היום השלישי: התחדשות: "לא קומי, אבל מוצלח". באדיבות פורום פילם

היום השלישי: התחדשות: "לא קומי, אבל מוצלח"

ליאם המסוורת', ספינות חלל, אקשן ומלחמות. מה חשבנו על הסרט החדש "היום השלישי: התחדשות"?

מהרגע ששמענו שכעבור 20 שנה הולך לצאת סרט המשך לסרט האקשן הקומי "היום השלישי", , לא יכולנו שלא להתרגש ולצפות, במיוחד כששמענו שאחד הכוכבים הבולטים בסרט החדש / "היום השלישי: התחדשות" יהיה ליאם המסוורת'. מדובר באחד מהשחקנים האהובים עלינו בביצה עוד מתקופת "השיר האחרון", שכבש אותנו גם ב"משחקי הרעב" וב"בלתי נשכחים".

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

לאחר פלישת החייזרים לכדור הארץ בסרט הראשון, לפני כשני עשורים, בני האדם זכו לחיות ברוגע (לפחות לזמן מה). כעת, כשמגיע יום העצמאות, הנשיאה יוצאת לנאום בפני האנשים ולחגוג איתם את השקט, השליטה והשלווה שקיימת בכדור הארץ - מבלי לדעת שהכל עומד להשתבש. לאחר 20 השנים השקטות, חוזרים החייזרים לתקוף את כדור הארץ. הפעם הם חזקים יותר, רבים יותר ולא מתונים כלל. את השאר נשאיר לכם לגלות בעצמיכם.

 

בתחילת הסרט היה נדמה כי ליאם משמש בתור "הבחור היפה" של הקאסט, זה שהגיע כדי לגרום לבחורות שפחות מתחברות לאקשן לבלות את הסרט בבהייה בו, אך עד מהרה המסוורת' הוכיח לנו שהוא לא פראייר ושהתפקיד הזה שלו מסיבה מאוד ברורה – הוא פשוט יכול להתאים את עצמו לכל תפקיד. גם שאר השחקנים בסרט לא אכזבו ונבחרו בקפידה – עוד בסרט הראשון בשנת 1996. את רוב הדמויות שראינו על המסך בסרט ההמשך כבר הכרנו כאמור מהסרט הראשון. היה ניתן בהחלט להבחין בכימיה שעדיין קיימת, ובגדול, בין השחקנים ובין הדמויות על המסך. 

ליאם עושה את זה בגדול
ליאם עושה את זה בגדול © באדיבות פורום פילם

הדמות שהתאהבנו בה בסרט היא דמותו של ד"ר בראקיש אוקן, אותו מגלם כמובן ברנט ספיינר ("מסע בין כוכבים"). ד"ר אוקן הוא מדען אינטיליגנטי ומוכשר במיוחד שליווה את המלחמה בחייזרים מאז נחתו בכדור הארץ לפני 20 שנה ונכנס לתרדמת בסוף הסרט הראשון. המדען חוזר ובגדול, כדמות מוחצנת שמוסיפה המון לאופי הסרט. אנחנו ללא ספק שמחים שהוא ייצא מהתרדמת!

ד
ד"ר בראקיש אוקן © באדיבות פורום פילם

 למרות השחקנים המוכרים מהסרט הראשון והשחקנים הצעירים יותר שהצטרפו בסרט הזה והוסיפו משב רוח רענן לקאסט, עדיין היה נדמה כי משהו חסר, ככל הנראה בתסריט הסרט. אם יכולנו לקרוא לסרט הראשון בסדרה סרט אקשן קומי, הפעם האווירה הקומית נעלמה והפכה לסרט אקשן ארוך בלבד. לא שיש לנו בעיה עם סרטי אקשן, אנחנו פשוט תמיד מעדיפים משהו מעבר.

פחות קומדיה, לאו דווקא לטובה
פחות קומדיה, לאו דווקא לטובה © באדיבות פורום פילם

מבחינת בימוי, צילום והפרטים הטכניים יותר בסרט אין שום דבר שצריך להוסיף או לשפר. קרבות האוויר שראינו היו מרשימים עד מאוד, כאלה שלא היו מביישים גם את סרטי המלחמה הטובים ביותר בשוק. סרט האקשן הצליח גם לגעת ברגש ולהראות לנו מעט מסיפורי האהבה מאחורי כל ספינות החלל. ספוילר: בסוף הסרט אנו מבינים שזה לא הסוף, וכנראה יגיע גם סרט שלישי, וטוב שכך. אתם מוכנים לחכות עוד 20 שנה?

 

 

 

 

תגובות