קובו אגדה של סמוראי: "פשוט, אותנטי וסוחף". באדיבות גלובוס מקס

קובו אגדה של סמוראי: "פשוט, אותנטי וסוחף"

מי היה מאמין שילד אחד יכול לשנות את העולם? קבלו את קובו, ילד חסר עין שיוצא למסע לגלות מי הוא באמת. העלילה לא נגמרת בנקודה הזו, אלא מציגה סיפור מלא קסם שעוד לא נראה כמותו על המסכים. ביקורת סרט

המונח סרטי אנימציה הוצג באור בוגר יותר פעמים רבות בתקופה האחרונה, במיוחד הודות לדיסני ולפיקסאר שהוכיחו לנו שאנימציה לא נועדה רק לקהל הצעיר! אם ניחשתם "הקול בראש" או "זוטרופוליס" הוסיפו לעצמכם 5 נקודות, כי בדיוק על זה חשבנו. על כן, ל"קובו אגדה של סמוראי" יש סגנון אנימציה מיוחד ומדהים המזכיר ממש את סגנון האנימה היפני (וכן מתבסס עליו), ומה שכן אין צל ספק שהוא מתאים גם לקהל הבוגר - ובאותה מידה כמעט לכל קהל. 

עוד במדור הבידור של פרוגי:

 הכינו את העיניים (את שתיהן) כי לסרט הזה לא תהיו מוכנים בכלל, וזה טוב. למרות הצפייה בטריילר, עדיין לא ממש תהיו מוכנים לעלילת הסרט. זאת מהסיבה הפשוטה שהעלילה נבנית באופן מאוד מתון, ומתגברת בעיקר לאחר החלק הראשון של הסרט, אשר מציג ברובו את אווירת המיקום הכפרי בו חי קובו. הסרט תחילה מאוד אווירתי וקולח, עד שבמהרה מתהפכות היוצרות ונבנית עלילת מסע המדהימה את חושי הראייה, וכאילו שזה לא מספיק, היא בדיוק כפי שאנחנו אוהבים - כלל לא צפויה, וההומור המשולב בה מצחיק בטירוף.

 

בואו נעזוב רגע את איכות האנימציה המדויקת והמהפנטת של הסרט בצד, ונתייחס לקולות המדבבים אשר לחלוטין מוסיפים לסרט עוד כמה נקודות! מחאו כפיים וירטואליות עבור הכוכבים האדירים של הסרט שרליז ת'רון (אוסקר על "מונסטר" –  שזכה גם הוא לאוסקר), מתיו מקונוהיי (אוסקר על "מועדון הלקוחות של דאלאס" – שזכה ב/3 אוסקרים) וראלף פיינס (הועמד לאוסקר על "רשימת שינדלר" שזכה ב-7 אוסקרים, ועל "הפצוע האנגלי" שזכה ל-9 אוסקרים!). מלבד קובו עצמו, השלושה האלה תורמים רבות לסרט כאשר שרליז משחקת את הקופה, מתיו את החיפושית וראלף משחק את מלך הירח שרודף אחר עיניו של קובו (ואחרי קובו, כמובן).

ליהוק מוצלח ביותר של מדבבים
ליהוק מוצלח ביותר של מדבבים © באדיבות גלובוס מקס

אם נוסיף לרשימת השבחים על הסרט הזה, גם על הפסקול המעולה אפשר וצריך להודות. הוא מכיל קטעי מוזיקה יפניים מאוד אותנטיים, המכניסים את הקהל בקלות לאווירת הסרט היפנית הכפרית. יחד עם האנימציה החדה, המדויקת והמדהימה - הפסקול הזה הוא כל מה שצריך כדי להרגיש ביפן עם קובו. גם בעולם הפסקול הגאוני הזה זכה לתשבחות ולמחמאות מצד רבים, והא מקבל את אותה ההתייחסות גם מאיתנו. 

ולפני שהכול נגמר – זכרו לחכות עד לסוף הכתוביות! ממש כמו בסרט "הקול בראש", גם כאן יש סיום ייחודי לסרט. בסוף הסרט ותוך כדי התודות מוצגת עלילת הסרט בהילוך לאחור. אם כן, מה שקרה בסוף יוצג ראשון, ולהפך. לאחר שנגמר הסיפור, מציגים סצנה מסוימת שצילמו (ולא הנפישו) עם מסך ירוק, וזה רק נותן תחושה עוד יותר מדהימה כצופה.

מחכה הפתעה שווה בסוף!
מחכה הפתעה שווה בסוף! © באדיבות גולובוס מקס

משפט לסיכום? כן ירבו סרטים כאלה! אם הקיץ היה יבש, תרתי משמע, אז הסרט בהחלט מהווה נקודת אור. "קובו אגדה של סמוראי" לגמרי הולך להוציא אתכם מהבאסה ולשפר לכם את שלהי החופש. יש לו נוסחה מנצחת, והפעם אפשר להגיד בפה מלא - מהסרט הזה לא תצאו מאוכזבים.

ציון -

 
תגובות