"הקול בראש": שיתוף פעולה אדיר בין דיסני לפיקסאר. צילום: טמבלר

"הקול בראש": שיתוף פעולה אדיר בין דיסני לפיקסאר

אי פעם תהיתם איזה רגש שולט במחשבות שלנו, מה באמת עובר על המוח שלנו ולמה אנחנו נזכרים בשירי נוסטלגיה באופן פתאומי? הסרט "הקול בראש" עונה על כל התשובות. ביקורת סרט

סרט שיתוף הפעולה המוצלח "הקול בראש" של שתי חברות האנימציה המובילות בשוק, דיסני ופיקסאר, בוים על ידי רונאלדו דל קרמן ופיט דוקטר, מי שגם לקח חלק בכתיבת התסריט הקולח. הסרט עצמו אורך כ-94 דקות המלוות בהנאה אינסופית, הודות לצבעוניות הסרט ולפתיח המשעשע שמכניס את הצופים מיד לאווירה הרגשית של הסרט.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

מיד עם הגעתכם לקולנוע, תבחרו כמובן את המקומות הנוחים ביותר לצפייה לפי שיקולכם והכינו את עצמכם מראש לפתיח הסרט המלווה בקטע אנימציה קיטשי, מרגש ומשעשע ביותר. מדובר בסיפור אהבה מוזיקלי בין שני הרי געש המלווה בשירה קליטה שגורמת לכל הצופים להתגלגל מצחוק, אז תכינו את מיתרי הקול מבעוד מועד.  

 

לאחר הפתיח, תיכנסו לאווירה קלילה ומלאת רגשות של אהבה והנאה בו זמנית. בתחילה מוצג סיפור ילדותה של ריילי, ילדה בת 11, שבמוחה נוצר רגש "השמחה" שגרם לה לפקוח את העיניים לרווחה בלידתה ולחייך, אך תוך שנייה נוצר גם רגש "העצב", שמיד גרם לה לבכות. עם הזמן נוצרו שלושה רגשות נוספים: פחד, כעס וגועל. שלושת הרגשות האלה פועלים במפקדה במוחה של ריילי, כאשר "השמחה" לוקחת פיקוד על הנעשה והמתרחש. ביחד הם יוצרים זיכרונות במשך כל יום, מפקיחת עיניה של ריילי בבוקר ועד לעצימתן בלילה. כאשר נגמר היום נשאבים כל הזיכרונות לאיחסון הממוקם הרחק מהמפקדה, והוא נקרא "אחסון זיכרונות לטווח הרחוק". כל הזיכרונות נשאבים, מלבד זיכרונות הליבה, זיכרונות שלעולם לא ניתן לשכוח, והם אלה שבונים את אופי האדם ומשפיעים על חייו.

© צילום מסך מהיוטיוב

לאחר פתיחה כה ססגונית ומלאת פרטים שדי מגרים את העין, מגיעה העלילה עם שלבי ירידה ברמת "השמחה". אביה של ריילי התקבל לעבודה בסאן פרנסיסקו ומיד המשפחה עוברת ממניסוטה היישר לסאן פרנסיסקו. תהליך זה אינו פשוט לריילי, אך למזלה "השמחה" נמצאת שם בשביל להיות איתה. מרגע מעבר הדירה, כוח "העצב" החל להתחזק עד כי הוא מנסה לשבש את זיכרונות הליבה, וזה גורם לשמחה ולעצב לעבור מסע מפרך וארוך במוחה של ריילי. איך יוכלו הפחד, הכעס והגועל לתחזק את חייה של ריילי ללא שמחה ועצב? את זה תגלו בסרט.

© צילום מסך מיוטיוב

עם עלילה כזו מרתקת אי אפשר להישאר אדישים לכל האפקטים הויזואליים, המרהיבים והמרשימים המצויים לכל אורך הסרט. העלילה בסגנון האמריקאי המלווה באכזבה ובדיכאון לכל אורך הסרט מלבד בפתיחה ובסיום, מציגה סוף מעורר מחשבה על אף הילדותיות ובנוסף מעבירה מוסר השכל רציני באופן קליל. נשמע הזוי? טועים. הסרט מלווה בבדיחות סרקסטיות שנונות שלא ניתן להתעלם מהן. רגעי הצחוק ברחבי האולם נעים בין 10-20 דקות של שקט והתעמקות בנעשה ואז נשמע צחוק מתגלגל. סוף הסרט הוא הדבר הכי מצחיק שתוכלו לראות אי פעם בסרט אנימציה ובמיוחד בסרט שיתוף פעולה בין שתי חברות מתחרות אשר מובילות בשוק.

לסיכום, "הקול בראש" מציג את התהיות והמחשבות שלנו מאחורי כל פעולה שאנו עושים באופן קליל ומגרה את העין. בנוסף, הוא מעביר לנו ביקורת בונה על תפיסת פיקוד המוכיחה עצמה כגרועה לעיתים. סוף הסרט הקורע מצחוק נועד להוריד את כל האמוציות והדמעות שנוצרו במהלך הסרט, וכמובן שלא ניתן להתעלם מהפן הנוסטלגי של הסרט שגורם לנו להתרפק על זיכרונות ילדות יפים וגם פחות.

סיכום הסרט בנקודות:

  • שנון ומלווה בהומור סרקסטי.
  • תקציר ההולם סרט אמריקאי.
  • אפקטי וידאו מרהיבים.
  • שיתוף פעולה מוצלח.
  • דגשים על פן נוסטלגי ובדיוני.
  • מוסר השכל די צפוי עוד מתחילת הסרט.

ציון בסולם פרוגי: 9/10. 

תגובות