סרט כיפי, קליל ומהנה: "מרגלת". צילום מסך מיוטיוב

סרט כיפי, קליל ומהנה: "מרגלת"

לאחר חודשים של ציפיות, הערב הוקרן לראשונה הסרט "מרגלת" בבתי הקולנוע. אנחנו כבר הספקנו לצפות בו ואף ליהנות, בעיקר ממליסה מקארת'י, השחקנית הראשית. ביקורת

עונת הקיץ נפתחה, ועבורנו זה אומר שבתי הקולנוע מתחילים להקרין סרטים מעולים בזה אחר זה, אחרי כמה חודשים יבשים של קולנוע ממוצע.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

הערב (ה') הקרינו בכל רחבי הארץ את "מרגלת", קומדיית אקשן המתמקדת בסוזן קופר, אנליסטית חביבה ומגושמת ב-CIA, המשמשת כגיבורה האלמונית מאחורי המשימות המסוכנות ביותר של הסוכנות. העלילה מתחילה להסתבך כאשר השותף שלה נעלם וסוכן נוסף נפגע, וקופר מתנדבת כסוכנת סמויה על מנת לחדור עמוק לעולם של סוחרי נשק קטלניים ולמנוע אסון עולמי.

© יחסי ציבור

לא הייתי זקוקה להרבה זמן כדי להבין שזהו אחד הסרטים היותר מצחיקים בהם נתקלתי בחודשים האחרונים, ויעידו על כך גם קולות הצחוק הרועמים שהרעידו את האולם. הבדיחות הגיעו בזו אחר זו והיה קשה להפסיק לצחוק.
אמנם לא נחשפתי להומור מקורי ופורץ דרך, דבר שקשה לעשות בקולנוע, אך הסרט היה רווי ברפרנסים מתוחכמים לתופעות תרבותיות, וגם כשנעשה שימוש בהומור נמוך ופופולרי יותר הוא עדיין היה חביב ונעשה במידה הנכונה.

את התזמון הקומי המושלם שהסרט הציג לא ניתן לזקוף לכותביו בלבד, אלא גם לשחקנים המעולים כשבראשם ניצבת מליסה מקארתי, מלכת הסלפסטיק, שגילמה את סוזן קופר וזו שמוכיחה פעם אחר פעם את כשרונה בתחום.
שחקן נוסף שהעצים את האפקט הקומי של הסרט הוא ג'ייסון סטיית'ם שמגלם את ריק פורד וידוע כשחקן דרמטי בעיקר. סטיית'ם משחק בסרט סוכן CIA שאוהב להציק לקופר ולפאר את יכולותיו האישיות, ומבטאו הבריטי הכבד בהחלט שימש כבונוס. בנוסף, יש את דמותו של אלדו שעוזר לסוזן במשימותיה השונות ומנסה לשבות אותה בקסמיו בכל רגע נתון. גם כאן המבטא משמש כיתרון ולמרבה ההפתעה מבטא איטלקי מתגלה כאפקטיבי במיוחד בסצנות קומיות בסרט זה במיוחד.

© יחסי ציבור

מאפיינים מרכזיים שמאוד אהבתי בסרט הם העובדה שכמעט כל הדמויות בדרכן המיוחדת מצליחות להצחיק את הקהל וכמובן הופעת האורח הבלתי נשכחת של "50 Cent". אנשים רבים שפחות מתחברים לז'אנר האקשן והפעולה עלולים להירתע כבר מקריאת התקציר ולוותר על הסרט, אך השילוב החכם בין הקומדיה לאקשן הופך את הסרט נגיש לכולם.

© צילום מסך מיוטיוב

פעמים רבות האקשן היה מופרך, לא אמין ולא מותח, ולמרות שהדבר נראה כמו חסרון, הוא מהר מאוד התגלה כיתרון. יוצרי הסרט מודעים לכך ששאיפה ליצירת אקשן דרמטי איכותי לא יהיה יעיל במיוחד כשהוא מתובל בהומור של מקארת'י ולכן העדיפו לוותר על סרט שמתיימר לגעת בכל ז'אנר קולנועי אפשרי, אך הם גם מודעים לעובדה שאנשים הפכו לבררנים והם אינם ממהרים לשלוף שטרות מהארנק בכל פעם שקומדיה חדשה (ראה ערך: אדם סנדלר) מגיעה לבתי הקולנוע. לכן הם בחרו לשים את הדגש על הקומדיה אך תיבלו אותה באקשן שלא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות, וכיף לצפות בתוצר של השיקולים האלה.

לסיכום, "מרגלת" הוא סרט קליל וכיפי, בעל פוטנציאל לשמש כאמצעי מתאים לאסקפיזם מתקופת הבגרויות העמוסה. מומלץ בחום.

הטריילר ל"מרגלת"
 

 

תגובות