נמאס: 6 קלישאות בסרטי נעורים שלא קורות במציאות. צילום מסך מהטאמבלר

נמאס: 6 קלישאות בסרטי נעורים שלא קורות במציאות

כולנו אוהבים סרטי נעורים משום שהם מצליחים לתאר את חוויות התיכון באופן מדויק, אך לפעמים הסרטים האלה נופלים לקלישאות מוכרות שחוזרות על עצמן. קבלו את כל הקלישאות שחייבות להפסיק להופיע בסרטים

1. מחיאת הכפיים האיטית

הגיע הזמן שמישהו יידע את התסריטאים. זה לא אמין, זה מאוס ובעיקר זה אף פעם לא קורה במציאות. אנחנו מדברים כמובן על התופעה שמופיעה בסרטים רבים ובה אדם אחד מתחיל למחוא כפיים, עוד אנשים מצטרפים אליו ולאחר מכן כולם צורחים וחוגגים. הכי קרוב שנגיע לזה במציאות הוא מחיאות הכפיים בסיום הקרנת הסרטים בקולנוע. אתה יכול לזכות בבחורה, להבקיע גול בלתי אפשרי או לחשוף פרשייה של חוסר צדק חברתי, ובמקרה הטוב האנשים סביבך יטפחו לך על השכם ויגידו "עבודה טובה".

 

2. דמות מתחבאת בשירותי הבנות

מסיבה כלשהי, דמויות בסרטי נעורים (כמעט תמיד מדובר בנערים הורמונאליים) חושבות שהדרך הטובה ביותר לרגל אחר בנות על מנת להשיג מידע כזה או אחר היא להאזין לשיחותיהן בשירותים. זו סיטואציה שהפכה למקובלת ואף מצופה בסרטים מסוג זה, ומישהו חייב לשים לזה סוף במיוחד בגלל שהסצנה תמיד תסתיים באופן זהה: הדמות תיתקע בתא בו התחבאה כשאנשים אחרים ייכנסו, אך ברגע האמת תצליח להיחלץ מבלי להיתפס.

© Giphy

3. החנונים נגד המקובלים

למרבה ההפתעה המציאות יותר מורכבת מהסרטים שהוליווד מציגה בפנינו. בחיים האמיתיים כל תיכוניסט הוא אינדיבידואל מורכב ומלא תכונות ייחודיות, וכיום קשה לקטלג בני נוער לתוויות של "החנון", "המוזרה", "מלכת הכיתה" ו"האתלט". נדיר למצוא סרט בז'אנר המדובר שלא נופל לקלישאה המגוחכת הזו שחייבת להיפסק, וזאת מפני ששייכות לקבוצות בתיכון אינה מגדירה אותנו על אף חשיבותה.

אחת הדוגמאות הבולטות ביותר לקלישאה
 

4. הנער המסור כובש את ליבה של מושא אהבתו

לעקוב אחריה, לכתוב את השם שלה בכל מקום ולעשות מחוות שיגרמו לה להתאהב בך - לא כל כך רומנטי כמו שזה נשמע אלא יותר שקול להטרדה ואנחנו די בטוחים שזה לא חוקי. חוץ מזה, נקיטת פעולות מסוג זה בעיקר יגרמו לה לאי נוחות ובטח לא יגרמו לה להתאהב. בסרטים זה יכול להיראות כמו החלום של כל בחורה, אבל אלה שינסו לעשות זאת במציאות כנראה יקבלו צו הרחשה מאותה אחת. בקיצור, אל תנסו את זה בבית.

מסתבר שזה קורה לא רק בסרטי נעורים © Giphy

5. סכסוך דרמטי עם מורה

הקלישאה הזו תופיע בעיקר בקומדיות נעורים והיא תכלול בין היתר תלמיד המותח את המורה עד שיהיה מבולבל וחסר אונים, צעקות ותנועות ידיים מוגזמות, מערכת יחסים לא הולמת בין השניים ועוד. תנסו למתוח ביקורת על מורה או לנהל איתו דיון בנושא מסוים, לא תספיקו למצמץ וכבר תישלחו למשרד המנהל עם אזהרה. אז נכון שבמציאות הגבולות בין המורה לתלמיד הרבה יותר מתוחים, אבל אנחנו עדיין מוצאים את עצמנו מביטים בקנאה בחלק ממערכות היחסים המיוחדות שנרקמות בעלילת הסרט, בין שתי דמויות אשר שונות בתכלית.

© Giphy

6. תלמידים מרקעים שונים לומדים אחד על השני

תנו לנו רגע אחד כדי להבין. אנחנו אמורים להאמין שעל מנת להבין מישהו ולהפוך לחברו הטוב ביותר עלינו פשוט לבלות איתו למשך כמה זמן? לא, זה לא עובד ככה. בסרטים רבים בני הנוער מפתחים חברויות עמוקות וחזקות עם האדם שעד כה הם תיעבו, רק בגלל שכעת הם מבינים האחד את השני. זה נשמע לנו מופרך וממש לא תואם את המציאות, משום שבתיכון אמיתי אנשים ימשיכו לשפוט אותך גם לאחר שישמעו את סיפור חייך, הבריונות תמשיך להתקיים וניווכח לגלות שלא כולנו יכולים להפוך לחברים באורח פלא. אבל תמיד תמשיכו לנסות, מי יודע? אולי באחד המקרים הקלישאה הזו תתברר כנכונה.

© Tumblr

 

 

תגובות