היה היה פעם: סרטי האגדות היפים ביותר מכל הזמנים. צילום: טמבלר

היה היה פעם: סרטי האגדות היפים ביותר מכל הזמנים

בעקבות ההצלחה הגדולה של הסרט החדש "סינדרלה" דיסני החליטו לעבד סרט נוסף שיבוסס על עלילת הסרט "מולאן" וגם הוא יהיה סרט לייב אקשן. לכבוד כך, החלטנו לעשות במיוחד בשבילכם רשימה של סרטי האגדות היפים ביותר מכל הזמנים

דיסני עובדים על סרטים רבים בתקופה האחרונה, ביניהם "היפה והחיה" בכיכובם של אמה ווטסון ודן סטיבנס, גרסה חדשה ל"ספר הג'ונגל", המשך ל"אליס בארץ הפלאות" וסרט לייב אקשן של "דמבו". בעקבות ההצלחה הגדולה של הסרט החדש "סינדרלה", הוחלט לעבד סרט נוסף שיבוסס על עלילת הסרט "מולאן" וגם הוא יהיה סרט לייב אקשן. יש הרבה סרטי אגדות, אז באיזה סרט הכי כדאי לצפות? עשינו לכם חיים קלים וקיבצנו את עשרת סרטי האגדות היפים ביותר מכל הזמנים.  

"פלונטר"

בעלילת סרט זה מסופר על נסיכה בעלת שיער ארוך ששמה הוא פעמונית. היא הייתה לכודה בתוך מגדל גבוה במשך המון זמן אך היא מסתכנת ויוצאת בפעם הראשונה לעולם הגדול ברגע שהיא מתאהבת בשודד שעובר באזור. מרבית העלילה מלווה בשירים שאותה היא שרה וכן בשיר שאותו היא שרה עם אהובה, לקראת סוף הסרט, והשירים האלה עושים את הסרט ליותר מעניין, מרתק ומרגש. בנוסף, "פלונטר" יעובד למחזה שייצא ב-11 בנובמבר אבל עד שזה יקרה כדאי לכם לצפות בסרט האנימציה שאומנם מיועד לילדים, אבל אין לנו ספק שגם הגדולים יתחברו אליו וייהנו ממנו כמעט כמונו ואולי אפילו יותר. 

 

"שלגייה והצייד"

בסרט זה את שלגייה מגלמת קריסטן סטיוארט שמוכרת מהסרט "דמדומים". היא משחקת הפעם את שלגייה, לצד הצייד שאותו מגלם כרית המסוורת'. כמו באגדה המפורסמת גם כאן חל אותו סיפור, רק שהוא אפל יותר ואינו מצויר. בסטיוארט התאהבנו כבר ב"דמדומים" והיא לא מפסיקה לאכזב, אין יותר מתאימה ממנה לתפקיד הראשי ובקיצור - אתם חייבים לצפות בסרט הזה אם עוד לא צפיתם! 

 

"מראה מראה: הסיפור האמיתי"

גם בסרט זה ההתבססות היא על האגדה של שלגייה, רק שהפעם מדובר בקומדיה שמלווה במוזיקה ובשינויים קלים בעלילה. את שלגייה מגלמת לילי קולינס ואת המלכה המרשעת מגלמת ג'וליה רוברטס שהייתה פשוט מעולה בתפקיד הלא אופייני הזה עבורה. אז נכון, סיפור האגדה הקלאסי השתנה מן הקצה אל הקצה אבל הוא מלווה באווירה הודית נפלאה, בקטעים הומוריסטיים נהדרים ובצוות שחקנים מוכשר. "מראה מראה: הסיפור האמיתי" מתאים הן לילדים והן למבוגרים והוא מהנה במיוחד, אז לא כדאי לכם לפספס!

 

"כיפה אדומה: הסיפור האמיתי" 

זהו סרט מצויר שמבוסס על אגדה שהשתנה כמעט לחלוטין. בטח כולכם יודעים על מה האגדה מבוססת, על כיפה אדומה שהולכת לבית סבתה ביער ופוגשת במקומה את הזאב האימתני. גם כאן מתרחש אותו סיפור רק שהפעם מתנהלת חקירה משטרתית שבה כל הדמויות חשודות, ולמשטרה נודע רק שאל הבית פרץ הצייד ושכיפה אדומה הצילה את סבתה מההתקפה של הזאב. אם אתם רוצים לראות סרט קומי נהדר שבו מראים את הילדה הקטנה כגיבורה ואת יתר גיבורי הסיפור כדמויות קומיות שלכל אחת מהן יש גרסה שונה לסיפור המעניין, אתם חייבים לראות את "כיפה אדומה: הסיפור האמיתי" בוודאות!

