פעמיים כי טוב: שני סרטים שווים מגיעים באותו יום לקולנוע!. יחסי ציבור

פעמיים כי טוב: שני סרטים שווים מגיעים באותו יום לקולנוע!

אחרי שעברנו קיץ מלא בסרטים מצליחים כמו "ערים של נייר", "טד 2" וכמובן "מהיר ועצבני 7", הגיע הזמן לקבל את השנה החדשה שמגיעה אלינו עם סרטים חדשים ומפתיעים במיוחד. בשבוע הבא, באותו היום, יוקרנו בקולנוע שני סרטים שנראים לגמרי טובים. הפרטים המלאים

הראשון הוא סרט שמתמקד בכוכבת רוק, השני עוסק במירוץ מיוחד ומרגש ומה שמשותף לשניהם זה שהם מוקרנים על המסכים הגדולים באותו יום. כמה מזל שהם לא מוקרנים רק ליום אחד, אחרת ההתלבטות בין "ריקי והפלאש" לבין "המירוץ לפסגה" באמת הייתה קשה.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

בסרט "ריקי והפלאש" משחקת מריל סטריפ שמגלמת את כוכבת הרוק והגיטריסטית הקשוחה, ריקי רנדזו. ריקי היא גיטריסטית אשר עשתה טעות אחר טעות בניסיון להגשים את חלומה ולהפוך לכוכבת רוק. לאחר שהיא חוזרת הביתה היא מקבלת הזדמנות לתקן את המצב עם משפחתה ובתה, אותה מגלמת בתה במציאות / מיימי גאמר.

על ההפקה

ג'ונתן דמי, במאי הסרט, מספר: "לכל אחד יש פרט בעבר שלהם שהם היו רוצים לשנות. כשריקי רואה את בתה במצב של מצוקה, היא מבינה שזה הסיכוי שלה לסוג מסוים של גאולה והיא הולכת לכפר על כל הבחירות הרעות שעשתה בעברה".

© יחסי ציבור

"כולנו צריכים לחיות עם הטעויות שלנו", אומרת מריל סטריפ. "אני חושבת שהיא מקווה שהילדים שלה יחבבו אותה יותר, יבינו אותה. יש בה חרטה, אבל היא מפוכחת מאוד לגביה. ריקי חיה את הרגע, היא פועלת לפי דחפים. זו הקלה לגלם מישהי שלא מתנהגת כפי שכולם חושבים שהיא צריכה להיות. היא אומרת: אני לא יכולה לא להיות מי שאני".

"ריקי רנדזו היא ללא ספק דמות שמעולם לא ראינו בה את מריל. מריל תמיד לקחה תפקידים מאתגרים וגדולים – מאישיות מפורסמת ועד למכשפה מפחידה בסרט 'אל תוך היער'. לריקי יש את הקיצוניות שלה, אבל מריל מגלמת אותה עם שתי רגליים על הקרקע – מוזיקאית, גיטריסטית אותנטית ואמיתית", דמי ממשיך לספר. סטריפ מוסיפה: "מדובר באנשים אמיתיים ולא בסיפור עטוף יפה. הם מסובכים ויש להם דילמות קשות. זה יוצא מצחיק אבל גם שובר לך את הלב".

  

דמותה של ריקי נולדה במוחה של התסריטאית זוכת האוסקר דיאבלו קודי ("ג'ונו", "תקועה"). קודי מספרת שאת ההשראה לדמותה של ריקי לקחה מאימה החורגת, טרי. "טרי היא סבתא לשישה ועדיין עושה רוקנרול על במות בכל סוף שבוע".

הקשר המשפחתי נעשה גם בסרט עצמו. כאמור, מריל סטריפ משחקת לצד בתה השחקנית מיימי גאמר ("עוגה", "תופעות לוואי"), והקשר האמיתי ביניהן הוסיף והעצים את הדמויות. למרות זאת, דמי התעקש שסטריפ וגאמר לא ידברו מחוץ לסצנות המשותפות שלהן. הניכור ביניהן בסרט מרגיש מוחשי ממש כמו הדמיון הפיזי ביניהן: גנטיקה אמיתית שמוסיפה תחושה נדירה של מציאות בסרט.

