"קונג פו פנדה 3": שווה צפייה כפי שכולם אומרים?. באדיבות פורום פילם

"קונג פו פנדה 3": שווה צפייה כפי שכולם אומרים?

"קונג פו פנדה 3" יצא השבוע לאקרנים, וכבר נוצר לו מוניטין די חיובי ברחבי האינטרנט. הסרט ממשיך את הקו העלילתי של הסרט הקודם לו, והפעם – מחדש לנו את הכול! מוכנים לזה? הנה מה שאנחנו חשבנו עליו. ביקורת

 הסרט "קונג פו פנדה 3" מוצג לאחרונה ברשתות החברתיות ובכל רחבי האינטרנט כסרט מבטיח. יצאנו לקולנוע לבדוק את הפרשה, והנה – התוצאות לפניכם!

הסרט מבוים על ידי צמד החמד של תעשיית הקולנוע "דרימוורקס" (DreamWorks), שהם ג'ניפר יו נלסון, שגם לקחה חלק בסרט "מדגסקר", ואלסנדרו קרלוני, שגם לקח חלק בסדרת הסרטים "הדרקון הראשון שלי". מלבדם, "כוכבי" הסרט הם המדבבים הגדולים ביותר של הביצה ההוליוודית: בראיין קראנסטון בתור לי האבא פנדה של פו (מועמד לאוסקר על "טרמבו"), דסטין הופמן בתור מאסטר שיפו (זוכה פרסי האוסקר על "קארמר נגד קארמר" ועל "איש הגשם"), אנג'לינה ג'ולי כטיגריס (זוכת פרס האוסקר על "נערה בהפרעה" וזוכת פרס ז'אן הרשולט לפעילות הומניטרית לשנת 2013, ג'יי קיי סימונס בתור קאי המרושע (זוכה פרס האוסקר על "וויפלאש"), ג'קי צ'אן בתפקיד הקוף ועוד רבים מלאי אבקת כוכבי אוסקר וגולדן גלוב.

קצת מהאווירה © באדיבות פורום פילם

סביר למדי שהשם הטוב שנוצר לסרט הוא בגלל המדובבים בעלי הקול המהפנט ובעלי הטון המדויק. עם זאת, גם לעלילה יש חלק קטנטן בהצלחה, מכיוון שבסרט התפתח קו עלילתי חדשני ומעניין. העלילה נעה סביב הדרישה מפו, הפנדה האהוב, לחקור את הצ'י, או במילים פשוטות - "אנרגיית" החיים, ולשלוט בו. הוא אינו מצליח לעשות זאת עד שאביו מגיע, מצליח ומגלה לו את עולם הפנדות. בו זמנית, קאי המרושע בא מעולם הרוחות ומביס כל קונג פו מאסטר שקיים ולוכד להם את הצ'י. פו לומד להיות מנטור בדרך הקשה, דרך לחימה, וכמובן לבסוף – איזו הפתעה – מצליח!

בעקבות הצ'י
 

העלילה, האמת, די אוניברסלית כך שכל עין של קהל יכולה להתעניין בה, ללא קשר לגיל, וזאת בזכות ההופעות הוויזואליות המתוקות והססגוניות שמציגה. גם כל ההתאבקויות במהלך העלילה מגרות ומסקרנות את העין, ובמיוחד הקרב האחרון של פו נגד קאי. בנוסף, לעלילה יש כמה נקודות אור טובות שבהן רמת ההתעניינות בסרט עולה, כמו האיחוד של פו עם אביו. אך, חבל שאין זה קורה לכול אורך הסרט אלא רק בכמה נקודות מפוזרות. על כן, הסרט כלל גם נקודות משבר נוספות לאורך העלילה של התנשאות הדמויות, פו וקאי, על תעשיית היריבויות הקולנועיות, מה שגם לאכזבה משמעותית מאפקט ההנאה בסרט.

מתאחדים. פו ואבא שלו
מתאחדים. פו ואבא שלו © באדיבות פורום פילם

לסיכום, הסרט כן מעניין וויזואלית והעלילה שלו כן יציבה וברורה, אך הוא לעתים נראה כקלישאה קולנועית חסרת אמצעי חשיבה וכישורי יצירתיות דיי דלים. גם ברגעים שהתאכזבנו מהעלילה, היא מוצגת טוב ועל כך לא ניתן להתווכח. אם זה היה סרט יחיד, ולא חלק מסדרת סרטים שיצאה לה גם סדרת טלוויזיה, היינו משבחים אותו יותר. אבל אחרי שהתרגלנו לרעיון הפנדה הלוחם, הכל כבר נראה קצת חוזר על עצמו. לסתם בילוי כיפי הסרט הזה מתאים, הוא סביר, קל להבין אותו וקל להינות ממנו. 

ציון בסולם פרוגי: 5/10

סיכום הסרט בנקודות:

  • עלילה פשוטה וברורה, אך דיי מאוסה ומאכזבת
  • אפקטים וויזואלים מגרים את העין ומדויקים
  • "מה יקרה אם פו יפגוש את אביו?" – הברקה מעניינת ומרשימה
  • בעלילה צוחקים על תעשיית היריבויות הקולנועיות
לקינוח - מצאו את ההבדלים
לקינוח - מצאו את ההבדלים © באדיבות פורום פילם

 

תגובות