קרב המסכים: דיסני Vs דרימוורקס ראש בראש. צילום: באדיבות yes

קרב המסכים: דיסני Vs דרימוורקס ראש בראש

אחרי שהשווינו כבר בין הענקיות הקומיקס מארוול ו-DC, הגיע הזמן להשוות בין חברת וולט דיסני ודרימוורקס המתחרות. מי מנצח? דיסני הקלאסית או דרימוורקס המודרנית?

האחת היא כל הילדות שלנו ומשהו קסום, והשנייה מציגה יותר חדשנות ומשהו מגניב. דיסני ודרימוורקס הן שתי חברות הענק המתחרות על ליבם של הילדים על המסך וזה הזמן לשים את כל הקליפם על השולחן - מי טובה יותר?

עוד במדור הבידור של פרוגי:

הדמות המוכרת

אם אומרים לכם שמות כמו: "וולט דיסני" או "דיסני" בטח הדבר הראשון שעולה לכם לראש זה מיקי מאוס, הדמות החמודה והמוכרת. מיקי מאוס כל כך מזוהה עם חברת דיסני שכמעט בכל סרט של דיסני ניתן אותו מוחבא איפשהו. גם הסרט הראשון שבו מיקי מאוס הופיע הווה פריצת דרך בתחום הקולנועי מכווין שהיה סרט האנימציה הראשון עם קול והוא גם היה דמות האנימציה הראשונה שמקבל כוכב בשדרת הכוכבים של הוליווד. פייר, הכי מגיע לו. גם טינקרבל נהייתה דמות מזוהה עם דיסני והיא מופיעה בפתח או בסיום כל תוכנית טלוויזיה או פרסומת של החברה ומפזרת אבקת פיות ממטה הקסמים שלה על ארמון דיסני.

 

ומהצד שני

למרות מה שנהוג לחשוב, "שרק" הוא כלל לא של דיסני אלא של "דרימוורקס" בכלל וקצת מוזר לחשוב ככה כי סרטי שרק מכסחים לדיסני את הצורה. זה מתבטא בעיקר בסרט הראשון. "טירת דולוק" היא פרודיה מובהקת על פארקי השעשועים של דיסנילנד. היא, כמו מתקני דיסני, מכילה בתוכה ביתן כרטיסים, שער מסתובב לכניסה, סדרנים הלבושים בתחפושות משעשעות, חנות מזכרות ועוד איזכורים ואפילו שמועות שהלורד פראקווד מבוסס על מייקל אייזנר, מנכ''ל דיסני לשעבר. כמו כן –זיכיון סרטי שרק הוא מספר 13 ברשימת זכיוני הסרטים המצליחים בעולם ועוקף את דמדומים, צעצוע של סיפור ואפילו את סופרמן.

© צילום מסך מיוטיוב

והאוסקר הולך ל...

דרימוורקס הועמדו לא פעם על פרס הסרט המונפש ביותר על הסרטים: "סוס פרא", "תפוס ת'כריש", "קונג פו פנדה", "הקרודים" ועוד נוספים ואף זכו בפרס האוסקר בשנת 2001 עם "שרק" ובשנת 2005 עם "וולאמס וגורמיט".

והמצד השני

כמעט כל סרט של דיסני מגיע למועמדות לאוסקר ולרוב גם זוכה כך למשל עם "מלך האריות", "מוצאים את נמו" והזכיות האחרונות שלהם עם "שישה גיבורים" ו"לשבור את הקרח" ששבר את כל השיאים. אנחנו משערים שגם השנה הם יזכו בגדול יחד עם הסרקט "זוטרופוליס" זוכה לאהבה עצומה בקולנוע.

 

לא רק סרטי אנימציה

מלבד סרטי האנימציה חמודים, דרימוורקס מפיקה גם סרטים יותר רציניים וכבדים לקהל יותר מבוגר, בניגוד לסרטי דיסני שאם הם מפיקים סרטים ללא אנימציה זה תמיד יהיה קליל, חמוד ובדרך כלל מחזמר או משהו שתואם לכל המשפחה.

ואילו דרימוורקס הפיקו סרטים שאולי יפתיעו אתכם: גלדיאטור, סדרת סרטי "הצלצול", "סוויני טוד" ו"להציל את טוראי" שנחשב בעיניי מבקרי הקולנוע הסרט הטוב בעולם.

 

ומהצד שני

חברת דיסני מעולה בסרטי לייב אקשן, המגמה הזאת התחילה בשנת 2010 כשדיסני הוציאה את "אליס בארץ הפלאות" בבימוי טים ברטון שצבר הצלחה רבה, וממשיך עם "שוליית הקוסם", "אוז", "מליפיסנט", "אל תוך היער" והסרט הכי אחרון שיצא - "סינדרלה" שהיה מועמד לפרס האוסקר על התלבושות הטובות ביותר. בקרוב מאוד יגיע אלינו גם "אליס בארץ הפלאות 2", עכשיו יש לנו עכשיו עוד תירוץ לצפות בג'וני דפ.

© צילום מסך מיוטיוב

פתיח לסרטים

כל הסרטים של דיסני מתחילים עם הילה מוארת מעל טירה (סממן מזהה לרוב סרטי דיסני על האגדות) והפך לאחד הדברים הכי מזוהים איתם.

 

ומהצד השני

הפתיח של דרימוורקס לסרטים הוא נער יושב על ירח ודג עם חכה, מה שמדי פעם גורם ליוצרים להשתעשע ולשלב דמויות או רגעים מצחיקים בעזרת הפתיח הזה, כמו כן הוא לא פעם הוא משמש משתמשים ברשת להפוך דברים לויראלים.

 

הקשר הישראלי

לדיסני יש ערוץ בישראל ובו מפיקים המון תוכניות מקור ישראליות. ביניהם: "יומני החופש הגדול" ,"שביט ונטורה"

והדוגמא הכי מפורסמת היא "כוכב הצפון" שמשודרת בימים אלו. כל אלו הביאו למסך כמה מכוכבי הנוער הבולטים כיום: ליהי קורנובסקי, נואל ברקוביץ, כרמל לוטן, גאיה גור אריה, עונג אפרון, גפן ברקאי וגם לין אשרוב וגיא קלי.

 

ומהצד השני

אם ראיתם את "הקרודים", אתם בטח זוכרים את העצלן שגנב את ההצגה, מי שאחראי על הדמות הוא האנימטור הישראלי לירון טופז שגם היה אנימטור ב"קונג פו פנדה 2" והשלישי שעכשיו בקולנוע. בין עבודתיו ניתן למצוא גם את "הדרקון הראשון שלי 2" ו"אליס בארץ הפלאות" (שאומנם זה דיסני, אבל חברת האנימציה שונה לגמרי).

© באדיבות פורום פילם



 
תגובות