5 קלאסיקות מהניינטיז שאתם חייבים לראות. צילום מסך מיוטיוב

5 קלאסיקות מהניינטיז שאתם חייבים לראות

הקלאסיקות הכי מצליחות שנראו על מסך הקולנוע היו של שנות ה-90 והן זוכות להצלחה אדירה עד היום. אספנו לכם את חמשת הסרטים הכי מצחיקים, מרגשים ומפחידים שנראו על מסכי הניינטיז

עוד במדור הבידור של פרוגי:

"חומות של תקווה"

על הסרט: אנדי, אותו מגלם טים רובינס, נעצר בחשד לרצח אשתו ומאהבה, הוא נשפט ונשלח לכלא. דווקא כשנראה שאין לו סיכוי לצאת או לשרוד במקום, הוא לומד להסתגל למציאות הקשוחה והאכזרית סביבו בעזרת רד, אסיר ותיק שכבר יודע משהו על חיי הכלא. חוכמתו של אנדי אף מוציאה אותו מצרות ומספקת לו דרך להסתדר עם הסגל והאסירים המרושעים. למרות שהוא עדיין מתכנן בריחה, היא כמעט חסרת סיכוי.

ז'אנר: מתח, דרמה.

ביקורות: הסרט נחשב לאחד הסרטים הטובים שנעשו בכל הזמנים. הוא היה מועמד לשבעה פרסי אוסקר, ומדורג במקומות הראשונים במספר אתרי קולנוע עולמיים ומגזינים שנחשבים מאוד.

 

"הטיטאניק"

על הסרט: "הטיטאניק" הוא דרמת אסונות רומנטית משנת 1997. הסרט עוסק בסיפור אהבה בין ג'ק, ליאונרדו דיקפריו, נער עני שזוכה בכרטיסים לספינת הטיטאניק, לבין רוז, קייט וינסלט, נערה עשירה המאורסת לגבר שאינה אוהבת. סיפור האהבה החוצה מעמדות חל על רקע פרשת טביעתה של הטיטאניק, ספינה אמיתית שטבעה בראשית המאה ה-20.

ז'אנר: דרמה רומנטית.

ביקורות: הסרט "הטיטאניק" הרוויח מליארדי דולרים, והוא הוצב במקום הראשון ברשימת הסרטים המרוויחים בכל הזמנים, שם היה יותר מעשור עד שאווטאר תפס את מקומו. בנוסף לכך הטיטאניק היה מועמד ל12 פרסי אוסקר כולל הסרט הטוב ביותר וזכה לשבחים רבים.

 

"המספריים של אדוארד"

על הסרט: אדוארד הוא מעין "פינוקיו" שנוצר על ידי מדען קשיש בטירה אפלה. המדען מת לאחר שחווה התקף לב ולא הספיק להשלים את אדוארד, כך שהוא נותר לבדו בטירה, עם מספריים ענקיים וחדים במקום ידיים רכות ועדינות. אישה טובת לב מהפרבר הסמוך לטירה מוצאת אותו ומביאה את אדוארד חסר האונים לביתה כאם מאמצת, ושם הוא מנסה להתמודד עם העולם והחברה - "הנורמלים".

ז'אנר: פנטזיה.

ביקורות: הביקורות על הסרט היו מעולות, שיבחו את המשחק של ג'וני דפ בתפקיד אדוארד והיו כאלה שאמרו שזהו הסרט הכי טוב של טים ברטון עתיר הפרסים. הסרט גרף כמעט 100 מליון דולר, שהיה נחשב אז להצלחה אדירה בעוד שתקציב הסרט היה 20 מיליון דולר.

 

"שכחו אותי בבית"

על הסרט: משפחת מקאליסטר ממהרת לצאת לחופשה בצרפת בחג המולד והם שוכחים את קווין, ילד בן שמונה, בבית. כשקווין מתעורר הוא מגלה שמשפחתו שכחה להעיר אותו ושהבית כולו שלו. הוא בעיקר נהנה, עד שהוא שם לב שזוג פורצים רוצים לשדוד את ביתו. הם מתכננים לפרוץ לביתו של קווין, אך קווין מטמין מלכודות בכל רחבי הבית ועושה הכל על מנת לעצור בעדם.

ז'אנר: קומדיה.

ביקורות: הסרט שבר שיאים בקופות ונישאר בבתי הקולנוע יותר מחמישה חודשים! הסרט גרף הצלחה אדירה והביקוש לסרטי המשך היה ענק כך שלסרט יצאו  לא פחות מעוד ארבעה סרטי המשך!

 

"רוח רפאים"

על הסרט: הסרט הוא לא סרט אימה ולמרות השם שלו, הוא דווקא דרמה רומנטית. הסרט מגולל את סיפורם של שלושה חברים, ששניים מהם נשואים. לאחר מות בעלה של מולי, סאם, הוא הופך לרוח רפאים ובעזרת מדיום מנסה לתקשר עם מולי.

ז'אנר: דרמה רומנטית.

ביקורות: הסרט היה מועמד לחמישה פרסי אוסקר וזכה בשניים - בקטגורית התסריט המקורי הטוב ביותר ובפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר זכתה דמי מור, בנוסף הסרט זכה לביקורות מעולות וקיבל את המקום הראשון בקטגוריית הסרט המרוויח ביותר בשנת 1990.

 

 

 

תגובות