בוגד משלנו: "רעיון טוב, ביצוע גרוע". צילום: באדיבות פורום פילם

בוגד משלנו: "רעיון טוב, ביצוע גרוע"

יחד עם מכת הסרטים שפוקדת את בתי הקולנוע, מגיע גם המותחן החדש "בוגד משלנו" ומנסה לתפוס מקום ראוי במכירות הכרטיסים. העלילה הכללית יותר מטובה, והפוטנציאל עצום, אך הביצוע הרבה פחות. האם הוא שווה צפיה בכל זאת?

הסרט החדש המבוסס על ספרו רב המכר של ג׳ון לה קארה, "בוגד משלנו", מוגדר כמותחן מפתיע. הוא מדבר על זוג אנגלים שבמהלך חופשה מתיידד עם מלבין כספים למאפיה הרוסית, ששמו דימה, מבלי לדעת במה הוא עוסק ולאן הם נכנסים. כשדימה לפתע מבקש מהם עזרה הם מוצאים את עצמם במצב די הזוי ויחד עם זאת מסוכן. הם מבינים שהם באמת נמצאים בין ה-mi6 לבין המאפיה הרוסית.

 

הרעיון של הסרט, זוג אנגלים שמסתבך עם המאפיה הרוסית וה-mi6, הוא נחמד והיה אפשר לעשות איתו סרט אקשן בהחלט טוב ומעניין, מה שלא כל כך קרה. במקום זה היוצרים, ולמעשה כל מי שהיה שותף להפקה הזו, פשוט לקחו את הרעיון והרסו אותו לגמרי. בשני שליש מסך-כל הסרט היה קשה שלא להירדם, ושלא נדבר על זה שעד תום החצי השעה הראשונה של הסרט לא הבנו מה בכלל קורה. 

יכל להיות הרבה יותר מוצלח, וחבל
יכל להיות הרבה יותר מוצלח. חבל © באדיבות פורום פילם

מה שהיינו אמורים לראות בסרט הוא אוליגרך רוסי הרוצה לחשוף שחיתויות במערכת הפוליטית ולחשוף מיליוני שקלים המועברים לשרים בכירים בממשלה. את זה הוא עושה דרך המאפיה הרוסית - כל זה בתמורה למקלט מדיני למשפחתו. אך, משהו שם לא עבד. לצערנו כל מה שראינו על המסך היה בסך הכל עימותים חסרי תוכלת במשך יותר מחצי מהסרט, כשכל מילה שנייה שנאמרה הייתה קללה.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הצד החיובי היחיד שהיה בסרט הוא משחקו של סטלן סקארסגארד, ששיחק כבר ב"שודדי הקאריביים: סוף העולם" ואף בעוד סרטים מוצלחים רבים מהז'אנר כמו "ת'ור". בסרט הוא משחק את האוליגרך הרוסי המדובר, שלמרות התסריט המשעמם כן הצליח להכניס קצת הומור לסרט ואפילו קצת סימפטיה ורגש לדמותו מצדם של הצופים בסרט הזה.

הצליח להגיע לצופים למרות התסריט. סטלן סקארסגארד
הצליח להגיע לצופים למרות התסריט. סטלן סקארסגארד © באדיבות פורום פילם

לקהל הצעיר יותר שיבוא לסרט יהיה קשה יותר להבין מה מתרחש שם, הסרט קצת מסובך להבנה ובשביל זה צריך אפילו לקרוא בעיון את העלילת הסרט לפני שנכנסים אליו, מה שלפעמים הורס לצופים שרוצים להיות מופתעים במהלך הסרט, את הצפייה. לסיכום, כתיבת העיבוד הקולנועי של "בוגד משלנו" ובימויו הרסו לגמרי את הפוטנציאל החבוי שבו, של סרט אקשן טוב, ואת הפוטנציאל של השחקנים לשרת אותו. בסופו של דבר, הסרט ארוך ומתיש עם עלילה מעורפלת וקשה להבנה. לא בטוח שיש סיבה מספיק טובה ללכת.

תגיות
תגובות