אילו סרטים מתאימים להיות בשולחן ראש השנה?. צילום מסך מהיוטיוב

אילו סרטים מתאימים להיות בשולחן ראש השנה?

ראש השנה כבר הגיע ואיתו גם ערב החג שהיה מלא במאכלים טובים וברכות המיוחדות. אלה שלא יודעים על מה בדיוק מברכים ולמה, אל תדאגו משום שאנחנו פה כדי לסדר את העניינים וכמובן את שולחן החג, עם הסרטים הכי מצליחים של השנה. מי ביקש תפוח בדבש ולא קיבל?

זהו זה, ראש השנה כבר כאן. אמש ישבתם בשולחן עם המשפחה, התחלתם לברך ופתאום צץ לו הדוד המלומד עם השאלה: "אתם יודעים למה מברכים על...?". בזמן זה במוחכם נשמעו קולות צרצרים. ת'כלס, תודו שהתביישתם להגיד שלא, אבל אתם ממש ממש לא יודעים. לכן, ישבנו וכתבנו לכם את מיטב הברכות עם הסרטים המצליחים של השנה, במטרה לעזור לכם להבין את רעיון הברכה.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

"טד 2" - רימון

כמו שנאמר: "יהי רצון מלפניך ה' אלוהינו ואלוהי אבותינו, שנהיה מלאים במצוות כרימון". הסרט "טד 2" מלווה בעיקר בהומור די שטחי על מין. כבר מהסרט הראשון תופעת "ההומור המיני" תוקפת אותנו בצחוק מתגלגל בעיקר בשל המבוכה מהבדיחה. לסרט הזה התאמנו את ברכת הרימון, כי לרימון יש משמעות שנהיה מלאים במצוות, כמספר גרעיני הרימון (כ-613) ומובן שאחת מהן היא מצוות "פרו ורבו". לפי מצווה זו זרעינו וילדינו יהיו רבים כמספר הגרעינים ברימון - ונאמר אמן!

 

"מהיר ועצבני 7" - ראש של דג

כמו שנאמר: "יהי רצון מלפניך ה' אלוהינו ואלוהי אבותינו, שנהיה לראש ולא לזנב". הסרט "מהיר ועצבני 7" כולל בתוכו מירוצי מכוניות רבים. בכלל, סדרת הסרטים המשגשגת "מהיר ועצבני" מבוססת על עלילות רחוב הכוללות מירוצי מכוניות לא-חוקיים, וכך הם מזכירים את סרטי המאפיה מלאי האקשן. לסרט הזה התאמנו את ברכת ראש הדג, כי כשמדובר במירוץ הסיכוי היחידי לנצח הוא רק אם תהיה בראש.

 

"הקול בראש" - תפוח בדבש

כמו שנאמר: "יהי רצון מלפניך ה' אלוהינו ואלוהי אבותינו, שתתחדש עלינו שנה טובה ומתוקה כדבש". "הקול בראש" הוא סרט אנימציה מצליח שהצליח להתחבר באופן מדהים לקהל המבוגר ביותר, הודות להומור השנון והסרקסטי בעלילה. בנוסף, הסרט מייצג עלילה תמימה ומקסימה של ילדה שעוברת את משבר גיל ההתבגרות. לסרט הזה התאמנו את ברכת התפוח בדבש, כי בואו נודה בזה - הסרט הזה כה מתוק שאפילו דבש לא מסוגל להגיע לרמת המתיקות הזו!

 

"מורדים" - לוביה

כמו שנאמר: "יהי רצון מלפניך ה' אלוהינו ואלוהי אבותינו, שירבו זכויותינו ותלבבנו". הסרט "מורדים" הוא הסרט השני בסאגת "מפוצלים", אשר מציג בפנינו עלילת נקמה של גיבורה אמיצה, שחיה בתוך חברה המפולגת לקבוצות חברתיות אשר שונות לחלוטין אחת מהשנייה ובכל זאת צריכות לחיות בשלום זו עם רעותה. מובן לכולנו שהסרט מביע ביקורת על חוסר השוויון בחברה כיום ומציג כיצד החכמים משתלטים על אלה שדואגים לזולת וכו'. לסרט הזה התאמנו את ברכת הלוביה, כי נמאס לנו מחוסר שיוויון - במיוחד בחגים ובמועדים.

 

"עורבני חקיין" - סלק

כמו שנאמר: "יהי רצון מלפניך ה' אלוהינו ואלוהי אבותינו, שיסתלקו אויבנו ושונאינו וכל מבקשי רעתינו". "עורבני חקיין" מחולק למעשה לשני סרטים, והם חותמים את טרילוגיית "משחקי הרעב" שכבשה את כולנו, כן - גם את הפסטיגל האחרון. הסרט מראה לנו כיצד אנשים חיים אחד עם השני כאשר הם בתחרות הישרדות ובנוסף מציג את האויבים שרוכש לו האדם בעקבות היריבות. לסרט הזה התאמנו את ברכת הסלק כי לעיתים כשאנו לוקחים על עצמנו אתגר אנחנו רוכשים אויבים בדרך. לא כזה כיף.

 

"צלף אמריקאי" - דלעת

כמו שנאמר: "יהי רצון מלפניך ה' אלוהינו ואלוהי אבותינו, שתקרע רוע גזר דיננו, וייקראו לפניך זכויותינו". הסרט "צלף אמריקאי" הוא סרט אוטוביוגרפי על צלף יחידת אריות הים בשם כריס קייל. הסרט מציג מבצעי לחימה של אומץ וגבורה והם אלו שמזכירים שיש מי שמחכה לנו בבית. לסרט הזה התאמנו את ברכת הדלעת, כי כשאת מחכה לבעלך שיחזור מהמבצע הצבאי ימים ולילות בידיעה שהוא עלול לא לחזור, התקוות עלולות להיעלם, ממש כמו בסרט.

 

 

תגובות