לא ייאמן: 7 השחקנים הגדולים שמעולם לא זכו בפרס אוסקר. צילום: טמבלר

לא ייאמן: 7 השחקנים הגדולים שמעולם לא זכו בפרס אוסקר

העולם ההוליוודי מרובה בשחקנים אך לא כולם זוכים בפרס הכי נחשק בתעשייה, פרס האוסקר. ישנם כמה שחקנים ידועים שלמרות ששיחקו בהרבה תפקידים מפורסמים ומוצלחים וזה די ברור שמגיע להם, את האוסקר הם עוד לא הצליחו לקטוף

ליאונרדו דיקפריו

אלפי בדיחות בעניין כבר רצו ברשת ואף אחד עדיין לא מבין מה באמת פשר הדבר. ליאונרדו דיקפריו בן ה-40 הוא שחקן מוערך מאוד בכל רחבי העולם, שפועל בעסקי השעשועים כבר כ-25 שנים טובות, בהן השתתף בכ-27 סרטים במהלך הקריירה. אז נשאלת השאלה הברורה שהעולם מתעסק בה כל כך הרבה: איך זה שהוא מעולם לא זכה באוסקר? כנראה שלעולם לא נדע. מתוך כל הסרטים בהם השתתף לאורך השנים דיקפריו היה מועמד חמש פעמים לאוסקר אך נכשל ולא זכה בפרס הנחשק. כבר לא כל כך מקנאים בו, נכון?

© טאמבלר

ג'וני דפ

גם הכובען המטורף מצטרף לרשימה השחורה הזו. ג'וני דפ הוא אחד השחקנים הגדולים בהוליווד ואחרי כל כך הרבה תפקידים מרשימים שביצע, נדמה שאין דמות אליה הוא לא יוכל להיכנס. הבחורצ'יק הזה כבר לא כזה צעיר כמו שהיה כשרק התחיל את דרכו וכבש את כל הנערות באמריקה (כשהיה רק בן 15) וממש לפני כמה ימים הוא חגג יום הולדת 52. מי היה מאמין שעם כל הדמויות שלו שכל כך אהבנו, מקפטן ג'ק ספארו הייחודי ועד סוויני טוד המפחיד ועם שלוש הפעמים בהן היה מועמד, הוא מעולם לא קיבל אוסקר? אנחנו מציעים להתלונן עכשיו לאקדמיה.

© טאמבלר

טום קרוז

טום קרוז הוא בערך בגיל של קודמו ברשימה, ואותו נראה עוד בקיץ הזה על המסכים, בסרט החדש והחמישי בסדרת המתח "משימה בלתי אפשרית". למרות התפקיד הנחשק בסדרת הקולנוע הזאת ועוד אינספור התפקידים האחרים, כנראה שלקרוז לא היה מספיק מזל כדי לזכות גם בפרס האוסקר. בדומה לג'וני דפ, גם הוא היה מועמד שלוש פעמים שבאף אחת מהן לא זכה. אנחנו מקווים שהוא לא חטף קריזה.

© טאמבלר

רוברט דאוני ג'וניור

אתם מכירים אותו בעיקר כטוני סטארק או "איירון מן", גיבור העל האגדי האמריקאי, שמופיע כיום בעיקר בסרטי "הנוקמים", אך הסיפור של רוברט דאוני ג'וניור רק מתחיל כאן. מאחוריו ישנה קריירה מעניינת במיוחד שכוללת בין היתר התמכרות קשה לסמים ואחריה קאמבק זכור והתפכחות, וגם מספר לא מבוטל של כ-66 סרטים קולנועיים, בהם התחיל לשחק כבר בגיל 5. למרות התפקידים הזכורים, המתאגרים והחשובים שגילם דאוני (כמו צ'ארלי צ'אפלין) ולמרות שזכה בהרבה פרסים אחרים, הוא היה מועמד לפרס האוסקר רק פעמיים, ובאף אחת מהפעמים האלו לא זכה. ייתכן ובכל זאת עוד נהיה מופתעים בעתיד

© טאמבלר

וויל סמית'

גם וויל סמית' היה מועמד לפרס האוסקר פעמיים וגם הוא לא זכה. בפעם הראשונה הוא הועמד על תפקידו כמוחמד עלי בסרט "עלי" ובפעם השנייה על תפקידו בסרט "המרדף לאושר", שאותו הוא בעצמו הפיק ובנוסף שיחק בו לצד בנו הבכור מאשתו הנוכחית, ג'יידן. חוץ מסרטים אלה, הוא שיחק ודובב ב-22 סרטים, כיכב בסדרת טלוויזיה מצליחה ביותר, הפיק שמונה סרטים, הוציא חמישה אלבומים, ונשאר לו זמן להיות פעיל חברתית, לתרום מכספו לארגונים ולעודד אותם. רק על כל אלה מגיע לו אוסקר, לא?

© טאמבלר

ג'ון טרבולטה

כששומעים את השם הזה כל מה שעולה לנו לראש זה רק "גריז", "גריז" ו"גריז", אבל באופן מפתיע לא על התפקיד הזה של דני זוקו היה מועמד ג'ון טרבולטה לפרס האוסקר. הוא השתתף בכ-41 סרטים משנת 1976 ללא הפסקה, כשיצא לו בערך כסרט אחד לשנה, אך בשנתיים האחרונות לא שמענו ממנו חדשות בנוגע לעוד סרט. את המועמדות הראשונה לאוסקר על המשחק שלו בסרט המוזיקלי "שגעון המוזיקה", הוא קיבל בגיל 24 והפך באותו הזמן לאחד השחקנים הצעירים ביותר שהועמדו לפרס זה. את המועמדות השנייה קיבל על תפקידו בסרט "ספרות זולה", אבל אז הוא התמודד מול "פורסט גאמפ" וכנראה שבזה היה ממש קשה להתחרות.

© טאמבלר

אלן ריקמן

את אלן ריקמן מכירים המעריצים המושבעים של סרטי "הארי פוטר" שבטוח יהיו מופתעים ומאוכזבים מכך שהוא נמצא ברשימה, כי על תפקידו בסרטים אלה אכן מגיע לו אוסקר. אז לאלה מכם שלא בקיאים, ריקמן גילם את דמותו של סוורוס סנייפ המורכבת שרק בסוף התגלתה כחיובית מאוד. על עבודת המשחק הזו קיבל המון תשבוחות, אבל חוץ ממנה ישנם עוד כ/43 סרטים בהם לקח חלק, ביניהם עיבוד של "רומיאו ויוליה" והסרט המפורסם "מת לחיות". הרבה פעמים נאמר, ואפילו על ידי דניאל רדקליף בעצמו, שמגיע לריקמן לפחות מועמדות לאוסקר, אבל זה עדיין לא קרה וחבל שכך.

© טאמבלר

עוד במדור הבידור של פרוגי:

 

תגובות