מיכל טרבס ועידן כרמלי: "הנוער לא נורא כמו שמלכלכים". צילום: מרב מרודי, באדיבות סרטי יוניטד קינג

מיכל טרבס ועידן כרמלי: "הנוער לא נורא כמו שמלכלכים"

שניהם בני נוער ושניהם מככבים באחד הסרטים הישראלים הכי מדוברים על המסך, "פלאפל אטומי". רגע לפני שהם הופכים לסופרסטארים בתחום הבידור, תפסנו אותם לריאיון הכרות נרחב וגילינו בני נוער רגילים שפשוט חיים את החלום!

מיכל טרבס ועידן כרמלי נמצאים בתחילת דרכם המקצועית, הם כבר הצליחו להתפרסם ולהחשף בגדול בסרט "פלאפל אטומי" שנמצא בימים אלו בבתי הקולנוע וזכה ללמעלה מ-70 אלף צפיות. אם שכחנו לציין, מדובר בנערה בת 17 בכיתה י"ב מתיכון כצלנסון בכפר סבא שמשחקת מגיל צעיר מאוד בסטודיו 'בימת הנוער' ובנער בן 16 שלומד באורט יבנה והתנסה עד כה בעיקר במופעי היכל תרבות מקומיים, סטדנאפ ובטקסים.

עוד מדור הבידור של פרוגי:

למרות הכל הם לא שוכחים גם להנות, לצחוק לריב ולהתווכח כמו כל נער מתבגר בגילם, אפילו בריאיון המשותף שלהם אצלנו, אך אולי זה מה שמיוחד בהם ומראה כמה הם עם רגליים על הקרקע למרות פתיחת הקריירה הענקית. הם מגיעים לריאיון מלווים בהורים התומכים שלהם, ובכל זאת לא מתביישים לדבר על הכל וכשאנחנו אומרים הכל אנחנו מתכוונים גם לסצנה האינטימית ביניהם בסרט.  

איך בכלל הגעתם לסרט?

עידן: "אני חושב ששנינו דרך מלהקת בשם שמילה" מספר עידן ומיכל מפרטת "בבימת הנוער אמרו שמחפשים בנות ועשו אודישנים, הכנתי את הטקסט, ואיזה יום אחד בבית ספר התקשרו ואמרו שעליתי שלב, היו עוד אודישנים בתל אביב והיה שלב התאמה, וכל מיני פגישות. את ההודעה על זה שאני סופית בסרט, אמא שלי קיבלה בזמן שישנתי ואז היא העירה אותי בקול גבוה 'מיכל התקבלת', צעקתי בשמחה 'יש' אבל חזרתי לישון ישר".

"צרחתי כשהתקבלתי ואז חזרתי לישון" © מרב מרודי

עידן מספר על דרך ייחודית בה הגיע לככב בסרט "הייתי בעבר בסוכנות שדרכה עשיתי אודישן ל'אחת אפס אפס' אבל אז לא קיבלו אותי כי הייתי ממש קטן, אך זו שבחנה אותי לסרט הייתה שמילה והיא זכרה אותי ויום אחד הרימה טלפון והציעה את האודישן" מספר ומוסיף "בהתחלה אפילו לא הודיעו שעברתי שלב, שלושה חודשים מאז האודישן לא הרימו טלפון וחשבתי שזה כבר לא שלי, אחרי כמה זמן שלחתי לה (לשמילה מ.א) הודעה ושאלתי מה קורה עם זה, היא אמרה שעברתי ושבקרוב הכל יתקדם והנה הגעתי לסרט".

את מי אתם משחקים בסרט?

מיכל: "אני משחקת את נופר בת 16 שגרה בעיירת כור בדרום. כל האווירה של הסרט זה יחסים כזה בין ישראל לאיראן שמאיימות אחת על השניה. בזמן הזה נופר יוצרת קשר אינטרנטי עם נערה מאיראן והן מדברות ביניהן והיא מערבת את החבר שלה (עידן) ומסבכים בזה את הבטחון בישראל".

