מתיימר להיות להיט, בפועל בינוני: "המיניונים". טמבלר

מתיימר להיות להיט, בפועל בינוני: "המיניונים"

ספין-האוף של סדרת הסרטים המצליחים "גנוב על הירח" ו"גנוב על המיניונים" פישל בגדול עם הסרט החדש "המיניונים", שנראה כאחד הסרטים המהנים ביותר בקיץ. למה אנחנו מאוכזבים? ביקורת

בעוד שלושה ימים ייצא באופן רשמי לבתי הקולנוע הסרט לו חיכינו זה זמן רב, "המיניונים". הפעם היצורונים הצהובים הם הדמויות הראשיות והעלילה תעסוק בחייהם. כזכור, בשני הסרטים הקודמים "גנוב על הירח" ו"גנוב על המיניונים" הם השתתפו פחות אז עכשיו הגיע תורם לגנוב את ההצגה. ניסיון זה אמנם מסתמן כמרענן בסדרות סרטי הקולנוע, אך בפועל מדובר בכישלון די מטורף של חברת היוצרים "אילומיניישן".

עוד במדור הבידור של פרוגי:

הסרט מתחיל עם סקירה כללית על היסטוריית העולם, מאז תקופת הדינוזאורים כמובן. לחובבי היסטוריה ב' ולשורדי הבגרות, מדובר בתהליך סקירה כללית כפי שנעשה בועידת ואנזה. המיניונים אמנם חיים יותר שנים מאברהם אבינו, אך לאורך שנות חייהם השפיעו על ההיסטוריה בכמה וכמה דרכים. אל תדאגו, לא מדובר בסרט היסטורי על כך שמיניונים הם מי שהרג את נפוליאון, אלא על חייהם כמשרתים של נבלים.

© צילום מסך מהיוטיוב
© טאמבלר

עלילת הסרט העוסקת בחיפוש אחר הנבל הגדול והמרושע ביותר בעולם, מציגה למעשה כמה וכמה משבי רוח היסטוריים של תקופות החרוטות בזיכרוננו, למשל חציית מעבר החצייה של הביטלס שגבתה כמה שניות מאורך הסרט. זה כמובן לא מקרה ניצול הזמן היחיד שנגבה בסרט, הרי היו כמה מקרים חסרי תכלית שגבו זמן די יקר מהסרט וכלל לא תרמו להתפתחותו ולרצף ההתרחשויות. מסקנה: אין כל טעם להרבות בקטעים היסטוריים שמתיימרים להצחיק אם הם לא תורמים לעלילה כלל.

 

למרות כל פיתוחי העלילה למקומות ולכיוונים חסרי תכלית, ניתן להתמקד בתכלית שלשמה נועד הסרט: חיי המיניון כמשרת והדרך בה הוא מפשל למרות כוונותיו "הטובות". זה כנראה גם הכיוון להבנת מסר הסרט. לוקח מעט זמן להבין מהו בדיוק מסר הסרט, שהוא לא יותר מאשר "אל תרפה אם כוונותיך טובות והדרך בה אתה פועל היא לא יותר מפשלה אחת גדולה, כי בסופו של דבר תשיג את המטרה שאליה שאפת להגיע".

© טאמבלר

לסיכום, הסרט המדובב בעיקר על ידי פייר קופין (המיניונים) זכה לאהדה רבה בעיקר בשל ההתמקדות בדמויות הצהובות המשעשעות ובשירה המבדרת שלהן. יש להיערך מראש לכל תקוות השווא המסתמנות מהסרט עקב ההנאה המרובה מהסדרה, ולדעת כי הן יסתמנו כשגויות לבסוף. בקיצור, אל תצפו ליותר מדי מהסרט, פן תתאכזבו!

סיכום הסרט בנקודות:

  • התמקדות משעשעת בדמויות המיניון.
  • עלילה פשוטה וצפויה שמתיימרת להצחיק.
  • מעט קטעים מוזיקליים, משעשעים ומבדרים.
  • ריבוי חסר טעם בקטעים טפלים והתמקדות בהם.
  • אנימציה קולחת ומגרה את העין.
  • הומור נמוך תוך שילוב בהיסטוריה.
  • חוסר במוסר השכל כמצופה מסרט לילדים.

דירוג בסולם פרוגי: 4/10.

תגובות