"החתונה של ג'ני": אשליה מציאותית ומרגשת אך די צפויה. צילום מסך מהיוטיוב

"החתונה של ג'ני": אשליה מציאותית ומרגשת אך די צפויה

הסרט החדש "החתונה של ג'ני" מאת הבמאית, המפיקה והתסריטאית, מארי אגנס דונהיו, מציג בפנינו מקרה נוסף של משבר בגיל הנישואים. מה קורה כשאישה לסבית לא נשואה שייכת למשפחה הדוקה לדת? המשיכו לקרוא

הסרט "החתונה של ג'ני" מאת מארי אגנס דונהיו מתאר את חייה של ג'ני, אותה משחקת שחקנית המועמדת לשני פרסי הגולדן גלוב, קתרין הייגל. ג'ני היא אישה שמנהלת מערכת יחסים תקינה כבר חמש שנים ומשפחתה אינה מודעת לחייה. המשפחה מקטלגת את ג'ני כאישה סגורה השומרת סודות, ואט אט מחדירה בה מוטיבציה להינשא כאשר היא כלל לא יודעת למי היא תינשא. יום אחד המשפחה זוכה להפתעה ונתקלת בתקרית ה"יציאה מהארון" של ג'ני.

© צילום מסך מהיוטיוב

באופן פסיכולוגי וסוציולוגי הסרט מציג רבדים שונים ועמוקים למדי של סוגיות נפוצות ורבות בקרב הקהילה הגאה. בין אם מדובר בנישואים גאים, בין אם מדובר ביציאה מהארון כמה רגעים לפני החתונה ובין אם מדובר ביציאה מהארון עם הצהרת תוכניות גאות להמשך החיים, למשל: הבאת ילדים לעולם, נישואים לא לפי הדת ובכלל מגורים משותפים עד שהמוות יפריד בין השתיים.

© צילום מסך מהיוטיוב

מלבד הסוגיות העוסקות בקהילה הגאה, מוצגות גם ההשפעות של הסוגיות הללו על הקהילה הלא גאה שרובה נמנית עם הלהט"בופובים. האחות, האב ובעיקר האם עוברים שינוי משמעותי של הבנה והכרה שגם ג'ני נורמלית, ודווקא הבחירות שלה בחיים (שלא פוגעות באף אדם) לא מעידות על כך שהיא הפכה לאדם גרוע.

© צילום מסך מהיוטיוב

אחת השאלות שיעברו בראשכם במהלך הסרט היא איך יתמודדו בני משפחתה של ג'ני עם ההכרזה שלה. מובן שלחיות במשך כל תקופת ההתבגרות תחת מסכה זה לא דבר פשוט, בייחוד אם תוריד את המסכה מול כל קרוביך ותנחית את הפצצה בשטחם בעודך אומר "זה אני. תקבלו אותי כמו שאני, או שתצאו לי מהחיים!". מעבר לכך, העלילה די דרמטית אך מסוגננת באופן קומי (לא כזה שעשיר בבדיחות ובהומור שנון) ולמרות זאת הוא מציג בפני הצופים את התפתחות העלילה האופיינית לז'אנר.  

© צילום מסך מהיוטיוב

לצערנו, אם תצפו בטריילר לפני הצפייה בסרט תיהרס לכם חווית הצפייה בעיקר בשל הספוילרים הניתנים בו, למשל סצנת החתונה בה האב מצהיר הצהרה מרגשת וסוחטת דמעות. בנוסף, הסוף די צפוי בעיקר בשל הרמזים שמוצגים לכל אורך הסרט והמסר שלהם הוא לא פחות מ"יהיה סוף טוב" או לחילופין "ג'ני בסוף מתחתנת וכולם נוכחים". 

אם בכל זאת תרצו לצפות...
 

לסיכום, "החתונה של ג'ני" מציג בפנינו קו עלילה קומי שטוף אמוציות ומסרים עוצמתיים שממלאים את הצופים בעיניים אדומות ולרוב גם בדמעות. הבמאית שבמקרה זה משמשת גם בתור המפיקה והתסריטאית, מציגה עבורנו אשליה מציאותית שקשה לא להתחבר אליה. למרות זאת, הורים רבים ביקשו שלסרט זה תהיה הגבלת צפייה, אבל לדעתנו הסרט מתאים לכל גיל שראה מקרי להט"בופוביה או שמע עליהם.

סיכום הסרט בנקודות:

  • עלילה המשדרת אשליה מציאותית.
  • מסרים חזקים המועברים בסצנות מרגשות.
  • משחק מדהים של חברי הקאסט, במיוחד של קתרין הייגל.
  • הסרט מלמד ומחזק אנשים שעברו את אותם רגעי המשבר.
  • הוא מצולם, מופק ומעובד באופן ריאליסטי למדי.
  • הוא מתעמק גם בחיי ההורים הגאים.

ציון בסולם פרוגי: 6.5 מתוך 10.

תגובות