הערב הגדול של ליאו: סיכום טקס פרסי האוסקר ה-88. צילום מסך מיוטיוב

הערב הגדול של ליאו: סיכום טקס פרסי האוסקר ה-88

טמון סרטים מועמדים מכובדים וטובים אחרי שנה מוצלחת במיוחד במסכים הגדולים. סיכום הטקס - ליאונרדו דיקפריו סוף סוף זכה בפרס, ומי כיכבו במהלך כל הערב?

בשעות הבוקר המוקדמות של היום, בשעון ישראל, נערך טקס פרסי הקולנוע החשוב ביותר בעולם, טקס פרסי האוסקר ה-88. השנה היו לנו סרטים נהדרים באולמות הקולנוע, חלקם מצחיקים, חלקם עצובים, אבל כמעט כולם עם הפקה נהדרת, עלילות מצויונות, ותפאורות שבגלל התחרות הגדולה לא הפסיקו להתשפר. אחרי כל זה, ואחרי הרבה סרטים שציפינו להם הרבה זמן, האוסקר כאן כדי לסכם כמו בכל שנה.


עוד במדור הבידור של פרוגי:

השאלה שהפעם הטרידה את כל חובבי הקולנוע היא שאלת ליאונרדיו דיקפריו - האם סוף סוף יזכה השחקן הענק שעד עכשיו - תאמינו או לא - לא זכה, בפרס אוסקר. השנה הייתה לו הזדמנות נהדרת בהחלט לזכות עם תפקידו הראשי בסרט ״האיש שנולד מחדש״, סרט שדובר עליו הרבה, אך האם היא נוצלה? ומי היה הפתעת השנה בטקס? צפו בכל הזוכים ממש כאן.

 


הסרט הטוב ביותר - ״ספוטלייט״

הפרס הגדול ביותר של הטקס הולך לסרט ״ספוטלייט״, פרס הסרט הטוב ביותר כמובן. סרט דרמה מהחיים האמיתים שמספר על חבורת עיתונאים שמרגישה שהיא חייבת לחשוף סיפור שירעיש את העולם. הסרט מבוסס על אירועים אמיתיים ומופק בצורה הכי מושקעת שאפשר, עם שחקנים מהשורה הראשונה כאמור, וזה מה שכנראה עושה אותו כל כך ראוי לפרס. מזל טוב!

הבמאי הטוב ביותר - אלחנדרו גונסלס איניאריטו ב”האיש שנולד מחדש”

ל״האיש שנולד מחדש״ היו עם 12 מועמדויות בטקס הזה, ובפרס הזה, זה קרה. אלחנדרו הבמאי של הסרט, שביים גם את ״בירדמן״ והסספיק לעשות מספר נכבד סרטים טובים ומוכרים מקבל השנה, בטקס ה88 של האוסקר, את הפרס השני שלו ברציפות על הבימוי שלו! בשנה שעברה זה היה כמובן על הסרט ״בירדמן״, והשנה על ״האיש שנולד מחדש״.

השחקן הטוב ביותר - ליאונרדו דיקפריו

אז כן, זה קרה. הרגע המיוחל של ליאונרדו דיקפרו, שמחכה כבר 26 שנות פעילות לפרס הזה, והיה מועמד כבר 5 פעמים, הגיע. דיקפריו זוכה בפרס השחקן הטוב ביותר על רקע משחקו בסרט ״האיש שנולד מחדש״, הסרט שגם זכה השנה בסרט הטוב ביותר. אין ספק שזהו לילה שדיקפריו לא ישכח לעולם, וטוב נו, הרשימה הזו כבר לא ממש תקפה.

 

השחקנית הטובה ביותר - ברי לארסון

אמנם היא לא שחקנית כל כך מוכרת, אבל עכשיו היא כבר עם אוסקר על משחקה בסרט “חדר” ואין מצב שתוכלו להגיד שאתם לא מכירים אותה. בסרט הדרמה ”חדר” היא מגלמת את ג’וי, אמו של ג’ק נכלאת בתוך חדר בצעירותה והיא לא יכולה לצאת ממנו. שם היא מולידה אחרי עינויים רבים את בנה, ג’ק, והוא נאלץ להכיר רק את המקום הזה עד שהוא מגיע לגיל 5, ואז הכל משתנה. אין ספק שברי לארסון עושה עבודה יוצאת מן הכלל בסרט וגורמת לאמינות מוחלטת. בהצלחה בהמשך, ברי!

