לא נפסיק לשיר: הסרטים המוזיקליים הטובים מכל הזמנים. צילום: טאמבלר

לא נפסיק לשיר: הסרטים המוזיקליים הטובים מכל הזמנים

הרבה פעמים שאלנו את עצמנו מה עדיף, סרט או מחזמר, ואז הבנו שאפשר לראות את שניהם ביחד. קבלו את 8 הסרטים המוזיקליים שיעיפו לכם את הקיץ

"מרי פופינס"

הסרט הישן שיצא בשנת 1964 מבוסס על ספר בעל אותו שם "מרי פופינס". בנוסף לשניהם עלה מחזמר בשנת 2006, אך את הצלחת הסרט לא היה אפשר לעקוף. הוא זכה לפרסים רבים ולהערכה גדולה בתעשיית הקולנוע באותה תקופה. הסרט מספר את סיפורה של משפחת בנקס, בה האב הוא בנקאי קשוח ושני ילדיו מפונקים מאוד. להורים כמעט ואין זמן לילדיהם והם מחפשים את האומנת הטובה ביותר, אך אף אחת מהאומנת שמגיעה הביתה לא נשארת זמן רב. ביום בהיר אחד מגיעה לביתם אישה בשם מרי פופינס, האומנת שעונה על כל הקריטריונים. היא לוקחת את הילדים למסע הרפתקאות דמיוני ומופרך, מכירה להם טיפוסים משונים ומלמדת אותם ערכים של אהבה וסובלנות. 

 

אחד השירים המוכרים והאהובים ביותר בסרט הוא "סופרקאליפרג'ליסטיקאקספיאלידושס" כמובן, שעד היום אין אחד שלא מכיר אותו. לא יודעים מה איתכם, אבל אנחנו ממש אוהבים את הסרט הזה.

הגרסה העברית לשיר המוכר והאהוב
 

"וילי וונקה ומפעל השוקולד"

סרט זה זכה לביקורות טובות בשנת יציאתו, 1971, ולאחריה הוא אף היה מועמד לפרס האוסקר כפסקול המקורי הטוב ביותר. העלילה עוקבת אחר ילד בשם צ'ארלי, בן למשפחה ענייה, שיום אחד זוכה לבקר במפעל השוקולד של וילי וונקה, הבעלים של המפעל הכי גדול בעולם. צ'ארלי מגיע למפעל ביחד עם ארבעה ילדים ובמהלך הסיור הוא מגלה שהוא לא הולך להיות רגיל. אם העלילה נשמעת לכם מוכרת אתם לא טועים, משום שזו אותה עלילה של הסרט המחודש "צ'ארלי בממלכת השוקולד" שיצא בשנת 2005, רק שבסרט המקורי יש את האווירה המוזיקלית הטובה ביותר. צפו ותבינו על מה אנחנו מדברים:

  

"אנני"

בכתבה זו אנחנו מדברים על העיבוד החדש והקולנועי שיצא השנה, של המחזמר המצליח "אנני" מ-1982. העלילה מספרת את סיפורה של ילדה בשם אנני אשר גרה עם אישה רעה בשם האניגן, שאימצה אותה מאז שהוריה עזבו אותה כשהייתה תינוקת. עד כאן הכול טוב ויפה, עד שיום אחד איש עסקים מצליח בשם בנג'מין סטאקס משיק קמפיין שבו הוא מאמץ אותה. אין ספק שהגרסה העכשווית הרבה יותר יפה, בעיקר משום שהיא כוללת בתוכה שירים עדכניים וקלאסיים שגורמים לנו לרצות לראות את הסרט שוב ושוב.

 

"היי סקול מיוזיקל"

זוכרים את "היי סקול מיוזיקל"? אנחנו לא מאמינים שלא אבל לטובת אלה שלא זוכרים, נספר. הסרט הראשון יצא לראשונה בשנת 2007 וזכה בשני פרסי אמי, ובעקבות הצלחתו המסחררת הוא זכה לשני סרטי המשך ועיבודים שונים. בנוסף, הופקו מחזות זמר ומופעים המבוססים על סרטים אלה. 

 

העלילה עוקבת אחר שישה תלמידי תיכון, כאשר כל אחד מהם נמצא בתחום שהוא אוהב: שירה, כדורסל ותאטרון. טרוי וגבריאלה, הכוכבים הראשיים, נפגשים בערב קריוקי ומהרגע שהם מתחילים לשיר קריוקי ביחד ברור לכולנו שמשהו גדול עומד לקרות ביניהם. למרות שטרוי הוא המקובל והקפטן של קבוצת הכדורסל ואילו גבריאלה היא התלמידה החדשה, הביישנית והחנונית, הם מתאהבים ומחליטים לגשת ביחד לתפקידים הראשיים במחזמר של סיום הלימודים.

