שודד, כובען ומה לא? יום הולדת 52 שמח לג'וני דפ!. צילום: Giphy

שודד, כובען ומה לא? יום הולדת 52 שמח לג'וני דפ!

אם יש משהו שאנחנו הכי אוהבים באחד השחקנים הטובים שיש להוליווד להציע, הלא הוא ג'וני דפ, זה הגיוון הרב בדמויות אותן הוא משחק. רגע אחד הוא עם כובע של פיראט ולאחר מכן עם איפור ליצני וכובעים מוטרפים. בדיוק היום הוא בן 52 ואנחנו נזכרים בכל הסרטים הכי טובים בכיכובו

"שודדי הקאריביים"

מדובר בסדרת סרטים שעד כה כוללת ארבעה ואחד נוסף בדרך. זה די ברור שסדרה כמו "שודדי הקאריביים" תתפוס מקום מוביל ברשימת הסרטים הטובים ביותר של ג'וני דפ. היא מצחיקה, מלאה באקשן, רומנטיקה ובקיצור כל מה שצריך, לפחות בהוליווד. משנת 2003 דפ גילם את ה"השודד הראשי" ששמו הוא קפטן ג'ק ספארו בגאונות, וכל הסדרה הרוויחה עד כה כ-3 מיליארד דולרים בכל העולם. בנוסף, היא מדורגת במקום ה-10 ברשימת שוברי הקופות של כל הזמנים, וכאילו שזה לא מספיק היא גם זכתה ב-82 פרסים!

 

"אליס בארץ הפלאות"

העיבוד הקולנועי של טים ברטון לספר הילדים "אליס בארץ הפלאות" יצא לקולנוע לפני יותר מחמש שנים, ועדיין הוא מקסים אותנו בכל פעם מחדש. בסרט דפ משחק את דמות "הכובען המטורלל", אותו אליס פוגשת כשהיא מגיעה ל"ארץ הפלאות", והוא מנסה להראות לה את הדרך. המשחק הנפלא של דפ מכניס את הצופים לפנטזיה מרתקת שמרגישה אמיתית. מעבר לזה, התפקיד הפחות רגיל שניתן לו נותן לנו לראות צד אחר ומעולה שלו, וזו בדיוק הסיבה שהסרט הזה הוא מבין הטובים שעשה.

 

"צ'ארלי בממלכת השוקולד"

איך אפשר בלי סרט הילדות של כולנו? גם הסרט הזה מבוסס על ספר, גם הוא מבוים על ידי טים ברטון וגם כאן דפ משחק איש קצת מוטרף, אבל בכל זאת העניין שונה לגמרי מ"הכובען". הפעם דפ הוא ווילי וונקה המהולל, מנהל ויצרן מפעל ממתקים מיוחד, שסגר את מפעלו עקב חשש לבגידה. וונקה מחפש יורש באמצעות שליחת חמישה כרטיסי זהב בתוך השוקולד, שמי שימצא אותם יזכה לבוא להתארח. הוא מוצא את החמישה שלו, מביא אותם לביקור ומשם הסיפור כבר מתגלגל לקומדיה נפלאה שמלאה בהרפתקאות

 

"המספריים של אדוארד"

את הסרט הזה אולי לא כולכם מכירים, אבל הוא בהחלט נהדר ושווה צפייה. שוב, הבמאי (שכנראה חביב במיוחד על דפ) הוא טים ברטון, ודפ כמובן בתפקיד ראשי. "אדוארד ידי מספריים", כשמו כן הוא, ילד שנוצר על ידי מדען בצורה מאוד מוזרה: במקום ידיים יש לו מספריים. נשמע מפחיד? טוב, קצת, אבל זה רק עד שמגיעה הרומנטיקה, ואדוארד פוגש את קים הפופולרית. העלילה מזכירה את אלה של "פרנקנשטיין", ושל "פינוקיו", מכיוון שהיא מתעסקת באותו הנושא "יחס החברה אל החריג", על פי טים ברטון, ולמרות שמאז שיצא הסרט חלף כבר חצי יובל, הוא עדיין נחשב לקלאסיקה בין לאומית ובזמנו היה מועמד לאוסקר. "המספריים של אדוארד" היווה ללא ספק את הפריצה הגדולה של דפ, ועל כך אנחנו אסירי תודה לעולמים!

 

"חתונת הרפאים"

חוץ מלשחק, זה לא סוד שדפ יודע לדבב לא רע בכלל. "חתונת הרפאים" הינו סרט הדיבוב הראשון של דפ (שגם זכה למועמדות באוסקר), ולכן הוא כל כך מיוחד. חוץ מזה, הוא ממש, אבל ממש מגניב. מדובר בסרט אנימציה שמשולבת בו גם טכניקת ה"סטופמושן" הייחודית, וכמו שכבר התרגלנו הבימוי הוא של טים ברטון, וגם של מייק ג'ונסון לשם שינוי. העלילה מגוללת את סיפורים של שני צעירים מעולמות שונים לחלוטין, שעומדים להתחתן. הבחור, "ויקטור ואן דורט", מחליט לברוח מהלחץ ופוגש במישהי אחרת מעולם המתים שלאחר שהוא עוזב אותה מרגישה נבגדת ומטילה עליו קללה.

 

"סוויני טוד: הספר השטן מרחוב פליט"

אחרון חביב ברשימה הוא סרט האימה המצליח של דפ משנת 2008. הבמאי הוא שוב טים ברטון, ואת הדמות הראשית כמובן שדפ משחק, והיא "סוויני טוד". טוד הוא בעל מספרה שרוצח את לקוחותיו בדרך לא דרך, ולאחר מכן מוכר את בשרם. הסיפור הלא שפוי הזה מבוסס על מקרה אמיתי, ולכן הסרט זכה בהמון תשבוחות על העיבוד הקולנועי המפחיד. דפ אפילו היה מועמד לאוסקר בזכותו!

 

עוד במדור הבידור של פרוגי:

 

תגובות