עידן: "אני ערס-האקר בלאגניסט שפורץ לצבא לכל מיני דברים ומשבש תכניות כדי לשבש מלחמה שלמה" מספר ומציין "בניגוד למירון בסרט, אני לא טוב במחשבים עד כדי כך, אני יודע דברים חשובים כמו איפה Ctrl , Shift" עידן צוחק וסוחף אחריו את מיכל.

 

איך היה להיות הכי קטנים על הסט?

עידן משתלט על השיחה ומכריז בקול: "א-נ-י הכי קטן בסט! לא היה אחד יותר קטן ממני" מיכל ממהרת להתערב ולציין "אתה קטן ממני כולה בשנה!" עידן משיב לה: "אני הכי קטן וזהו! גם ישבתי עם דרור הבמאי בסרט ופתאום הגענו למסקנה הזו שאני הכי חוצפן שם והכי שובב וגם הכי קטן" והויכוח ביניהם ממשיך כשמיכל מתחכמת ומציינת "אתה הכי ק-ט-ן אבל אני הכי ק-ט-נ-ה" ומציינת "אבל כבר אני רגילה כי הייתי הכי קטנה בסט של 'כל שבת שנייה', שחקתי שם את הילדה הקטנה עמליה, הייתי בת 6".

רגע, בלבלתם אותי אז זה כיף להיות הכי קטנים?

מיכל: "אני הרגשתי שאני צריכה להתאים את עצמי לאוכלוסיה שסביבי ולהתנהג בבגרות" עידן מתפרץ שוב וממהר לציין כי "אני לא הרגשתי ככה, אני הרגשתי הקטן שמתפלצף ושולט בסט" מכריז ומוסיף "יצאנו ממהקרנה של הסרט והיו כמה שהחמיאו לי ליד דרור ואמרו לו שאני כל כך שונה מהסרט, דרור אמר להם שפעם הייתי חוצפן והתבגרתי".

הכי קטנים בסט
הכי קטנים בסט © צילום מסך מיוטיוב

קיבלתם יחס שווה מההפקה?

מיכל: "כולם היו מאוד נחמדים והרגשנו מאוד בנוח, דיברו איתנו בגובה העיניים" עידן מוסיף על דבריה "האמת שאיתי לא הייתה ברירה אלא להתייחס אליי כקטן. עשיתי שטויות, גם נחתכתי באגודל בסצינה שהייתי צריך לשבור מחשב" מיכל מספרת גם היא על מקרה דומה: "האמת כשאני חושבת, גם אני נחתכתי כשהייתי צריכה להביא ל'וענונו' (הכלב) אוכל".

ואנחנו מגיעים לשאלה על הסצינה האינטימית המשותפת בהם השניים נאלצו להיות קרובים מאוד, מה שלא תמיד נוח על המסך, מיכל ועידו דובקים באותה תשובה אך טוענים שיש כאלו שחושבים אחרת.

מיכל: "היה בסדר סך הכל, עבר חלק". עידן לעומתה טורח גם לחשוף את הצד האחר בסיפור "הבמאי אומר שהיינו ממש אדומים ולא יכולנו לנשום אבל לא הרגשנו ככה בכלל, הרגשנו רגיל. מיכל אולי הובכה" מיכל צוחקת וממהרת להגיד: "אל תדבר בשמי, תתפלא אבל לא הובכתי גם עשינו חזרות!" עידן מנסה להזכר: "מתי זה קרה?" מיכל עונה לו: "לרענן לך את הזכרון? מה אומר לך קרוואן שחקנים?". "אה נכון!" מסכים איתה עידן ומיכל מסכמת "בקיצור התאמנו פעם אחת והיה בסדר, גם הביאו זמרת שתנגן, הייתה מדורה, אווירה וזו רק סצנה מבויימת צריך לזכור".

