הגל החמישי: "מלא בקלישאות עלילתיות". באדיבות פורום פילם

הגל החמישי: "מלא בקלישאות עלילתיות"

הגל החמישי עשה את בכורתו בקולנוע הישראלי לפני מספר ימים. סרט מתח לנוער שבמרכזו עומדת השחקנית קלואי גרייס מורץ ("אם אשאר"), והציפיות, במיוחד אחרי שהסרט הקודם שלה כל כך הצליח, בשמיים. האם באמת כדאי לצפות בו? ביקורת

עלילת הסרט נראית די מעניינת במבט ראשוני. הסרט מספר על חייזרים ששולטים בכדור הארץ במטרה להשמיד את המין האנושי וכל גל בדרך להשמדה מסמל משהו אחר - רעידות אדמה, צונאמי וכו'. הגל החמישי הוא השבת מלחמה. אך, דווקא הקלישאתיות של העלילה מהווה בעיה רצינית מאוד. זה קל - פשוט דמיינו סרט שכולו קלישאה אחת ענקית.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

קלישאתי
 

הסרט מתעסק כל הזמן בקאסי, הדמות הראשית שמגלמת אותה קלואי גרייס מורץ, הנאבקת מול החייזרים כדי להחזיר את אחיה הקטן שנלקח על ידם. זה די חבל כי יחד עם משולש האהבה שלה (כמה מקורי!) וסצינת ה'כמעט נשיקה' הנדושה, הדמות עצמה היא פשוט דמות משעממת ושטחית. ואם לא מספיקות הסצינות הרומנטיות המאוסות לקלישאתיות, בן זוגה של קאסי נושא "סוד אפל" שכבר ראינו בעוד עשרות סרטים.

יותר מידי צפוי וממש לא מקורי
הזוג. יותר מידי צפוי וממש לא מקורי © באדיבות פורום פילם

אין לתאר את גודל האכזבה מהדמות הראשית והקלישאתיות שלה, מכיוון שהיו קיימות דמויות הרבה יותר מעניינות שכמעט לא הרחיבו עליהם בעלילה, ודווקא הדמויות האלה יכלו בהחלט להציל את המצב ולעשות את הסרט הרבה יותר מעניין. במציאות, אותן דמויות פשוט הרגישו יותר כמו קישוט.

מה שכן אפשר לציין לטובה זה טוויסט מגניב בעלילה, שאם היו מרחיבים עליו עוד בעלילה במקום להתמקד במשולש האהבה הוא היה יכול גם להציל את הסרט כי הוא באמת היה מפתיע והבסיס שלו היה טוב. זהירות ספויילר: הטוויסט הוא שהצבא, ששייך כביכול לבני האדם, הוא בעצם החייזרים שגורמים לילדים בדרך כזו או אחרת להשמיד את המין האנושי. 

חייזר או בן אדם?
חייזר או בן אדם? © באדיבות פורום פילם

לסיכום, הסרט מרגיש כמו פספוס ענק. יש לו פוטנציאל עצום להיות ביקורת על המין האנושי, על תורת הגזע, על מלחמות ועוד, שהם רבדים הרבה יותר עמוקים וקשים מאשר כל סיפור אהבה משולש שהיה קיים אי פעם, אך ההתמקדות היא בכל זאת בקלישאות. אם זה מה שחברות הסרטים חושבות שהנוער רוצה לראות, הן מזלזלות בנו וטועות. מרוב שהסצינות היו קלישאתיות היו פעמים שכל האולם צחק ברגעים דרמטיים. במקרה הזה עדיף ללכת לסרט אחר, אלא אם כן תבואו עם ציפיות נמוכות או ללא ציפיות בכלל.

 
תגובות