גל גדות בראיון: "כולנו עברנו מערכות יחסים כואבות". צילום מסך מיוטיוב

גל גדות בראיון: "כולנו עברנו מערכות יחסים כואבות"

רגע לפני ש"השכנים של ג'ונס" יוצא בקולנוע - השגנו לכם ראיון מתורגם בלעדי לפרוגי עם הכוכבת הישראלית בהוליווד ושותפה ג'ון האם מ"מד מן" לסרט החדש. מתי הכירו, איך הם הסתדרו אחד עם השני על הסט, ומי מהם עשה את הפעלולים בעצמו?

ממש היום יגיע לקולנוע הסרט החדש "השכנים של ג'ונס" בו הכוכבת הישראלית גל גדות משחקת בתפקיד ראשי, כשלצידה משחק כאמור ג'ון האם, הידוע מ"מד מן". השניים יגלמו את בני הזוג 'ג'ונס', שני אנשים מסתוריים ומעין מושלמים המגיעים לשכונה חדשה. בהגעתם הם מפתיעים את בני הזוג 'גפני' הוותיקים בשכונה, שמתקשים להתחרות בתחכום ובהצטיינות שלהם בכל תחום.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

בני הזוג גפני מחליטים לעקוב אחרי הזוג ג'ונס בעקבות ההתנהגות המושלמת להחשיד שלהם, ובעקבות כך מגלים שהשניים, גדות והאם - או בשמוותיהם בסרט, טים ג'ונס ונטלי ג'ונס - הם בעצם סוכנים סמויים. בראיון שנערך לאחרונה בחו"ל ותורגם בלעדית לפרוגי מתייחסים השניים לרבדים הרבים של העבודה על הסרט, ולתהליך שעברו אחד עם השני. אז נראה אתכם בקולנוע? 

 

איך היה לעבוד ביחד? 

גל מתחילה לדבר, "אני חושבת שזה קרה...", וג'ון משלים אותה - "די בצורה טבעית." היא כמובן מסכימה. ג’ון מסביר שהשניים לא הכירו בכלל לפני שהתחילו לעבוד על הסרט, "פגשנו אחד את השני ביום הראשון של העבודה, ושנינו הבנו אחד את השני די מהר אני חושב". גל מוסיפה - "כן, ולמרות שהכרנו רק ביום הראשון שברנו את הקרח די מהר והייתה בנינו כימיה מיידית. בנוסף, אני חושבת ששנינו ראינו את הדרך שבה מערכת היחסים בין הדמויות צריכה להראות - אותו הדבר." הוא מסכים. השניים מסכמים יחד שההיכרות ביניהם הייתה סוג של תהליך, שהלך מאוד חלק.

הסתגלו מהר
הסתגלו מהר © באדיבות פורום פילם

על הדמות שלו

האם: "מה שרצינו לחקור ולגלות בסרט, למרות שמן הסתם במובן מסוים הסרט לא סובב סביב זה, אבל בכל זאת - רצינו לקחת את הבחור הזה שבמבט ראשון נראה כאילו יש לו הכל; הוא נראה בחור כזה מדהים ויש לו עבודה כזאת מדהימה, מה שגורם לזה להיראות כאילו הוא ה"מסטר של היקום" בהרבה מובנים. בנוסף, יש לו את מערכת היחסים המדהימה הזאת עם האשה היפה, האקזוטית, המושלמת והסקסית הזאת."   

גדות: "בבקשה תמשיך..."

ג’ון האם: "לא שוב. את משחקת את וונדר וומן. הבנו! בכל מקרה - אז במבט ראשון הוא נראה כאילו יש לו את כל הדברים האלה, אבל כשסוג של 'מגרדים' את פני השטח טיפה… אפשר לראות אותו מאחורי המסכה וזה גורם לך להגיד 'וואו. טוב זה מעניין'. כשעברנו על התסריט וניסנו להבין מה הולך להיות, חשבנו שזה הכיוון המעניין יותר לקחת את זה. ואז בני הזוג גפני (שלשכונה שלהם מגיעים בני הזוג החדשים) נכנסים לתמונה. ניסינו להבין - מה הקשר שלנו אליהם? למה יש לנו קשר כזה בכלל?, ואז ניסינו לגבש את התפיסה הכללית מאחורי הבן אדם הזה (שהוא מגלם), שנראה בהתחלה מאוד ספציפי ואייקוני במובן מסוים."    