"הבמאי אמר שהיינו ממש אדומים". הסצנה של מיכל ועידן © צילום מסך מיוטיוב

הסרט מדבר על יחסים עם מדינת אוייב וזה בדיוק בתזמון של גל טרור בארץ. חושבים שמתישהו יהיה קל לחיות כאן?

מיכל: "אני מקווה שכן".

עידן: "אני מאמין שכן, אבל בטח זה יהיה אחרי איזה משהו קיצוני שיקרה".

השינוי יבוא דרך מבוגרים או דווקא מבני נוער?

מיכל: "הסרט בא עם מסר אופטימי ותקווה מבני נוער אבל אני חושבת שכולם יסכימו שמלחמות זה רע, מקווה שלא נגיע למצב אטומי כמו בסרט אבל העובדה היא שנוער יוצר קשר עם כל העולם, בין אם זה באומנות, מתמטיקה וסרטים, כולם שפה משותפת שדרכה תיהיה השפעה על זה".

 

איך החברים הגיבו על הפרסום והסרט?

"מאוד אהבו אבל יש את העקיצות צחוק האלו" מספרת מיכל ועידן מוסיף "לי אומרים 'מה קורה מלי' (לוי) או 'מירון' או 'פלאפל אטומי' לא עושים לך כזה מיכל?" שואל עידן "האמת שהיום נגיד עשיתי ריצה ומישהו ברחוב עושה לי 'אני מבייץ! שזה משפט שלי מהסרט" מתוודה מיכל  ועידן מציין "מצטטים לנו הרבה דברים". "כן אבל האמת שזה נחמד" מסכמת מיכל.

היה פחד מלעשות משהו כזה גדול?

מיכל: "הייתי יותר לוקחת את זה כמאתגר מאשר מפחיד, בקטע של הזדמנות ולקחת חלק ממשהו מגניב ולהביא מעצמי".

עידן: "לא מפחיד או משהו. לא שקשקתי, זו התרגשות, במיוחד בסצינה הראשונה. אבל זה יותר בכיוון של אדרנלין".

צועקים לי
צילום מסך מיוטיוב

אז לאן שואפים אחרי פתיחה כזו בקריירה?

מיכל: "להמשיך לשחק ולעשות דברים ואת מה שאני אוהבת".

עידן: "השאיפה הסופית לגמרי היא האוסקר, כלומר האוסקר הישראלי" ממהר לתקן עידן אך מתרכך ומציין באופטימיות "תראה אם תתעקש ותרצה להביא אוסקר אורגינל - אני זורם איתך על האמריקאי!".

אגב אוסקר ישראלי, הגשתם יחד פרס בטקס פרסי אופיר האחרון!

"הפתיעו אותנו!" מספר עידן "היינו אמורים לעלות 10 דקות אחרי שעלינו בפועל ופתאום שומעים בכריזה את השם שלנו ומיכל אומרת לי 'בוא מהר', תכננו עליה מגניבה ומתוכננת" מיכל קוטעת ומציינת: "אבל יצאה לנו בסופו של דבר גם עליה מגניבה" עידן בכל זאת ממשיך בשלו "כן אבל שונה מאיך שרצינו, הייתי אחר כך רועד כזה" מיכל תוהה בחצי הומור "אולי זה פוסט טראומה?" עידן צוחק וממשיך לספר "בכל זאת הפתיעו אותנו, היה לי בלאק אאוט ומזל שהיה טקסט, אבל כולם אמרו שיצא טוב" מיכל מוסיפה: "היה מאוד כיף סך הכל זה לא משהו שאתה עושה ביומיום זה היה מיוחד ומכובד ושידור חי, הרגשתי כבוד שיצא לי להגיש שם" עידן מסכם: "ותחשוב שבכלל לא היינו אמורים להיות בשידור חי אלא על זמן פרסומות ובגלל ההקדמה אז יצא לנו שידור חי והרווחנו".

"קראו לנו לעלות לשידור 10 דקות לפני הזמן המתוכנן" © איציק בירן

 זה פתח לכם תיאבון בהנחיה?

