"התכתבות": בני נוער רגשניים יכולים בהחלט ליהנות. באדיבות פורום פילם

"התכתבות": בני נוער רגשניים יכולים בהחלט ליהנות

"בן זוגה של איימי, אד, נפטר בפתאומיות. מבלי שציפתה לכך, איימי ממשיכה לקבל ממנו הודעות, מיילים, סרטוני וידאו ומתנות שמגיעות אליה עם שליחים במקומות שונים בהם היא נמצאת". לא - לא מדובר בסרט אימה, אלא בסרט הדרמה החדש "התכתבות". אז האם הוא באמת כזה מעניין?

"התכתבות", סרט דרמה חדש העוסק בטרגדיית אהבה בבימויו של ג'וזפה טורנטורה, הגיע השבוע לקולנוע. הבמאי האיטלקי כבר מוכר מאוד בעולם המבוגרים בזכות יצירותיו הקודמות ולכן הם נמשכים לסרט, אבל האם הוא סרט מתאים ומעניין גם לבני נוער?

 

עוד במדור הבידור של פרוגי:

בסרט אנו פוגשים את איימי ראיין, סטודנטית צעירה המנהלת כבר שש שנים מערכת יחסים סודית עם דוקטור מבוגר לאסטרופיזיקה ששמו אד. מערכת היחסים בין השניים נגמרת בעקבות מותו הפתאומי של אד (עליו היא מגלה במקרה), אך באופן מפתיע הקשר שלהם עדיין ממשיך להתקיים. מבלי שציפתה לכך, איימי ממשיכה לקבל ממנו הודעות, מיילים, סרטוני וידאו ומתנות שמגיעות אליה עם שליחים במקומות שונים בהם היא נמצאת. עלילת הסרט משלבת בתוכה מצד אחד אלמנטים רומנטיים ומרגשים ומן הצד השני אלמנטים טארגיים שמובילים את הקהל להתחבר ולהשאב מיד אל הסיפור.

עלילה מרגשת ושואבת. הטריילר
 

השחקנים הראשיים בסרט הם ג'רמי איירונס, שכבר הספיק בעבר לזכות באוסקר בתפקיד השחקן הטוב ביותר, ואולגה קורילנקו, שאולי יצא לכם להכיר אותה כנערת ג'יימס בונד בעבר. השחקנים מעלים את הציפיות מהסרט ולא לשווא – רמת המשחק שלהם מעולה ועולה על כל ביקורת מלבד דבר אחד. הסרט מתרחש באיטליה שבאירופה אך המבטא של הדמויות לא ברור במיוחד. איימי למשל מדברת עם מבטא שנשמע רוסי, כנראה בגלל שהשורשים של השחקנית הם מאוקראינה.

חוץ מהמבטא, הם עושים את העבודה
חוץ מהמבטא, הם לגמרי עושים את העבודה © באדיבות פורום פילם

במעבר חד מהעלילה העיקרית לפרטים הקטנים והמזעריים יותר של הסרט שהצליחו להפוך לגורם משמעותי, נציין את הדמויות השוליות יותר בלטו מאוד והוסיפו אותנטיות רבה. מעבר להם גם המוזיקה תופסת מקום של כבוד. הפסקול מאת זוכה פרס האוסקר אניו מורקינה שמלווה את הסרט מוסיף המון נפח, עניין ומעשיר את הסצנות והמתרחש. אפילו הנופים שבהם צולם הסרט, ברחבי איטליה, היו מרהיבים ועוצרי נשימה, כך שגם הסצנות השקטות וה"פסיביות" כביכול, שבהן הדמות הראשית שטה לה בתוך המים הפכו למיוחדות וזכורות מאוד בזכות הנופים.

נופים עוצרי נשימה
נופים עוצרי נשימה © באדיבות פורום פילם

אך מה שדווקא הפריע לנו בסרט הוא האורך. למרות העלילה הרומנטית והמעניינת, ניתן היה להרגיש שהסרט נמשך יותר ממה שהוא אמור להמשך. אורך הסרט הוא 116 דקות, כשעתיים, ובשלב כלשהו הורגש כי הסצנות נמרחות מדי והופכות להיות צפויות. ההודעות שאיימי מקבלת מתחילות לחזור על עצמן ולכן לפי דעתנו ניתן היה לסכם את הסרט בשעה וחצי בלבד.

למרות זאת, עלילת הסרט אכן כובשת, 'המסביב' מאוד מושקע וגם בני נוער שיש בהם צד רומנטי ורגשני יכולים בהחלט להינות מהסרט. לכן אנו ממליצים לכם פשוט לקום מהספה וללכת לצפות!

 

 

 




 
תגיות
תגובות