מעבר לפינה: הצצות חדשות ל-"מואנה" ול"הדרדסים". צילום: Sony Pictures Animation, Disney

מעבר לפינה: הצצות חדשות ל-"מואנה" ול"הדרדסים"

השנה החדשה כבר בפתח ואפשר להגיד שהיא לגמרי מסתמנת כשנת קולנוע איכותית. שניים מהסרטים המצופים ביותר שהולכים לצאת השנה הם סרטי האנימציה "מואנה" ו"דרדסים: הכפר האבוד", ועכשיו כשסוף סוף קיבלנו הצצה ראשונית וחדשה אליהם - יש הוכחה רשמית שיש למה לצפות

דרדסים: הכפר האבוד

סרט הדרדסים החדש יקרא "דרדסים: הכפר האבוד". והוא צפוי לצאת ב – 7 במרץ 2017. בניגוד לקודמיו, לסרט תהיה גרפיקה שונה ולא יהיה שימוש בשחקנים אלא רק במדבבים. כן, זה אומר שניל פטריק האריס וג'יימה מייס ירדו מהפרק. הסרט יחזור לתבנית המוכרת של דרדסים וגרגמל והפעם גם לא יכלול יציאה לעיר חדשה בעולם אלא ישאר בגבולות היער.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

עוד שינויים מהסרטים הקודמים יהיו בליהוקים. את דרדסית החדשה תדבב לא אחרת מהזמרת דמי לובאטו שכבר הספיקה להודיע על כך בפייסבוק שלה בהתרגשות רבה. עוד קולות שנוכל לשמוע בסרט הם של מנדי פטינקין בתור דרדסבא, דני פודי בתור בר מוח, ג'ק מקברייר בתור בישגדא, ג'ו מנגניילו בתור בר כוח - שלא כמו בסרטים הקודמים, כאן לא יופיע נועזי שנועד במיוחד לטרילוגיה אלא בר כוח הישן והטוב. ואחרון חביב יהיה ריאן ווילסון שידבב את גרגמל.

© Sony Pictures Animation

לפני מספר ימים פורסם טיזר לסרט של הדרדסים שלא נותן יותר מידי פרטי עלילה אבל בכל זאת גורם לנו להסתקרן בכך שמראה לנו עוד סצנה קומית של היצורים הכחולים וקורא לנו להכיר את עולמם החדש. חלק עלילתי שבכל זאת כבר כן ידוע לנו הוא שדרדסית לא מוצאת את מקומה בכפר הדרדסים ומובילה אחריה את החברים להרפתקה על מנת למצוא את היער האסור - הרפתקה שתוביל אותם לגילוי הסוד הכי גדול בהיסטוריית הדרדסים.

 

מואנה

מדובר על סרט חדש מבית דיסני שיתעסק במואנה – צעירה נועזת ובתו של צ'יף מאיי פולינזיה אשר מחליטה בעקבות מות סבה ובניגוד להפצרותיו של אביה – לצאת למשימה מסוכנת שתוכיח את יכולותיה כנווטת. הסרט יצא לקולנוע ב/8 בדצמבר 2016.

כמו אל כל גיבורת דיסני, 
גם אל מואנה יצטרפו חברים ושותפים שונים למסע. מן החי אלו יהיו הפעם חזיר בשם פואה ותרנגול בשם היי/היי. כאשר מואנה תילכד באי בודד, יצטרף אליה חצי האל הקרוי "מאווי", אשר לו יש קעקועים מיוחדים המתעוררים לחיים וגם קרס דייג קסום. ביחד הם יצאו למסע כנגד כל הסיכויים. בקאסט נוכל לשמוע את קולותיהם של דווין ג'ונסון (דה רוק) בתור מאווי וניקול שרזינגר בתור סינה, אמה של מואנה. את מואנה עצמה תדבב אאולי'אי קרוואלהו שנולדה כמו מואנה עצמה באחד מאיי פולינזיה שבהוואי. בנוסף, נשמע את קולו של אלן טודיק בתור התרנגול היי-היי ואת קולו של טמוארה מוריסון בתור הצ'יף ואביה של מואנה.

אז ככה נראה חצי אל
אז ככה נראה חצי אל © באדיבות פורום פילם

ויש גם מסר

לאחר יציאתו של הסרט המצליח של דיסני "לשבור את הקרח" לפני שלוש שנים עלו ביקורות ברשת ובעיקר באתר האינטרנט "טאמבלר" על הסרט בהם צוינו שתי נקודות שעצבנו את הגולשים. הנקודה הראשונה היא העובדה שזה היה הסרט השלישי (והרביעי יחד עם "אמיצה" של פיקסאר) בה מוצגת נסיכה לבנה  - כלומר, שדיסני לא נותנים ייצוג שווה לכל התרבויות. הנקודה השנייה הייתה שלא היה ייצוג מספק של התרבות הסקנדינבית בסרט ושדיסני משתמשים בתרבויות אך לא מציגים אותן ואת ההיסטוריה שלהן כמו שצריך. 

הסרט "מואנה" עונה כמו שצריך על שתי הנקודות האלו. הוא מייצג את התרבות הפולינזית (שנראתה בדיסני בצורה טובה גם ב"לילו וסטיץ'") - הכותבים של הסרט דאגו לעשות מחקר על התרבות ושואפים לייצג אותה בצורה טובה ומספקת על המסך הגדול. מעבר לכך, אנשים התלהבו מהסרט עוד לפני שיצא, מכיוון שגם הוא שובר את תדמית הנסיכה הקלאסית ממש כמו ב"לשבור את הקרח". עכשיו? כולם רק מחכים לראות מה יצא. בינתיים יש לנו טריילר חדש של הסרט לצפות בו.

 
 
תגובות