מרתק, מצחיק ומעורר תהייה: "אליס מבעד למראה". צילום: באדיבות פורום פילם

מרתק, מצחיק ומעורר תהייה: "אליס מבעד למראה"

סרט המשך להיסטריה הקולנועית "אליס בארץ הפלאות" ובו אליס, שאותה מגלמת מיה וסיקובסקה נכנסת לתוך מסע מרתק של רדיפה אחרי הזמן. אז איזו סצנה בלטה בעבורנו?

שש שנים לאחר הסרט הראשון, "אליס בארץ הפלאות", התקבלה החלטה אי שם אצל מפיקי הוליווד להחזיר את אליס שלנו אל המסכים בסרט המשך הנקרא "אליס מבעד למראה" שעלה ממש אתמול למסכיקולנוע. אז לאחר שש שנים, האם עדיין הצליחו להעביר את ההיסטריה ואת הפנטזיה דרך המסכים?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

אז קודם כל, למען הסר ספק, כדאי ואפילו מומלץ לצפות בסרט הראשון בסדרה לפני שניגשים לצפייה בסרט השני. זה ימנע מכם המון שאלות לא ברורות ופערי מידע במהלך הסרט. עכשיו לעלילה עצמה שלפי דעתנו, מצפייה ראשונה, פשוט מעולה. התסריט כתוב באופן מרתק, הבימוי נעשה מדהים והשחקנים סוחפים אותנו יחד איתם לעולם מלא דמיון ופנטזיה.

© באדיבות פורום פילם

במהלך הסרט אליס נכנסת אל תוך מסע ברדיפה אחרי הזמן, שלאחריו אנו לומדים כמה שיעורים חשובים ומעניינים מאוד לחיים, גם לצעירים וגם למבוגרים שביננו. השחקנים הוותיקים בקאסט מצליחים לסחוף אותנו יחד עם כישוריהם והטקסט המעולה אל תוך עולם עם לקח משמעותי לחיים. אל הקאסט העשיר הצטרף סשה ברון כהן, שהביא איתו את פונקציית הזמן.

במהלך מסעה בזמן, היא לומדת כי לעתים אנו חושבים שהזמן הוא גנב, שהוא גוזל את כל מה שחשוב ויקר לנו, ושאף פעם אנו לא מסופקים ממנו. אך התובנה המשמעותית שלה מן המסע היא שכל יום הוא בעצם מתנה. הזמן, הוא מתנה. כל דקה וכל שנייה הן מתנות שעלינו להודות עליהן כל פעם מחדש.

© באדיבות פורום פילם

ומלבד עניין הלקחים, שיכול לגרום לסרט להשמע מעט "כבד", הסרט מלא בהומור, שללא ספק יגרום לכם לצחוק צחוק מתגלגל באמצע אולם הקולנוע מבלי שום בושה. אם אלו משחקי המילים המשעשעים, או הציניות המצחיקה שעוטפת את אווירת הסרט.

בסופו של דבר, הסיבה שבגללה הסרט הזה הוא כה מרתק, היא שבסיום הסרט, הצופה יוצא עם מעין שאלות תיאורטיות בראש שלו, ולא שוכח מן הסרט כל כך מהר. העיניים שלו מלאות בדמעות, אם בעקבות צחוק מוגזם, בכי מסצנה עצובה, או התרגשות יחד עם הדמויות. 

 

 

 

תגובות