 

שחקן המשנה הטוב ביותר - מארק ריילנס

הזוכה בפרס על תפקידו של רודולף אבל ב״גשר המרגלים״, מותחן שבויים על ידי הגדול מגולם סטיבן שפילברג. בסרט, רודולף הוא מרגל סובייטי שה-FBI עוצרים, אשר צריך סנגור שיעזור לו בדחיפות או שיוצא להורג. ריילנס בן ה 56 לא מופיע בהמון סרטים, וזה כמובן פרס האוסקר הראשון שלו. אנחנו מאחלים לו שיהיו עוד הרבה! 

 

שחקנית המשנה הטובה ביותר - אלישיה ויקנדר

על תפקידה בסרט שעוסק בזהות מינית - ״הנערה הדנית״, המעובד מתוך ספר. אלישיה מגלמת את דמותה של גרדה, אישתו הציירת של הצייר איינר, שאחרי ניסיון חד פעמי של לבישת שמלה עבור ציור שלה, הוא מגלה את זהותו המינית האמיתית, דבר לא ברור מאליו בתחילת המאה העשרים, ומעמיד את שניהם במבחן. אלישיה, בת 27 בלבד, פרצה לתודעה על אמת רק בסרט הזה, ולא הפסיקה לקבל שבחים על המשחק שלה.

התסריט המקורי הטוב ביותר - ״ספוטלייט״

העלילה שכתב ג׳וש סינגר המבוססת על אירועים אמיתיים, היא מרגשת, סוחפת ומרתיחה, ומדברת על ניצול מיני של ילדים בכנסייה. ״ספוטלייט״ מביאה למסך סיפור שקשה, אפילו בלתי אפשרי, להישאר אדישים בפניו. מעבר לזה התסריט מעניין ומרתק, מלא בקטעים מתוחכמים ולא משעמם לרגע, למרות ש״ספוטלייט״ הוא כביכול סרט על היסטוריה, דבר שלא נשמע כל כך מעניין בהתחלה. גם המבקרת שלנו חשבה שהוא מרתק, וברור שמגיע לו האוסקר שקיבל. 

 

התסריט המעובד הטוב ביותר - ״מכונת הכסף״

התסריט של אדם מקי, האיש מאחורי ״אנטמן״, וצ׳ארלס רנדולף, הוא בעצם תסריט המעובד על פי ספרו של הסופר האמריקני מייקל לואיס (לא, לא עידן מ״דאוס״). העלילה מספרת על מספר מנהלי השקעות שזיהו את התפתחות המשבר הכלכלי של ארה״ב ב2008 וניצלו אותו לטובתם. בגזרת השחקנים, מככבים ראיין גוסלינג וכריסטיאן בייל שבטוח תורמים להצלחת הסרט, ובהפקה של ״מכונת הכסף״ נמצא בראד פיט, שיש לו כבר כמה פרסים כאלה בבית.

 

הסרט המונפש הטוב ביותר - ״הקול בראש״

גם במקרה אין שום ספק שהאוסקר מגיע. ״הקול בראש״ הוא סרט האינמציה הכי מדובר בזמן האחרון, ולא רק בקרב ילדים. הוא מרענן, מסקרן ובעיקר משהו שעוד לא ראינו על המסך הגדול. היוצרים של דיסני יצרו דבר נפלא, שפותר להרבה מאיתנו תעלומות ומסביר בדרך מעולה את המוח והרגשות שלנו. כשמגיע - מגיע! 

 

© tumblr

 

הסרט הזר הטוב ביותר - ״הבן של שאול״

סרט הדרמה ההונגרי בנושא השואה, שכבר זכה בפרס גלובוס הזהב, זוכה עכשיו גם בפרס הנחשק ביותר של עולם הקולנוע, האוסקר. העלילה מספרת על שאול אוסלנדר במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו שבעת פינוי תאי הגזים מבחין בילד ומשכנע את עצמו שזה הבן שלו. לאחר שהוא מת, שאול מתעקש ונלחם כדי להביא אותו לקבורה מכובדת. בתפקיד הראשי - גזא רוהריג.

 

 

תגובות