הסודות על התכניות והסרטים שאולי יהרסו לכם את הילדות . צילום: יחסי ציבור

הסודות על התכניות והסרטים שאולי יהרסו לכם את הילדות

הרבה פעמים תכניות ילדים נראה כמו הדבר הכי מתוק ותמים בעולם כשאנחנו צופים בהם כילדים, אבל כשגדלים, נחשפים בפנינו כמה סודות שלפעמים הורסים את כל מה שחשבנו

סרט או סדרה תמיד יהפכו לנוסטלגיה טובה ביום מן הימים, כזאת שכיף להישען על זיכרון טוב ממנה והרבה תמימות, אך מה יקרה כשנספר לכם כמה דברים שאולי לא ידעתם על הנוסטלגיות האהובות עליכם? מווילי וונקה, אי.טי ועד בובספוג - שימו לב לפרטים הקטנים.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

צ'רלי בממלכת השוקולד - פרסומת שהיא סרט

ווילי וונקה ומפעל השוקולד שלו הופיעו לראשונה בספר "צ'רלי בממלכת השוקולד", וכשהוחלט להפיק סרט שמבוסס על הספר, פנו לחברת 'קוואקר אוטס' עם בקשה לממן את עלויות הסרט בתמורה לקבלת הזכויות להקים מותג ממתקים זהה למותג שיופיע בסרט. חברת ממתקים בינלאומית הפיקה את הסרט תמורת מרצ'נדייז ממתקים בעל אותו שם.

מה התדהמה?
בעצם, כל הסרט המקורי של צ'ארלי בממלכת השוקולד היה פרסומת ענקית למותג: The Willy Wonka Candy Company (תרגום חופשי: חברת הממתקים של וילי וונקה בע''מ) ועד היום ניתן למצוא ממתקים וחטיפים של הסדרה, כן. גם בישראל.

 


מלך האריות הוא באמת אריה?

מלך האריות נחשב לאחת הקלאסיקות הכי מוצלחות של דיסני עד היום, סרט שלם שמצליחים לסחוב החיות העוצמתיות של הג'ונגל וכל זה עם השראה מסיפור שייקספרי.

מה התדהמה? מכיוון שקול האריה היה חלש מדי ולא עוצמתי מספיק, קולות השאגה בסרטי 'מלך האריות' היו למעשה שאגות של טיגריס. 

 

מלחמת הכוכבים - הספויילר

אם גם הייתם בשוק מאחת הסצינות הכי מפורסמות בסרטי מלחמת הכוכבים, כשדארת' ויידר סיפר ללוק סקייווקר שהוא אביו ("לוק, אני אבא שלך!") אז רק שתדעו שההולנדים ידעו את האמת כבר מההתחלה!

מה התדהמה? למעשה, 'ויידר' פירושו 'אבא' בהולנדית.

 

הקשר היהודי של אי.טי

לא, אנחנו לא מדברים על שפילברג, אלא על הקשר יהודי אחר של החייזר המפחיד-חמוד מהסרט הנוסטלגי המצליח שהשאיר אותנו עם רצון עז לאמץ חייזר משלנו בבית.

מה התדהמה? הפנים של החייזר E.T נוצרו ממיקס של האנשים (והחיות)הבאים: אלברט איינשטיין, קרל סנדבורג וכלב פאג.

 

טימון ופומבה מוותרים

האתנחתא הקומית מהרצינות של "מלך האריות" היו טימון ופומבה - החברים הכי מוזרים בג'ונגל שמלאים במסרים וחיוכים על החיים. אך מסתבר שלא הכל נוצץ באקונה מטטה שלהם - הם אולי הרוויחו להיט אחד אך הפסידו להיט אחר ומוצלח לא פחות.

מה התדהמה? במקור טימון ופומבה היו אמורים לשיר את "אהבה יש באוויר" – ששרו נלה וסימבה ואילו טימון ופומבה הסתפקו בשורה אחת.

 

תזכורת מגעילה מאלאדין

אלאדין הוא ללא ספק אחד מהסרטים האהובים עלינו, אך גם בו יש נקודה אחת שהיינו מעדיפים להדחיק הרחק אי שם מאחור, או אפילו לבקש מהג'יני שישכיח לנו אותה.

מה התדהמה? אולי אתם לא זוכרים את זה, או לא שמתם לב אבל יסמין התנשקה עם ג'אפר בסרט הראשון, רק כדי לשכנע אותו שהיא התאהבה בו.

 

היי סקול (לא) מיוזיקל

אחד הסרטים הקצביים שתמיד עושים שמח לכולם על הלב ומזכירים לנו שצעירים ובית ספר זה הדבר הכי כיף שיש הם סרטי "היי סקול מיוזיקל". אבל מה עם נגיד לכם שלא באמת כולם שרים שם?

מה התדהמה? בסרט הראשון זאק אפרון שר את הפתיחה ואת הסיום של השירים שלו, אך כל שאר השיר שר בכלל אנדרו סילי – זמר וכותב שירים מוכר בארצות הברית. הסיבה לכך היא שאפרון קיבל את התפקיד במועד מאוחר והשירים כבר הוקלטו לפי טון שהיה נמוך מדי לקולו.

 

מצאו את נמו

בעקבות הצלחת "מוצאים את נמו" שהפך ברגע אחד לסרט מצליח ואהוב, ילדים רבים ביקשו דג שושנון (המין של הדג מהסרט) ורצו לאמץ אחד כזה בעצמם.

מה התדהמה? בגלל התנאים הקשים שצריך לגדל בהם אותם: מי מלח בריכוז מתאים, טמפרטורה מבוקרת, מזון מיוחד ועוד, רבים מדגי השושנון מתו והיום הדגים האלו נמצאים בסכנת הכחדה.

 

בובספוג - הגרסה הנוצרית

היצור הספוגי והצהוב הצליח להיכנס ללב של ילדים רבים בעולם, ותאמינו או לא, גם לכמה מבוגרים שמכורים לסדרה התת ימית של ניקלודיאון. ומה אם נגיד לכם שבובספוג הוא דווקא דמות לא חיובית?

מה התדהמה? הדמויות בסדרה מבוססות על שבעת החטאים בנצרות: חמדנות –מר קראב, סקווידוורד - זעם, קנאה - פלנקטון, עצלנות - פטריק, גרגרנות - גארי, גאווה - סנדי ובובספוג – תשוקה/תאוות בשרים.

 

פאוור פאף - תופסת צבעים

גירל פאוור זה ללא ספק סדרה בה בנות הן גיבורות העל היחידות שיכולות להציל את העולם, וכשמדובר בסדרה משלהן זה בכלל מעביר מסר לחברה כולה. חבורת הגיבורות הייתה מורכבת משלוש בנות קטנטנות כאשר כל אחת עם צבע משלה בשמלה. האמנם?

מה התדהמה? בבנות הפאוור פאף, במקור בלוסום הייתה אמורה להיות בשמלה ירוקה ואילו באטרקאפ הייתה אמורה להיות כחולה.

 

 

תגובות