"Breaking Free"
 

מולם מתמודדים התאומים שארפיי וראיין, כוכבי מחזות הזמר של התיכון. טרוי עומד בין נאמנותו לחבריו לקבוצת הכדורסל, לבין אהבתו הגדולה למוזיקה ולגבריאלה, ומכאן מתחילות כל הבעיות שנמשכות עד לסיום הסרט השלישי. בשלושתם נחשפנו לשירים יפהפיים המבוצעים על ידי הכוכבים ואותם שמענו בכל מקום אפשרי וכל הזמן, אז איך אפשר שלא לסכם את "היי סקול מיוזיקל" עם אחד השירים האהובים עלינו? 

"I Gotta go My Own Way"
 

"מכושפת"

סרט זה גם יצא בשנת 2007 והוא משלב בין אנימציה למציאות. "מכושפת" שבר קופות, זכה בשלושה פרסי סאטורן ועד היום משודר בערוצי הסרטים בטלוויזיה. הוא מגולל את סיפורה של הנסיכה היפהפייה ג'יזל שנחטפת מעולמה הקסום על ידי מלכה מרושעת. ג'יזל מועברת אל רחובות מנהטן הרועשים בעיר ניו יורק, שם היא מתגעגעת לעולם הקודם, המצויר והרומנטי אותו הייתה צריכה לעזוב, והיא במיוחד מתגעגעת לאהובה הנסיך שלבסוף מגיע לעולם המציאות על מנת להציל את אהובתו מכלל סכנה.

 

בנוסף לעלילה המרתקת, ישנם את השירים הקסומים שהכניסו את כל הצופים לאווירה מיוחדת ורומנטית במהלך הצפייה. קחו למשל את השיר "זה כל הסוד": 

 

"קאמפ רוק"

בשנת 2008 שודר לראשונה סרט הטלוויזיה "קאמפ רוק" שהפך באותה תקופה לסרט השלישי הנצפה ביותר בארצות הברית. בסרט זה מככבים האחים ג'ונאס ודמי לובאטו שהמשיכו לשחק בסרט ההמשך. העלילה עוסקת במיטשי (אותה מגלמת לובאטו) נערה לא מקובלת שמעבירה את חופשת הקיץ במחנה רוק יוקרתי, במטרה להפוך לזמרת. חייה משתנים לאחר שכוכב רוק צעיר בשם שיין (ג'ו ג'ונאס) שומע את קולה היפה כשהיא שרה, מתאהב בה ומחליט לעזור לה להתמודד עם הפחדים שלה בנוגע לשירה. השניים שרים לבסוף את השיר "This Is me" שגרם לנו להתרגש ולהתאהב בקולות המיוחדים שלהם

 

"פיץ' פרפקט"

"פיץ' פרפקט" זו סדרת סרטים אשר מונה עד כה שניים. הסרט הראשון יצא בשנת 2012, השני מוקרן כעת בקולנוע ובקרוב ייצא סרט שלישי. העלילה עוסקת בקבוצת אקפלה נשית אשר מתחרה על התואר של קבוצת השירה הטובה ביותר. כמשתמע מכך, הקבוצה שרה במסגרת התחרות שירים, כשהבולט ביניהם הוא "Cups", שיר הכוסות המלווה במשחק מיוחד עם כוסות פלסטיק. שיר זה זכה לביצועים רבים בכל רחבי הרשת וגם לביצוע של כוכבי "X פסטיגל". לא מעט השוואות נעשו בין "פיץ' פרפקט" לבין סדרת הטלוויזיה המצליחה "גליי", אבל מה שכן אפשר לומר זה שסרט מוזיקלי שכזה מעולם לא היה לנו! 

 

"חוף מהסרטים"

הסרט הוקרן לראשונה בערוץ דיסני בשנת 2013, והסרט השני ישודר מחר. "חוף מהסרטים" נמצא במקום החמישי ברשימת סרטי ערוץ דיסני הנצפים ביותר ואנחנו לא כל כך מופתעים. הוא מתאר את הימים האחרונים של גולשי הגלים בחופשת הקיץ שלהם ואת הרצון שלהם לתפוס את הגל המושלם. בעקבות זאת, החברים הטובים בריידי ומאק מוצאים את עצמם נסחפים לחוף שבו מצטלם הסרט האהוב על בריידי, "סיפור הפרברים הרטובים". השניים מוצאים את עצמם בהרפתקה חלומית אשר בה נמצאות שתי חבורות, אופנועים וגולשים אשר מתחרים על השליטה במקום הבילויים האהוב עליהם. את הסרט מלווים שירים קיציים, מצחיקים וממכרים במיוחד, אותם מבצעים כוכבי הסדרה, ביניהם מאיה מיטשל ורוס לינץ' שאותו הכרנו בסדרה "אוסטין ואלי".

 

עוד במדור הבידור של פרוגי:

 

תגובות