טקס האוסקר: כל הזוכים, השערוריות והכוכבים. צילום: צילום מסך מפייסבוק

טקס האוסקר: כל הזוכים, השערוריות והכוכבים

הטקס ה-87 היה נוצץ כהרגלו, עם מנחה מושלם לתפקיד וזוכים ידועים מראש. אז איזה סרט זכה הכי הרבה פעמים ומי היא שחקנית השנה בקולנוע? כל הזוכים בטקס הנחשק

המנחה האגדי ניל פטריק האריס (המנחה שלנו לטקס), באופן לא מפתיע, הוא פותח בשיר. אנה קנדריק מצטרפת אליו וגם ג'ק בלאק. לופיטה ניונגו עולה לבמה ומציגה את הקטגוריה הראשונה: "שחקן המשנה הטוב ביותר". ג'. ק. סימונס זכה. העובדה הזו לא מפתיעה אף אחד. הזכייה של סימונס הייתה ברורה כשמש, כולם הימרו עליו. 

 

 דקוטה ג'ונסון, כוכבת "50 גוונים של אפור", עולה לבמה כדי להציג את אדם לוין שישיר לנו שיר מתוך סרט. עד עכשיו יש לנו פתיח מוצלח וזכייה צפויה מראש מצד מר "Not my fucking TEMPO". כריס פיין מציג את קטגורית "עיצוב התלבושות" שהולכת ל"מלון גרנד בודפשט". ריס ווית'רספון מציגה את קטגורית ה"איפור". הוא הולך גם כן ל"מלון גרנד בודפשט". עם כל האיפור והתותבות ששמו על טילדה סווינטון, זה לא כזה מפתיע, ובכל זאת אני בכלל הימרתי על "שומרי הגלקסיה". ניקול קידמן וצ'יווטל אגיופור ("12 שנים של עבדות") מציגים את קטגורית "הסרט הזר", האוסקר הולך ל"אידה" הפולני. עוד הימור מוצלח מבחינתי, אף על פי שהוא היה די לגמרי רנדומלי.

 

ניל פטריק האריס הוא גאון. בהמשך הטקס ביצעו את "Everything Is Awesome" מתוך "סרט לגו". בין המבצעים נמנים החבר'ה האדירים מלהקת "The Lonely Island", ביצוע מעולה כי הוא כלל בתוכו את באטמן. בינתיים השירים הם הקטעים הכי טובים בטקס. כלומר חוץ מניל, כמובן.  קרי וושינגטון וג'ייסון בייטמן מציגים את קטגורית "הסרט הקצר" שכוללת נציגות ישראלית - "איה" של מיכל ברזיס ועודד בן נון. למרבה הצער, הוא לא זוכה. הפסלון הולך ל"The Phone Call". השניים מציגים גם את "הסרט התיעודי הקצר", הפרס הולך ל"Crisis Hotline: Veterans Press 1". ניל מוכיח שכל דבר נשמע טוב יותר במבטא בריטי, הולך לו. 

 

באמצע הטקס ניל נעלם, ומוצאים אותו ממש מהר. מתסבר שכל העסק הזה הוא בכלל מחווה ל"בירדמן" ולכל הקטע של הכאילו-שוט-אחד, (גם מחווה ל"וופליאש") עם השתתפות של הכוכב הראשי של הסרט, מיילס טלר, שמתופף לנו קצת. מיילס עולה לבמה ומציג את קטגוריית "מיקס סאונד" שהולך ל"וויפלאש". "עריכת סאונד" הולך ל"צלף אמריקאי". זה הולך להיות הפרס היחידי שלך להערב, אז תתפנק עליו. ג'ראד לטו מציג את קטגורית "שחקנית המשנה", פטרישה ארקט זוכה. מי היה מאמין, הא?

 

הפרס לקטגוריית "האפקטים" הולך ל"בין כוכבים". "הסרט המונפש הקצר" הולך ל"Feast". עוד הימור רנדומלי. זואי סלדנה ו"דה רוק" מציגים את "הסרט המונפש". מסתבר שגם "דה רוק" בוכה במהלך "מלך האריות". הפרס הולך ל"שישה גיבורים", מדובר בעוד סרט מצוין מבית "דיסני".

