יום הקולנוע הישראלי: 10 שקלים לסרט ישראלי ברביעי הקרוב. צילום: אוהד רומנו,יוטיוב

יום הקולנוע הישראלי: 10 שקלים לסרט ישראלי ברביעי הקרוב

גם השנה יחול "יום הקולנוע הישראלי" ובו נזכה לראות ביום אחד מגוון סרטים ישראלים ב-10 שקלים בלבד. אך מה בעצם כדאי לראות על המסך?

המסורת ממשיכה, וגם השנה "יום הקולנוע הישראלי" בשיתוף משרד התרבות והספורט, התאחדות ענף הקולנוע ומפעל הפיס, ממשיך את דרכו לאור ההצלחות בשנים האחרונות וביום רביעי הקרוב (ה-21 לספטמבר) יוצגו 31 סרטים ישראלים ברחבי בתי הקולנוע ברחבי הארץ במחיר סמלי של 10 שקלים לכרטיס.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

אתמול (ב') השיקו את "יום הקולנוע הישראלי 2016", שנעשה השנה במחווה לסרט הנוסטלגי "השוטר אזולאי", יחד עם כוכבי הסרטים הגדולים של השנה האחרונה ושל השנה הקרובה וביניהם כוכבי הסרט "הלהקה האחרונה בלבנון" - דנה פרידר, עופר שכטר ואורי לייזרוביץ', נועה קירל ועמית פרקש שיככבו יחד ב"כמעט מפורסמת" וטל מוסרי שיככב לראשונה בסרט קולנוע בקיץ הבא.

האיחוד! © רפי דלויה
כל הביקורות אומרות שקירל הפציצה! וגם פרקש
כל הביקורות אומרות שקירל הפציצה! וגם פרקש © רפי דלויה

אז מה כדאי לראות ב-10 שקלים?

31 סרטים זה יותר מדי ואין סיכוי שנספיק הכל מהבוקר ועד חצות, לכן בחרנו את חמשת הטובים שכדאי ללכת אליהם ביום הזה. חשוב לציין שחלקם אף יוקרנו עוד לפני שהם יוצאים באופן רשמי אל המסך!

גאליס קונקט

ובכן, אנחנו לא באמת יכולים להיפרד מ"גאליס" סופית ונאחזים בכל טיפה וטיפה ממה שנשאר, רגע לפני שעוברים ללהיט הבא. לכן, "גאליס קונקט" היא תשובה ראויה לגעגוע גם בגלל הכוכבים האהובים וגם בגלל העלילה החדשנית, האפקטים וההזדמנות לקבל מנה כפולה מאליאנה תדהר שמשחקת בתפקיד כפול. כמו כן, הסרט זכה לחיזוק מצד עופר שכטר ורותם סלע שרק הוסיפו לחויה. אה, ויש גם מסר חברתי שכדאי ללמוד!

ראיון עם כוכבי "גאליס קונקט" | כתבת: שלי זילכה
 

ברש

אין הרבה סרטים ישראלים שנוגעים בקהילה הלסבית בישראל ואילו "ברש" שיצא השנה, הוא סרט שנוגע בנקודות האלו אצל בני הנוער שכן הוא מגולל את סיפורה של נעמה ברש, ילדה מבית מתוסבך שמתאהבת בתלמידה חדשה בבית הספר ונסחפת לעולם מגעיל וקשה של מועדונים בתל אביב ואף מגיעה למעמקי קהילת הלסביות המקומית.

© צילום מסך מיוטיוב

ג'רוזלם

אוהבים מדע בדיוני? מה דעתכם על קצת זומבים? עכשיו תדמיינו את כל זה כחול-לבן ובכיכובם של יון תומרקין ויעל גרובגלס ("האי"). יעל מגלמת תיירת אמריקאית שמגיעה לישראל ובדרכה לארץ פוגשת במטוס חוקר תרבות (יון) והוא זה שמשכנע אותן לבוא איתו לירושלים, רק שבערב יום כיפור מתחילים הפצצות והם נקלעים וכלואים בין הזומבים ברחבי העיר העתיקה. עוד דבר שמיוחד בסרט הוא שהוא מצולם כולו בטכנולוגיית משקפי גוגל!

 

הלהקה האחרונה בלבנון

קומדיה היא תמיד דבר טוב, ובשנים האחרונות הקומדיה הישראלית מחזירה לעצמה את הכבוד על המסך הגדול, בין אם זה ב"אפס ביחסי אנוש" ו"איביזה". כעת מגיעה הלהיט התורן הבא, שגם עוסק הוא בצבא ומאיים, או מכוון להוות מעין תשובה לסרט "הלהקה" הישן. הסרט מספר על חברי להקה צבאית שמגיעים להופיע בפני חיילים ישראלים שמשרתים בלבנון, אך בבוקר הם קמים ומגלים שהם ננעלו ובינתיים כבר הספיקו בחוץ לפנות את הכל ולחזור לארץ בעוד חברי הלהקה נשכחו בלבנון. בסרט מככבים עופר שכטר, דנה פרידר, אורי לייזרוביץ, דניאל גל (גאליס) ונוספים. 

 

הפורצת

הסרט מספר על ילדה (ליהי קורנובסקי) שאמה נוטשת אותה לפתע בגיל 17 והיא נאלצת להשאר לבד ולהתמודד עם חובות, בדידות, שברון לב ואפילו פורצים לביתה ומשמידים הכל. אבל המקרה הקשה הזה הוא זה שגורם לה לחשוב אחרת ולנסות למצוא זהות קצת שונה במקומות אסורים ובפריצות. 

© צילום מסך מהסרט
 

 

תגובות