אפילו יש סרט המשך!
 

"מליפיסנט"

בסרט זה מסופר על המכשפה שנקראת מרשעת (מליפיסנט) ומוכרת מהאגדה "היפהפייה הנרדמת". ב"מליפיסנט" נחשפת שרשרת האירועים הקשים שהניעו אותה לכשף את התינוקת אורורה, מתחילתה של בגידה נוראית שהפכה את ליבה הטוב לאבן ועד לכישוף האכזרי. את מליפיסנט מגלמת אנג'לינה ג'ולי ואלה שמשחקים לצידה הם שרלוט קופלי, אל פנינג וסם ריילי. אם אתם רוצים לדעת את כל האמת שמאחורי המכשפה ולהבין שיש גם באגדות דמויות רעות שלא רעות לגמרי ויכולות לפעול אחרת, זה הסרט בשבילכם

 

"סינדרלה"

סרט זה עלה לפני חודשיים לבית הקולנוע ושבר קופות. "סינדרלה" מספר את סיפורה של אלה (לילי ג'יימס) שאביה נישא שוב לאחר מות אמה, אך למרבה הצער הוא נשא אישה אכזרית (קייט בלאנשט) בעלת שתי בנות, אנסטסיה (הולידיי גריינג'ר) ודריסלה (סופי מקשירה) שמרגע פטירתו של האב מקבלות את פניה בסבר פנים ממש לא יפות, בלשון המעטה. עד מהרה אלה מוצאת את עצמה משרתת מלאה באבק וכך זוכה לכינוי "סינדרלה". התפנית בעלילה היא כשאלה פוגשת ביער זר שמוצא חן בעיניה, אך אינה יודעת שהוא נסיך. אמה החורגת אוסרת עליה ללכת אליו וקורעת את שמלתה, וכמו בכל אגדה טובה מגיעה העזרה בדיוק כמו באגדה המקורית, דרך פיה טובה.

 

"ביסטלי"

סרט זה הוא עיבוד חדש ויפהפה לאגדה המפורסמת "היפה והחיה". קייל (אלכס פטיפר), מלך השכבה של התיכון שהוא נער מפונק ושטחי, נטפל אל חברתו לכיתה קנדרה (וונסה הדג'נס) שמצטיירת כבעלת מראה גותי והשמועות מספרות עליה שהיא מכשפה. למרות ביטחונו העצמי הגבוה והמראה החיצוני וההורס שלו, קנדרה מחליטה ללמד אותו לקח והופכת אותו לאדם מכוער גם בחיצוניות. בנוסף, היא אומרת לו שבשביל להשתנות בחזרה למה שהיה הוא צריך למצוא בתוך שנה בחורה שתאהב אותו. 

 

"אמיצה"

"אמיצה" הוא סרט מצויר ומהנה שמיועד לכל המשפחה. הפעם אין מדובר באגדה של האחים גרים, אלא באגדה שמספרת את סיפורה של מרידה, קשתית מאומנת וזריזה, בתם של המלך פרגוס ושל המלכה אלינור. מרידה רוצה להוכיח את עצמה ולכן מרגיזה את אדוני הארץ וכל מעשיה גורמים לכאוס ולפחד בממלכה. בסופו של דבר הצרות מלמדות אותה מהי המשמעות האמיתית של אומץ וכמו כל אגדה קלאסית, גם כאן היא מסתיימת בטוב. מי יודע? אולי אם תצפו ב"אמיצה" גם אתם תהיו אמיצים! 

 

"אל תוך היער"

לסיום החלטנו לשמור את הסרט שיצא השנה ומאגד את כל האגדות שעליהן גדלנו. "אל תוך היער" מבוסס על מחזמר מצליח מברודווי ועוקב אחר האגדות הקלאסיות של סינדרלה (אנה קנדריק), כיפה אדומה (לילה קרופורד), ג'ק ואפון הפלא (דניאל האטינסטון) ורפונזל (מקנזי מאוזי). נשמע רגיל? אז זהו, שלא. כל האגדות נקשרות בסופו של דבר זו בזו על ידי סיפור מקורי של אופה ואשתו (ג'יימס קורדן ואמילי בלאנט) ששואפים להקים משפחה אבל אין זה פשוט משום שיש להם קשר עם מכשפה (מריל סטריפ) שהטילה עליהם קללה. אם אתם רוצים ליהנות מכל העולם הקסום של האגדות, תכניסו את הסרט הזה לרשימת המומלצים שלכם. 

 

 

 

תגובות