מר תשע נשמות: "קומדיה דרמטית משגעת". באדיבות פורום פילם

מר תשע נשמות: "קומדיה דרמטית משגעת"

איש העסקים טום ברנד, שכנראה לעולם לא יזכה בתואר "אב השנה", נאלץ להפוך לחתול שתכנן להביא לבתו לכבוד יום הולדתה. נשמע מקסים, אך בפועל מדובר בהרבה מעבר לסתם קומדיה בנאלית. מוכנים לזה? ביקורת סרט

יחד עם מבול סרטי הקיץ שנוחת עלינו לאחרונה, לפי מספר ימים הגיע לאקרנים הסרט החדש "מר תשע נשמות". הסרט בוים על ידי הבמאי בארי זוננפלד, שיש לו חלק בבימוי סדרת הסרטים "גברים בשחור". דרך אגב, זוננפלד נולד באחד באפריל – וזו כמובן לא בדיחה. הסרט הזה מזכיר לנו סרטים אחרים ששילבו חיות מהז'אנר, ביניהם למשל "מר פופר והפינגווינים", אך האם הוא עבר את המבחן?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

מבחינת השחקנים, יש כאן פלוס גדול מאוד שכבר נותן לסרט נקודת התחלה מעולה. השחקן הראשי, קווין ספייסי, כבר זכה בעברו בשני אוסקרים / וזה כמובן ניכר ברמת המשחק הגבוהה שמציג, שמוסיפה לגמרי להנאה מהסרט. כשהשחקן הראשי טוב / קשה לטעות. ספייסי, שכיכב כמעט בכל הסרט בתור האבא ובתור החתול (או לפחות נשמע קולו בעודו היה חתול), מגלם את הדמות המשפיעה ביותר שמושכת גם לכיוון של מסר חברתי, כאמור על הצד הטוב ביותר. מלבדו, גם ג'ניפר גארנר / שכבר זכתה בפרס ה"גלובוס הזהב",  הייתה לא רעה בכלל ותרמה את כישוריה להומור הסרט. אפילו רובי אמל ("מתויגת", תוכנית הטלוויזיה "טרו ג'קסון") הצליח להרשים אותנו הפעם עם כישוריו.

אפילו רובי אמל הפתיע וגם הצליח להוכיח שהוא מתאים לז'אנר
אפילו רובי אמל הפתיע והוכיח שהוא מתאים לז'אנר © באדיבות פורום פילם

מבחינת עלילה ותסריט, היה קו מאוד ברור לעלילה הקומית - שבתוכו שולבו קטעי דרמה מאוד חזקים ומדויקים. אנשים מבוגרים ואנשים צעירים כאחד יכולים לצפות בסרט וליהנות מהרגעים המדויקים המדוברים שהוצגו לאורך הסרט, שהצחיק בטירוף ונתן ביקורת חברתית באותה נשימה - והיה לכך בהחלט מקום. אפשר גם להגיד שלמרות הרצון להעביר מסר, העלילה ממש לא גובלת ברמת הקיטשיות הנהוגה. התסריט עצמו קולח, ומשפטי המחץ, כאמור, נאמרים בתזמון מדויק - מה שמוסיף לנפח של הסרט ולעלילה שלו. 

אפשר להגיד שבהחלט מדובר בסרט מומלץ לכל המשפחה הפעם, התסריט לא מזלזל בצופה בשום צורה, מתוזמן, מוקפד ומתאים לכולם. 

עלילה מדויקת ומצחיקה
 

מה שכן, היו כמה בעיות טכניות מורגשות שהורידו את רמת ההנאה מהסרט, אך לדעתנו - לגמרי ניתן לחוות הנאה מהסרט על אף התקלות הקטנות האלה. מדובר בעיקר על אפקטים לא מדויקים וטעויות עריכה קטנטנות, אך בסופו של דבר זה היה שום דבר לצד העלילה הסוחפת והמצחיקה, כך שלא הרגשנו כמעט. נשאר רק לצחוק מהתקלות האלה ולהינות מהשאר. 

מצחיק מספיק כדי שהתקלות יהיו נסלחות
מצחיק מספיק כדי שהתקלות יהיו נסלחות © באדיבות פורום פילם

לסיכום, הסרט הוצג באופן משעשע ומשולב ברגשות. כיאה לקומדיות, עדיין קיים חיסרון משמעותי שהוא חוסר התמקדות בתהליכים שעוברים הדמויות (אפילו הראשית, לעתים). אך, התסריט עדיין היה קולח, ומשפטי המחץ שולבו כאמור נכון. מדובר בסרט משפחתי וכיפי לכל דבר שלגמרי נכנס, ובקלות, לרשימת הסרטים הטובים והמצחיקים של הקיץ הזה. 

ציון בסולם פרוגי: 7/10

 

 

 

תגובות