על הדמות שלה

גדות: "מבחוץ נטלי נראית קשוחה, חזקה, עצמאית, אישה שהיא "באדאס". כל זה בזמן שמבפנים, היא מאוד פגיעה וחסרת ביטחון. היא לא יודעת מה קורה עם בעלה. זאת מכיוון שהוא לא ממש רוצה להמשיך להיות מרגל, אלא רוצה לעסוק בניפוח זכוכית ולטייל מסביב לעולם, והיא לעומתו מאוד קשורה לעולם הריגול. הוא לא אומר כלום. גם כשהיא מנסה לדבר איתו - הוא לא רוצה לדבר, כי הוא מפחד ממנה. וזה מתמשך ויוצר את כל המתח הזה בין שניהם, את יודעת, שגורם לה להרגיש רע. אז אני חושבת שזה מקסים הדרך שבה נטלי היא לא רק האשה החד-גונית החזקה. אני יכולה להשתמש באקדח, לקפוץ למרחק גדול, לבשל, ובכל זאת אני… היא, היא מאוד רכה. אכפת לה ממנו. אני חושבת שמערכת היחסים ביניהם היא משהו שכולם יכולים להתחבר אליו, מכיוון שכולנו היינו שם. את יודעת, כשלפעמים במערכות יחסים יש חוסר בתקשורת וזה תמיד נגרר, ואז מגיע המתח הזה. אם כך, אני מקווה שאנשים יוכלו להזדהות עם הדמויות האלו."

© באדיבות פורום פילם

על העבודה עם הבמאי גרג מוטולה 

האם: אני כבר עבדתי עם גרג בעבר, על הסרט "מחק היסטוריה" יחד עם לארי דייויד וזו הייתה כמובן עבודה בסגנון שונה מאוד - סגנון הרבה יותר מאולתר וקומי. אבל מה שאני באמת אוהב בסרטים של גרג, שעובד בתחום כבר הרבה מאוד שנים, זה שבכל הסרטים שלו - מרגישים את הלב שלו. הסוג הזה של תחושת האנושיות שהוא מעביר, במיוחד כשיש לך סרט כזה עם קונספט ברמה כזו גבוהה, זה בדיוק מה שצריך. השאיפה היא שתהיה הטיפת אנושיות הזו שהוא מביא, שאפשר להיצמד אליה, והיא גורמת לסרט להיות יותר עמוק מסתם סוג של "נסיעה מרגשת ברכבת הרים". 

גדות: "הוא אדם מקסים".

האם: "הוא תמיד מזכיר לך להביא את מה שאתה עושה בסרט בחזרה למקום יותר אנושי ואמיתי". 

גדות: "כן". 

על הקומדיה בסרט

ג’ון האם: "טוב, את יודעת, התקווה היא שהיא תהיה מצויה כבר בתסריט. הדבר האחרון שאתה רוצה לעשות זה סוג של להמציא את זה באותו היום שמצלמים. השאיפה היא שהקומדיה תהיה בתסריט שלך. וכן, עבדנו עם תסריט שהיו מעוגנות בו כבר בדיחות חזקות. אז במובן הזה היינו שמחים. ואז אפשר סוג של לקשט את זה בצילומים עצמם - כלומר אפשר להתערב בחלק הזה. אבל ברור שכשזה מגיע לאלמנטים של האקשן, אתה חייב להיות מדויק ואין מקום להיות גמיש. לשחק את זה באמת כמו שכתוב. בזמן הזה, האנשים שנמצאים במושב האחורי יכולים להשתגע ואתה לא. אבל גם לנו היו את הרגעים שלנו."

גל גדות: "כן. בסופו של דבר זה היה מסע נהדר."

© באדיבות פורום פילם

על סצנות האקשן

גדות:"ובכן, יש בזה כל כך הרבה אנדרנלין. ג'ון עשה את כל החלקים של הנהיגה בעצמו (כלומר בלי כפילים), מה שהיה פנומנלי. ואני חושבת שלסרט הזה יש את כל האלמנטים הנכונים - בגלל שיש לו גם דמויות שאנשים יכולים להזדהות איתן, גם את הקומדיה המהממת, וגם את כל רצף האקשן."

 

מהם שמות המרגלים שהייתם בוחרים לעצמיכם?

האם: "אני הייתי בוחר בוונדר וומן".

גדות: "אם ככה… אני הייתי בוחרת להיות דונה דרייפר (בהתייחסות לדמות של ג'ון במד מן - דון דרייפר)"

האם: "יפה לך. זה שם מאוד טוב למרגלת. אף אחד לא יציק לנו, אף אחד לא ידע."

גדות: "ד.ד" (ראשי התיבות של השם)

ג’ון האם: "ו." (גם ראשי התיבות)

 
תגובות