קפטן אמריקה: "עונה על הציפיות ומשלב הומור". באדיבות פורום פילם

קפטן אמריקה: "עונה על הציפיות ומשלב הומור"

חיכינו לסרט קרב הענקים הזה הרבה מאוד זמן וסוף-סוף הוא הגיע אלינו. צפינו ב"קפטן אמריקה" החדש ופחדנו שנתאכזב קצת כמו ב-"סופרמן נגד באטמן", אבל היה שווה כל רגע. ביקורת

בלי הרבה הקדמות, נצלול ישר לעניין: העלילה של "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" קשורה לסרטים הקודמים, ולכן אנחנו חייבים להסתכל על העבר של "הנוקמים" כדי להבין אותה. אף אחד מהדמויות אף פעם לא מפקפקת בכך שהם תמיד מצילים את המצב ואף מונעים מוות של רבים חפים מפשע. אך, תוך כדי שהם עושים זאת הם משאירים אחריהם הרס עצום, מוות של בודדים חפים מפשע והם לא חוזרים לתקן את מה שהם עשו, ועל זה דווקא יש וויכוח. 

עוד במדור הבידור של פרוגי:

מפה, הדמויות בסרט מתפצלות לשתי קבוצות: קבוצת איירון מן (TeamIronMan#) וקבוצת קפטן אמריקה (TeamCap#). זה קורה מפני שמעל 100 מדינות החליטו לחתום על אמנת סקוביה, שבה כתוב כי על "הנוקמים" לחדול מהיותם ארגון פרטי ולהפוך לארגון שעובד תחת האו"ם שיגיד אם לנוקמים יש זכות פעולה במקרה ואיך. טוני סטארק (איירון מן) מחליט לתמוך בהסכם וסטיב רוג'רס (קפטן אמריקה) מחליט להתנגד.

 

את הדמויות הישנות מהסרטים הקודמים אין צורך להכיר לכם, לכן נקפוץ ישר לחדשות. קודם כל, בואו נדבר על הפנתר השחור. טצ'אלה, הוא בן המלך מווקאנדה (המקור הגדול ביותר של החומר לויברניום - החומר ממנו עשוי המגן של קפטן אמריקה) ומסיבה שכרגע לא חשובה, יוצא למסע נקמה כנגד באקי. הליהוק הלא יותר מבסדר לתפקיד הפנתר השחור הוא צ'אדוויק בוסמן ואת סרט הסולו של הפנתר השחור נראה רק בפברואר 2018.

לא תוספת כזו משמעותית
לא תוספת כזו משמעותית © באדיבות פורום פילם

שנית, המלהקים ליהקו את טום הולנד בתור ספיידרמן ועל הליהוק הזה יש לומר דבר אחד: פשוט מושלם. טום, בתור נער תיכון, מצליח להראות לנו את שני הצדדים שיש בספיידרמן: מספיק שטותי אפילו במקרים הכי מסוכנים וגם רציני כשצריך את זה. מלבד זאת היה חור קטן בעלילה, כשהיה קשה להבין איך טוני סטארק (איירון מן) ידע למצוא אותו ודווקא אותו. בכל אופן, זה היה זניח ויש בהחלט סיבה לחכות לסרט החדש שלו לבד שייצא כבר ביולי 2017. 

מחכים לסרט שלו לבד
מחכים לסרט שלו לבד © באדיבות פורום פילם

בנוסף, צריך כמובן להזכיר את הנבל של הסרט. זימו, אותו משחק דניאל ברוהל, מחפש לאורך כל הסרט אתהפרטים על איזו משימה מאוד ספציפית שקרתה בדצמבר. הדבר המדהים אצל זימו, שמוסיף לסרט, זה שאין לו כוחות על בהשוואה לנבלים אחרים ועדיין מצליח לעורר סביבו מהומה גדולה.

עוד נקודה טובה בסרט הזה, היא הקומדיה, שהייתה. נכון, אנחנו מדברים על סרט של מארוול, ודווקא בסרט שכל כולו עושה בקונפליקט שבין שני גיבורים מובילים, להכניס קומדיה בצורה טובה זה די מאתגר. צריך להודות שפעמים רבות במהלך הסרט היה מצחיק ואפילו קשה להספיק לצחוק בכזאת קלות. הדמות שלדעתנו הכניסה הרבה צחוק לסרט היא ספיידרמן, התוספת החדשה טום הולנד שעשה את איש העכביש בצורה מוצלחת מאוד. 
למרות שציפינו בעיקר לאקשן, יש גם אחלה הומור
  

הנקודה הרעה הבאה גם מאוד חשובה בסרט ולכן מי שלא רוצה ספוילרים שידלג על הפסקה הזאת. בסוף כל הסיפור ההסכם הסתדר ואיירון מן וקפטן אמריקה חוזרים לעבוד אחד עם השני. כמה סצנות לאחר מכן, הם רבים שוב וחוזרים לקרב ביניהם. מה הבעיה שיש עם זה? הבעיה היא הסיבה שהם חוזרים לקרב. אתם כבר יותר מחצי סרט מנהלים קרב על משהו מהותי ועכשיו אתם חוזרים לקרב בגלל משהו שקרה לפני הרבה שנים וכל-כך לא רלוונטי. אז נכון, באקי רצח את ההורים של טוני, אבל באקי גם רצח עוד מלא אנשים אחרים וזה לא הפריע לך? לטעמנו זאת הייתה נקודה ממש לא במקום ועוד יותר מכעיסה. 

לקחו את זה רחוק מידי
לקחו את זה רחוק מידי בסוף © טאמבלר

בשורה התחתונה אנחנו מאמינים שהסרט הזה מוצלח במיוחד, אפילו ביחס לציפיות הגבוהות ביותר שהיו. גם אם לא יצא לכם לראות סרט של מארוול, אולי יהיה לכם קצת קשה להכיר את הדמויות הישנות, אבל זה לא אמור כל כך להפריע ועדיין מומלץ בחום להגיע לקולנוע הקרוב לביתכם ולראות את הסרט החדש!

הסרט מקבל מאיתנו 8.5 מתוך 10 כוכבים.

תגובות