מפלצת הכסף: "צריך להבין בכלכלה כדי ליהנות". צילום מסך מהסרט

מפלצת הכסף: "צריך להבין בכלכלה כדי ליהנות"

סיפור מותחן על משבר כלכלי שהופך לקומדיה מטורפת וכובשת בכיכובם של שני הכוכבים הידועים ביותר כיום בתעשיית הקולנוע, ג'ורג' קלוני וג'וליה רוברטס. אך האם הם מצליחים להחזיק את הסרט?

הסרט "מפלצת הכסף" עוסק בתוכנית טלוויזיה קבועה ומשעשעת המדברת על שוק המניות וממליצה לצופים בה באיזה מניות לבחור ועל מה דווקא לוותר. התוכנית מוגשת בהנחייתו של לי גייטס, שמאחוריו עומד השחקן האהוב והמצליח ג'ורג' קלוני. באחד השידורים החיים, התוכנית נקטעת בפתאומיות לאחר שגבר לא מוכר פורץ אל האולפן, מוציא אקדח ומכריח את המנחה ללבוש וסט עם מטען חבלה מעליו. השידור החי מופסק על ידי הבמאית הותיקה אותה משחקת ג'וליה רוברטס אך קייל באדוול, החוטף, מתעקש שיחזירו את השידור ומאיים שזאת הדרך שלו להחזיר את הצדק למקומו.  

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:


במהלך הסרט אנו מגלים כי כמה שידורים לפני כן, המליץ המנחה על מניה וסיפר עליה כי היא "בטוחה יותר מתוכנית חיסכון" – אך המניה נפלה ומספר עצום של אנשים איבדו את כספם. נפילת המניה גבתה מאנשים סך של שמונה מיליון דולר, וקייל מחליט שהוא לא יכול לשתוק יותר והוא צריך להוכיח ולשקף לכל ניו יורק מי האשמים והגנבים, מי בעצם גורם לאיבוד הכסף – התאגידים הגדולים והאנשים העשירים. העלילה הופכת את סיפור המותחן על משבר כלכלי לקומדיה מטורפת וכובשת: ג'ורג' קלוני וג'וליה רוברטס ידועים לנו בתור השחקנים המובילים בתעשיית הסרטים העכשווית והם אכן נשארים כאלה ולא מאכזבים אותנו.

 

לעומת השניים הללו, את החוטף משחק מישהו מוכר קצת פחות, ג'ק אוקונל, שלא נשאר מאחור ומראה לכולם שגם אם עדיין לא שמעתם את השם שלו, מעכשיו הוא לא יעזוב לכם את הראש. למרות הקושי לגלות אהדה והזדהות כלפי חוטף חמוש באקדח שמתפרץ לאולפן טלוויזיוני ומאיים על כל הנוכחים בחדר לעיניי האומה כולה שצופה בשידור, כאן זה דווקא אפשרי: באדוול מייצג את האדם הקטן שמנסה לא ליפול למלכודת הכסף שטומנים לו בעולם הגדול, אדם שבסך הכל מנסה להחזיר את הצדק חזרה לשולחן למען האנשים שלא קמים ועושים מעשה וגם בכדי שיוכל לכלכל את עצמו ואת חברתו שבהיריון. 

עלילת הסרט מפתחת במהירות ואנו מגלים דברים חדשים על שוק המניות, אך למרות הרצינות שיכולה להגיע כשמדובר בכסף, המצב כאן הוא שונה ומועבר בדרך הומוריסטית פנטסטית, אך למרות זאת הצופה עלול להתקל במספר ביטויים וסלנגים מעולם המניות ולא להבין את הדברים המדוברים.

© צילום מסך מהסרט

בנוסף, למרות ההומור המשובח, נדמה כי שום רגש לא מצליח להגיע אל הצופה ולרגש אותו עד הסוף חוץ מאשר רגשותיו של החוטף עצמו. כבר מתחילת הסרט נדמה כי בין הבמאית והמנחה יש כימיה טובה אך היא לא מתממשת בשום צורה שהיא, מה שיכול היה להוסיף המון לעלילה ולהעלות חיוך על פנינו. סוף הסרט לא צפוי ומהלך הסרט אכן מותח אותנו והרשו לנו לגלות לכם סוד: בשביל להגיע לסוף הסרט חייבים גם לצפות בעלילה. הבנתם את הרמז?

תגובות