 

כריס פראט המדהים ופליסיטי ג'ונס מציגים את "עיצוב תפאורה", "מלון גרנד בודפשט" זוכה. היימדייל מציג את קטגוריית "הצילום", "בירדמן" זוכה. הצלם שלוקח את הפרס הוא עמנואל לובצקי, שלקח את הפרס גם בשנה שעברה על "כח משיכה". "וויפלאש" זוכה בפרס "העריכה", גם לא כזה מפתיע. הפרס ל"סרט התיעודי" הולך ל"Citizenfour" של לורה פויטרס.

 

בדיחה מעולה מבית "ניל פטריק האריס אני אוכיח לך שאני מנחה טוב": "בנדיקט קמברבאץ' הוא לא רק אחד השמות הכי מגניבים בתעשייה, אלא גם הדרך שבה ג'ון טרבולטה הוגה את שמו של בן אפלק". מיד לאחד הבדיחה הזו, עולים טרבולטה ועדינה מנזל לבמה, מביך. חוץ מזה, "סלמה" זכה ב"שיר המקורי".

"הפסקול המקורי" הולך ל"מלון גרנד בודפשט". יש אשליה ש"מלון גרנד בודפשט" שולט בטקס, אבל האמת היא שסביר מאוד להניח שהפרס הגדול ביותר שהוא יצא איתו יהיה "תסריט מקורי". יש יותר מדי קטגוריות משעממות בטקס, מסקנה: צריך להמציא עוד קטגרויות מגניבות. אדי מרפי מציג את פרס "התסריט המקורי" שהולך ל"בירדמן". "מלון גרנד בודפשט" יכול ללכת הביתה עכשיו, מבחינתו הערב הסתיים. 

 

אופרה מעניקה את פרס "התסריט המעובד" ל"משחק החיקוי". זה באמת לא היה צפוי - הפרס הזה היה אמור להיות של "וויפלאש". בן אפלק וקטגוריית ה"במאי", אלחנדרו גונסלס איניאריטו, "בירדמן" והטקס חזר להיות צפוי. אדי רדמיין זכה בפרס "השחקן".

 

מת'יו מקנהיי פשוט נועד להגיש פרסים."השחקנית הטובה ביותר" הולך לג'וליאן מור, על תפקידה ב"עדיין אליס". זה היה ההימור של רוב האנשים. פרס "הסרט הטוב ביותר" זכה "בירדמן".

7:14: זהו זה. לסיכום: "מלון גרנד בודפשט" זכה בהמון פרסים, רק חבל שהם הפרסים הפחות שווים; "בירדמן" שולט; "התבגרות" קצת פחות; ליידי גאגא מתוקה; מסתבר שגם אדי רדמיין; ניל צריך לעזוב את מה שהוא עושה ולעבור לקריירה של מגלה עתידות; והכי חשוב - למדנו שהאוסקר לא חייב לנו הפתעות.

 
 

הזוכים הגדולים בטקס: 

הסרט: "בירדמן"

במאי: אלחנדרו גונסאלס אינייריטו, "בירדמן"

שחקן: אדי רדמיין, "התיאוריה של הכל"

שחקנית: ג'וליאן מור, "עדיין אליס"

שחקן המשנה: ג'יי.קיי. סימונס, "וויפלאש"

שחקנית המשנה: פטרישיה ארקט, "התבגרות"

הסרט הזר: "אידה", פאבל פאבליקובסקי

סרט דוקומטרי: "Citizenfour", לורה פויטרס

הסרט הקצר: "The Phone Call", מאט קירקבי

סרט האנימציה: "שישה גיבורים", דון הול וכריס וויליאמס

תסריט מקורי: "בירדמן"

צילום: עמנואל לובצקי, "בירדמן"

עריכה: טום קרוס, "וויפלאש"

אפקטים: "בין כוכבים"

עריכת סאונד: "צלף אמריקאי"

מיקס סאונד: "וויפלאש"

פסקול: אלכסנדר דספלה, "מלון גרנד בודפשט"

שיר הכי טוב: "Glory" מתוך "סלמה"

עיצוב תפאורה: "מלון גרנד בודפשט"

עיצוב תלבושות: "מלון גרנד בודפשט"

איפור ועיצוב שיער: "מלון גרנד בודפשט"



 

 

 

תגיות
תגובות