לקראת תשעה באב: ששת הסרטים שגורמים לנו לבכות . Giphy

לקראת תשעה באב: ששת הסרטים שגורמים לנו לבכות

אם יש משהו שאנחנו ממש לא אוהבים לעשות, זה כמובן לבכות, אבל לפעמים קורה שאנחנו בוכים במהלך צפייה בסרטים מרגשים ועצובים, כמו "אשמת הכוכבים". אז באילו סרטים עצובים אתם חייבים לצפות? הרשימה המלאה

ישנם כאלה שיצומו בצום תשעה באב שיחול ביום ראשון הקרוב, ולכן החלטנו לתת לכם רעיון להעביר את הזמן כמה שיותר מהר (בכל זאת, צום ארוך!) באמצעות סרטים עצובים במיוחד שיגרמו לכם להיכנס לאווירה. תכינו את הטישו ותתכוננו לששת הסרטים הטובים ביותר מכל הזמנים, שאין מצב שתישארו אליהם אדישים.

"אשמת הכוכבים"

הסרט הראשון שפותח את הרשימה הוא "אשמת הכוכבים" שמבוסס על ספרו של ג'ון גרין. מאז יציאתו לאור התאהבנו בדמויות ובסיפור המרגש שהותיר אותנו עם דמעות בעיניים גם בקולנוע. העלילה עוקבת אחר הייזל בת ה-16, חולת סרטן הנשלחת לקבוצת תמיכה על ידי הוריה. שם היא פוגשת נער בן 17 בשם אוגאסטוס (ובקיצור גאס) ווטרס שאיבד את רגלו הימנית עקב המחלה, והשניים מתאהבים. את הייזל לא רק גאס מלווה לכל מקום, אלא גם בלון החמצן שעוזר לה לנשום כנדרש. השניים, או למעשה השלושה, מבלים ביחד ויוצאים להרפתקאות רבות אך החגיגה נגמרת בסופו של דבר משום שהסרטן שהיה לגאס חזר. את הסוף לא נספר כמובן, כדי לא להרוס לכם, אבל רק נאמר שהעלילה הופכת פנים והופכת ללא-צפויה בכלל בסוף המפתיע. 

 

"טיטניק"

תתכוננו להתאהב ולהתרגש מ"טיטניק", הסרט שלא משנה כמה נראה אותו תמיד נבכה ממנו מחדש. הסרט שמבוסס על סיפור אמיתי מתאר את השעות האחרונות של ספינת הטיטניק ומראה את סיפור אהבתם של ג'ק (לאונרדו דיקפריו), נער פשוט מהמעמד הנמוך, ורוז (קייט וינסלט) שנמצאת במעמד גבוה בספינה. כמו כל סרט רומנטי גם כאן סיפור האהבה מקבל תפנית, ברגע שהספינה טובעת לאט לאט וכל מי שבתוכה נהרג, חוץ מכמה בודדים וביניהם רוז וג'ק, אך לאחר שג'ק אומר לה שהוא בחיים לא ישאיר אותה לבד ושהוא אוהב אותה הוא מת וזה הרגע שבו לא יכולנו לעמוד בים הדמעות שמילאו את עינינו. 

 

"פורסט גאמפ"

סרט זה יצא בשנת 1994 והועמד ל-13 פרסי אוסקר שמתוכם זכה בשישה. רוב הסרט נעשה על ידי קריינות של השחקן הראשי בסרט, פורסט גאמפ אשר מספר את סיפור חייו מאז שהיה ילד בעוד שהוא מחכה לאוטובוס. פורסט נולד עם עמוד שדרה עקום, מה שאיפשר לו ללכת עם ברזלים ברגליים. בעקבות זאת הילדים לא הפסיקו לרדת עליו, לצחוק עליו ואף לזרוק עליו אבנים עד שהוא הכיר ילדה אחת בשם ג'ני שהיא היחידה שהתייחסה אליו. בהמשך הם נהפכו לחברים הכי טובים, התחתנו ובסוף הסרט היא מתה בעקבות מחלת האיידס. לזה ממש לא ציפינו! 

 

"אם אשאר" 

הסרט מספר על נערה בת 16 בשם מיה, שחשבה פעם שההתלבטות הקשה ביותר בחייה היא אם להמשיך להגשים את החלומות המוזיקליים שלה או ללכת בדרך אחרת כדי להיות עם החבר שלה. תפיסת עולמה משתנה ברגע אחד משמעותי כאשר הייתה בנסיעה משפחתית. באותה נסיעה ארורה היא נקלעה ביחד עם משפחתה לתאונת דרכים, בעקבותיה אמה, אביה ואחיה הקטן מתו. מיה שנמצאת בינתיים בקומה צריכה להחליט הפעם החלטה חדשה, הרבה יותר קשה, שתקבע את גורלה. האם להישאר לחיות ללא משפחתה או להשאיר את החבר שלה ואת החלומות מאחור ולמות? אין ספק שהסרט הזה עצוב, מרגש ומעביר את כל הרגשות בצורה הכי טובה שרק יכולה להיות, אז שווה לכם לראות! 

 

"שומרת אחותי" 

סרט זה עוקב אחר ילדה בשם אנה שנולדה באמצעות הפריה מלאכותית על מנת שתעזור לאחותה קייט החולה בלוקמיה. אנה עברה תהליכים רבים כדי להשאיר את קייט בחיים, למשל: תרומת מוח עצם, לקיחת דם טובי מחבל הטבור ועירויי דם שוטפים. כאשר אנה מגיעה לגיל 13 מערכת גופה של קייט קורסת והיא חייבת השתלת כליה מגופה של אנה, אך אנה לא מוכנה לכך והיא פונה לעורך דין כדי לתבוע את הוריה משום שהיא זאת שמחליטה על מה לעשות עם גופה ולא הם. לבסוף קורה הנורא מכול וקייט מתה. איזה עצוב!

 

"היומן"

הסרט עוסק בזוג אמריקאים צעירים אשר נפגשים בקרנבל בארצות הברית בשנות ה-40 של המאה הקודמת ומתאהבים זה בזו. עם פרוץ מלחמת העולם השנייה הם נפרדים כל אחד לדרכו משום שהגבר, נוח, מגויס למלחמה לצד בעלות ברית. רק לאחר שבע שנים השניים נפגשים שוב, כשנוח חוזר מהמלחמה והוא מגלה שבעצם אהובתו, אלי, כבר מאורסת לגבר אחר אך למרות זאת עדיין יש לה רגשות עזים לנוח. "היומן" ישאיר אתכם עם דמעות בעיניים, אנחנו בטוחים!

 

עוד במדור הבידור של פרוגי:

תגובות