"החזיר את הקסם שהתגעגענו אליו": חיות הפלא והיכן למצוא אותן. באדיבות גלובוס מקס

"החזיר את הקסם שהתגעגענו אליו": חיות הפלא והיכן למצוא אותן

סרט הספין-אוף של "הארי פוטר" יצא לאקרנים עם קאסט מנצח, אפקטים מרשימים, פסקול מיוחד אך מצד שני גם נעליים גדולות, אולי מדי, שצריך למלא. האם הסרט באמת מתקרב ליצירת המופת המקורית של ג'יי קיי רולינג?

כולנו אהבנו, התמכרנו וגדלנו על סרטי הארי פוטר השונים. אחרי שהשלמנו עם כך שסדרת הסרטים הזו כבר לא תחזור אל המסך שלנו, הסרט היחיד שנותר לנו לצפות לו היה "חיות הפלא והיכן למצוא אותן", מעין ספיף-אוף לסדרה, כלומר סרט שבו חלק מהאלמנטים, הדמויות והמקומות מסתמכים ונלקחים מיצירה אחרת, קיימת (במקרה שלנו - "הארי פוטר").

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"חיות הפלא והיכן למצוא אותן" הוא ספר קיים בסדרת הארי פוטר, אנחנו מכירים אותו כספר השוכן בספרייה המרשימה של הוגוורטס ומסביר על חיות הפלא בעולם הקוסמים. עלילת הסרט עוקבת אחרי ניוט סלמנדרה שמגיע לביקורו הראשון בניו יורק עם מזוודה מלאה בחיות הפלא שלו. חיות הפלא משתחררות מהמזוודה ומתפזרות בין הרחובות, בעת שכוח אפל ועצום מאיים להשתלט על בתי התושבים ולהרוס את הכל.

 

הסרט מבוסס על ספר מאת ג'יי קיי רולינג, ומבויים על ידי דיוויד ייטס, אותו הבמאי שעבד גם על סט סרטי הארי פוטר, דבר המבטיח לנו צוות פעולה מנצח שכבר הספקנו להתרגל אליו. עלילת הסרט מלווה באפקטים מרשימים ופסקול שתואם את הסצינות ומוסיף להן מימד נוסף. מעבר לאנשים שעומדים מאחורי הסרט, כבר ברגע שמרפרפים ברשימת השחקנים ניתן להבין כי עמלו רבות על בחירת הקאסט המושלם. מעריצים רבים של הסדרה הראו את ההתרגשות וההתלבות מהדברים האלה בכך שהגיעו השבוע להקרנת הבכורה מחופשים לדמויות האהובות והמוכרות, והמחיזו סצנות מאולתרות מהסדרה הכל כך מוצלחת. 

© צילום: נעם לויתן

את הדמות הראשית בסרט החדש, ניוט סלמנדרה - כותב הספר ובעל המזוודה מלאת חיות הפלא, משחק לא אחר מאשר אדי רדמיין. שמו של אדי יכול להשמע לכם מוכר מהסרטים "השבוע שלי עם מרילין", "אליזבת: תור הזהב", "המוות שחור", "התיאוריה של הכל", או אולי דווקא מכך שהוא זוכה פרס אוסקר, פרס טוני ופרס גלובוס הזהב. עם חיוך קטן, בלורית ג'ינג'ית ומבטא בריטי – מצליח ניוט, אדי, לכבוש את הצופים בקלילות רבה.

כובש
כובש © צילום מסך מיוטיוב

לצד רדמיין משחקים גם שחקנים מצליחים אחרים וביניהם קולין פארל, אליסון סודול, סמנתה מורטון ועוד. אך השחקן והדמות שאנחנו הכי אהבנו היה דן פוגלר, שחקן יהודי מברוקלין, זוכה פרס טוני. פוגלר שיחק את ג'ייקוב (אבל אתם יכולים לקרוא לו גם יעקב), בן אנוש רגיל (נו-מאג') שנתקל במקרה בלוכד חיות הפלא ומוצא את עצמו בהרפתקה קסומה ומפתיעה, במהלכה הוא מכיר לראשונה את עולם הקסמים. ג'ייקוב הוא דמות קומית מפתיעה של בחור מגושם ועגלגל שעוקב אחרי שלושה קוסמים במסע הקשה שלהם, עוזר להם ואפילו מצליח להוציא אותם מצרות שהם נכנסים אליהם.

פוגלר מתראיין על הסרט
 

אלמנטים רבים בסרט אכן מזכירים את עלילת הארי פוטר – אנחנו מצליחים לראות מקומות אותם ראינו במהלך הסרטים, שומעים שמות של דמויות מרכזיות מהסדרה ומתעסקים בעולם הקוסמות. אם להיות כנים, היה נדמה כי כל הדיבורים על סרט ספיאן-אוף להארי פוטר יגרמו לקהל הצופים לציפיות גבוהות מדי, ציפיות שהסרט לא יצליח לעמוד בהן ואפילו לא להתקרב. אך, למרות הסקפטיות הרבה, הסרט עלה על כל ביקורת והצליח להוציא את כל הצופים באולם עם פה פעור. בעזרת שילוב של קאסט מנצח, כתיבה מעולה, אפקטים חזותיים ויכולת התחברות לקהל  – מצליחה ג'יי קיי רולינג לעשות זאת שוב. 

 
תגובות