לכבוד ליל כל הקדושים: 8 קלישאות שמופיעות בסרטי אימה. Giphy

לכבוד ליל כל הקדושים: 8 קלישאות שמופיעות בסרטי אימה

החג האהוב על חובבי ז'אנר האימה כבר כאן, ויחד איתו מגיע מרתון סרטי האימה. עם הזמן הסרטים האלו הפכו למעט צפויים וחוזרים על עצמם, אז קבלו את כל הקלישאות שתמיד מופיעות בסרטי אימה!

1. הדמויות תמיד עושות את הדבר הלא נכון

על מנת שסרט אימה יצליח לשמור על מידה של מתח ופחד אצל הצופה, הדמויות חייבות להחליט סדרה של החלטות לא הגיוניות בעליל. ההחלטה השכיחה ביותר היא לפצל את הקבוצה עליה מופעל איום, דבר שרוב האנשים לא היו עושים בעת התמודדות מול רוצח סדרתי. דוגמה נוספת היא שכאשר דמות מסוימת מקבלת הזדמנות לעזרה מגורם חיצוני, היא תספר כמה שפחות מידע ותחסיר פרטים חשובים כדי שהעלילה תמשיך לנוע. בגדול, אם רק לאחת מהדמויות היה היגיון בריא, סביר להניח שז'אנר סרטי האימה לא היה קיים.

 

עוד במדור הבידור של פרוגי:

2. המכונית לעולם לא מתניעה

עצה קטנה לגיבורים בסרטי אימה: אל תסמכו על המכונית שלכם על מנת לברוח מהנבל, כי בכל פעם היא הולכת לאכזב אתכם ולא להתניע. גם אם זו המכונית הכי טובה ויקרה, הניסיון מלמד כי ברגע האמת היא תשאיר אתכם לבד במערכה. הקלישאה השחוקה הזו גורמת לנו לחשוש לחייה של כל דמות שנכנסת לרכב ובטוחה שהיא עומדת להינצל, מה שאף פעם לא קורה.

 

3. קליטה גרועה בטלפונים

בדומה למכוניות שלא מתניעות, גם על הקליטה בטלפונים קשה לסמוך כשמדובר בסרט אימה. זו סיטואציה שמרבה להופיע בסרטים מהסוג הזה, ובאותו רגע אנו יודעים שגורלה של הדמות נחרץ. טיפ קטן לגיבורים בסרטי אימה עתידיים: אם אתם בצרה וחייבים ליצור קשר עם מישהו, אנחנו ממליצים על יונת דואר. נכון, לא מדובר בפתרון הכי יעיל ומהיר אך הוא די ריאליסטי בהתחשב למוניטין שנוצר לטלפונים סלולריים בסרטי אימה.

 

4. הרוצח אף פעם לא מת

בדרך כלל סרטי אימה מסתיימים בכך שהרוצח הורג את כולם, או שאחת או שתיים מהדמויות מצליחות לשרוד ומחסלות את הרוצח אבל לא בדיוק. בלי קשר לרמת האלימות שהן מפעילות, הרוצח תמיד חוזר לחיים. זה קרה בסרטים "יום שישי ה-13" כאשר הרוצח נקשר לקרקעית אגם, וב"משחק ילדים" כאשר גופתו בותרה באמצעות מאוורר תעשייתי. הזוי, אבל זה לא משנה, בדרך כלשהי גופו מלא השריטות יחזור לתפקד ולהטיל אימה בעיקר על הצופים שיתקשו לישון בלילה.

© Giphy

5. אין אקדחים

עלילות סרטי אימה היו מתקדמות הרבה יותר מהר אם הרוצחים או הקורבנות היו משתמשים באקדחים. תחשבו על זה: אקדח יבצע את העבודה במהירות והוא כלי הנשק היחיד באמצעותו ניתן לפגוע במישהו מרחוק. יוצרי הסרטים טוענים כי רובים הם פתרון סתמי מדי ולא מצליחים להפחיד את הצופה כמו כלי נשק אחרים ולכן הם נמנעים מהם. אולי יש משהו במה שהם אומרים, אבל בכל זאת היינו רוצים לצפות בסרט שלא מפחד לעשות שימוש בעוד נשקים חוץ מסכינים וחרבות.

© Giphy

6. המבוגר האחראי הוא חסר תועלת

לעיתים קרובות, קורבנות במרדף יילכו לחפש עזרה מדמויות סמכותיות כמו שוטרים או האבות שלהם, אבל זה לא יעבוד. דמות המבוגר אף פעם לא מאמינה לקורבן הצעיר כאשר זה מספר לו שהוא בצרה, ובטוח שמדובר בעוד מתיחה שטותית. בקיצור, המבוגרים הם די חסרי תועלת והנרדפים צריכים להתמודד לגמרי לבדם עם האיום המפחיד.

© Giphy

7. נשים לא יכולות לרוץ בלי ליפול

לרוב, סרטי אימה מסתיימים בכך שאישה אחת מצליחה לשרוד ולגברים יש סיכויים הרבה יותר נמוכים להינצל. למרות זאת, הסרטים לא מציגים את הנשים באור חיובי ונראה כי באופן גורף כל התסריטאים בטוחים כי אישה לא יכולה לרוץ מבלי ליפול. כאשר אישה בורחת מהרוצח היא תמיד נופלת. לפעמים זה יהיה בגלל העקבים, לפעמים היא מועדת על ענף ולפעמים זהו פשוט כוח הכבידה שמרתק אותה ארצה ללא סיבה נראית לעין. לא יודעים מה איתכם, אבל אנחנו היינו רוצים לראות לפחות פעם אחת אישה אתלטית בסרט אימה, שמצליחה לרוץ בלי הפרעות ולעקוף את כל הגברים על הדרך! 

 

8. הפחדה דרך המראה

אחת הסצנות השכיחות ביותר בסרטי אימה היא בה הגיבור נכנס לשירותים ופותח את דלת ארון התרופות. ברגע שהוא מסיים וסוגר את הארון, תמיד יהיה מישהו שיעמוד מאחוריו ויבהה בו מעבר למראה. זהו מרכיב קלאסי בסרטים האלו והוא תמיד עושה את העבודה ומפתח אצל חלק מהצופים פחד ממראות. שימוש נוסף במראות נעשה כאשר הנבל מעוניין להעביר מסר מבעית לדמות, והוא יכתוב זאת על המראה או על הקיר בצבע אדום, המסמל דם. מפחיד!

© Giphy

 

תגובות