

 

תגובות