"אני נשארת במשחק בינתיים" מכריזה מיכל, עידן לעומת זאת די ישמח "יאללה בכיף תן להנחות משהו" מיכל צוחקת ומוסיפה "אם זה להנחות ערב קריוקי בבית עם חברים אז אולי" עידן ממשיך לפרט על השאיפה בתחום  "תן לי 'המירוץ למיליון', תן לי 'האח הגדול'. יודע מה? תגיד לי עכשיו לבוא להנחות את 'האח' ואני בא! גם שמעתי שאסי עזב ומחפשים מחליף ואני אעשה את זה גם בלי טקסט!" מצהיר.

מה דעתכם על הנוער של היום?

מיכל: "לא כזה נורא כמו שמלכלכים עליו זה עניין של איך שבוחרים להסתכל" אומרת בבטחון ומוסיפה "בכל דבר יש ויש, אני חושבת שאנחנו (הנוער) לא דור אטום וכן אכפת לנו ואני רואה את זה מסביבי"

עידן: "לא מבין את הלכלוך עלינו, זה דור חדש, אני אוהב את הצורה של הנוער של היום, יש חלק קטן מאוד שהוא רע אבל אנחנו די זורמים ונוער כייפי וכן, גם מתורבת" מכריז.

וסלפי?

מיכל: "פחות הקטע שלי סלפי, לא מתה על זה".

עידן: "יותר יוטיוב וסרטונים. אני הולך בקרוב להוציא גם סרט קצר אתה לא מבין מה מחכה לך" מספר עידן בהתלהבות ומוסיף "זה מותחן 20 דקות אתה נגנב! זה ייצא ב-28 בדצמבר בערוץ יוטיוב שלי".

"הנוער לא כזה נורא כמו שמלכלכים עליו" © מרב מרודי
מתוך ערוץ היוטיוב של עידן
 

הצבא הוא חלק מהעניינים שמוליכים את הסרט. מתחילים לחשוב כבר על השירות שלכם?

מיכל: "אני ממש רוצה שירות משמעותי" אומרת "חשוב לי לעשות את זה, אני אוהבת את הארץ שלי. כן במקביל להתעסק במשחק כי לקחת את זה ממני זה כמו לקחת לי ריאה".

עידן: "פחות מתעסק בזה כי יש לי עוד זמן אז משאיר את זה לרגע האחרון. עוד לא קיבלתי צו ראשון אפילו!".

 

מה עם ריאליטי, זה משהו שיכול לעניין אתכם?

עידן: "למה לא? 'האח הגדול' נגיד אין לי בעיה" אומר ומשתף בחווית אודישן ריאליטי שעבר "אני וחבר שלי הלכנו בצחוק לאודישן ב'דה וויס' והעיפו לנו את הצורה בשלבים המקדימים. החרדנו אותם, הם פשוט רק רצו להוריד אותנו מהבמה מרוב שזה היה גרוע. ועוד אמרנו להם 'אפשר שוב, לא הלך לנו טוב' וכמובן שגם בפעם השניה זייפנו. אבל כל כך נכנסו לזה ומרוב צחוק גם איכשהו האמנו שיש סיכוי שיתקשרו להגיד שעברנו". מיכל לעומתו לא מתעסקת בזה "פחות מדבר אלי ריאליטי, גם אם זה יהיה ריאליטי שקשור לתחום המשחק, לא ששמעתי על אחד כזה".

היה ריאליטי כושל שנקרא 'גריז' שבסופו בחרו שחקנים למחזמר שגם הוא לא בדיוק עבד.

"הנה הוכחה למה שזה שווה" מסכמת מיכל.

טוב אם פסלנו ריאליטי, איפה אתם בעוד חמש שנים מהיום?

מיכל: "בשאיפה ללמוד, לראות עולם וכמובן להמשיך לשחק".

עידן: "אני מקווה שאחרי עוד איזה סרט וסדרה שזה חלום".



תגובות