© יחסי ציבור

הסרט השני שיוקרן באותו יום, ב-10 בחודש, הוא "המירוץ לפסגה" שמבוסס על סיפור אמיתי משנת 1987. הסרט עוקב אחר קבוצת צעירה של רצים למרחקים ארוכים בעיירה מקפארלנד בארה"ב, וניסיונות הגיבוש שלה תחת הנהגתו של המאמן ג'ים ווייט.

מקפארלנד היא עיירה מאותגרת, תושביה רובם היספנו-אמריקניים, אבל המאמן החדש מוצא כישרונות יוצאי דופן בקבוצה שהתגבשה והמירוץ להגיע להישגים ארציים מאחדת את כל העיירה. העוצמה ביחסים המשפחתיים, הנאמנות של כולם למען המטרה והתמיכה הבלתי מתפשרת של המאמן, הופכים את המסלול לניצחון למשהו הרבה יותר גדול ומרגש מאשר עוד תחרות ריצה.

על ההפקה

הסיפור התחיל כאשר המאמן ג'ים וויט לקח קבוצת תלמידי תיכון ללא סיכויים גדולים לנצח בתחרויות והפך אותם לאלופים אשר זכו בתחרויות ריצה לאורך כל המדינה. שנה אחרי שנה תלמידיו של המאמן זכו בתארים וחייהם וחיי הקהילה שלהם השתנו לחלוטין.

© יחסי ציבור

המפיקה בפועל, מארי מרטין, שמעה על המאמן ג'ים וויט כשהתקשורת החלה לסקר את הישגיו המדהימים, ופנתה אליו על מנת להפוך את סיפורו המדהים לסרט. המפיקים רצו למצוא במאי שגם יתחבר מאור לסיפור וגם יבין את הדרמה הרגישה שבו ואת הדמויות המורכבות. כמו כן, היה חשוב שהבמאי יבין את עולם תחרויות הריצה. הבמאית ניקי קארו עלתה על כל הציפיות שלהם.

 

המפיק גורדון גריי מספר: "מאז ומתמיד אהבנו מאוד את הסרט 'לרכב על הלוויתן'. בהתבסס על הסרט הזה חשבנו שניקי תהיה מושלמת לביים את הפרויקט. ב'לרכב על הלוויתן' הרגשתי שהיא ממש מבינה את תרבות המאורי בה הסרט מתרכז, למרות שהיא לא באמת הייתה חלק מתרבות זו. התחקירים שלה ותשומת הלב לפרטים אצלה יוצרים אותנטיות. פשוט הייתה לנו תחושת בטן טובה לגביה".

קארו, הבמאית, הודתה: "אני מרגישה מאוד בנוח לעשות סרטים על קהילות אמיתיות ואני ממש מעריכה את שיתוף הפעולה ביני כיוצרת קולנוע לבין האנשים עליהם הסרט מבוסס". קארו ממשיכה ומספרת על ג'ים וויט: "ג'ים הוא אדם יוצא דופן. ביקרתי אצלם והם לקחו אותי והכירו לי את העיירה המדהימה שלהם – מקפארלנד. אם תלך למקפארלנד עכשיו, עדיין תמצא שם את ג'ים על האופניים שלו, רץ עם הילדים מידי ערב ורבים מהקבוצה המקורית רצים גם כן. זה מדהים בעיניי ומוכיח שמקפארלנד היא לא רק סרט, אלא אנשים אמיתיים".

© יחסי ציבור

לתפקידו של המאמן ג'ים וויט נבחר השחקן זוכה האוסקר קווין קוסטנר. "אני חושבת שזה תמיד סימן טוב, אם לאחר שצילמת את הסרט אתה לא יכול לדמיין אף אחד אחר בתפקיד, וכך אנו מרגישים לגבי קווין", מספר המפיק גריי. "הוא היה האיש שתמיד היה לנו בראש שהתחלנו לפתח את התסריט. הוא מושלם לתפקיד: בגיל הנכון, הוא מבין ילדים ומבין מאמנים. הוא שחקן גדול ויש לו חוש הומור".

קוסטנר והבמאית הסתדרו מצוין. הוא מספר כי "ניקי הייתה תמיד אמיתית איתי מאוד. היא מאוד יצירתית, מתמידה והיא נתנה לי הרבה חופש ביטוי ובמקביל הקפידה לפקח ולביים אותי. היא פשוט הייתה ניגשת אליי, לוחשת לי משהו שהיה עושה הבדל עצום בשבילי, אז אני מעריך אותה גם כבמאית וגם כחברה".

 

תגובות