החמישייה: הסרטים הלוהטים שזכו באוסקר . צילום מסך מיוטיוב

החמישייה: הסרטים הלוהטים שזכו באוסקר

טקס האוסקר החגיגי והנוצץ התרחש בתחילת השבוע. סרטים טובים ושווים היו מועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר, אבל רק אחד, זכה כנגד כל הציפיות והוא "אור ירח". לכבוד כך, החלטנו להקדיש את המדור לסרטים הטובים מכל הזמנים שזכו בפרס הנחשק.

לכבוד טקס האוסקר שהתרחש ממש לפני כמה ימים, ואף מילה על הפאדיחה הענקית, החלטנו להקדיש את המדור לסרטים הלוהטים ביותר שזכו להיכנס לספרי ההיסטוריה וזכו בפרס האוסקר הנחשק. אז למה אתם מחכים? רוצו להוסיף את הסרטים לרשימת המאסט שלכם.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

שר הטבעות: שיבת המלך

על הסרט הזה סביר להניח ששמעתם לא פעם ולא פעמיים ויש לכך סיבה מוצדקת. מדובר באחד הסרטים היוצאים מן הכלל, הסוחפים והמהנים ביותר שיש. זה הסרט האחרון בטרילוגיית "שר הטבעות" שיצא לאקרנים לפני כ-14 שנים ועדיין נחשב לסרט לוהט. העלילה מתבססת על הספר שנכתב על ידי ג'ון רונלד רעואל טולקין והיא נעה סביב המסע הגדול של פרודו וסאם אחר סמיאגול. סמיאגול הפך ליצור מוזר בשם גולום כתוצאה מטבעת אותה לקח מפרודו שקיבל אותה בירושה מהדוד שלו. זה עוד אחרי שהטבעת אבדה ונמצאה לפני 2,500 שנה. הסרט מלווה באפקטים מיוחדים שמעצימים את הדרמטיות של הסרט והמתח הוא ענק.

 

אישור כניסה לחמישייה: לא מדובר בעוד סתם סרט פנטזיה רגיל, אלא בסרט שממש פורץ דרך, מהפנט, התוכן שלו עומד בסטנדרטים גבוהים והוא מימוש ראוי לגמרי לאחד הספרים הפופולריים בעולם. 

ספוטלייט

אם עדיין לא יצא לכם להיתקל בסרט הזה, אז תדעו שמחכים לכם שם רגעים דרמטיים בשפע. "ספוטלייט" הוא אחד ההישגים הבלתי נשכחים של הבמאי טום מקארתי והוא זכה גם בתור הסרט הטוב ביותר וגם בפרס התסריט המועבד הטוב ביותר לשנת 2015. העלילה מתמקדת בסיפורם האמיתי של צוות עיתונאים חוקרים וזוכי פרס הפוליצר של "הבוסטון גלוב", שנשלח למעקב בלתי פוסק אחר כומר מקומי שהואשם בתקיפה מינית ביותר מעשרות צעירים. אם זה יפורסם בעיתון, זה הולך להיות אחד הסיפורים הכי גדולים בתולדות "הבוסטון גלוב". האם הם הצליחו לעבור את המשימה בשלמותה ללא בעיות? את זה כבר תצטרכו לראות בעצמכם.

 

אישור כניסה לחמישייה:  הרעיון לעשות סרט שהבסיס שלו הוא נושא העיתונות הוא מאוד יצירתי, האווירה המותחת והסוערת שקיימת בסרט עושה אותו יותר מיוחד, נותנת לו גוון יוצא דופן וגם ההומור השנון הופך את "ספוטלייט" לעוד יותר מוצלח. כל הקריטריונים האלו ביחד עם הקאסט המוכשר, מביאים לנו תענוג אמיתי. מילה שלנו, אתם תהנו מכל רגע.

אווטאר

אם יש סרט מדע בדיוני שעד עכשיו לא יוצא לנו מראש זה כמובן הסרט הזה. אוואטר יצא לפני שמונה שנים והפך ללהיט קולנועי גדול נוסף של הבמאי שיצר גם את "טיטאניק", ג'יימס קמרון. באווטאר יש אפקטים זוהרים, נוצצים ויוצאי דופן שמשתלבים בצורה מדוייקת בעלילה ובזכותם הסרט עוצר נשימה. מדובר על סיפורו של ג'ייק סאלי, לשעבר חייל בחיל התותחנים לשעבר שנפצע בקרב. הוא נבחר להשתתף ב"פרויקט אווטאר" במקום אחיו המדען שנפטר, ובזכות הפרויקט הוא יוכל לקבל כסף לניתוח שיאפשר לו לחזור למיטבו. כל הסרט מלווה במתח ובדרמטיות סוערים במיוחד.

 

אישור כניסה לחמישייה: אחד הקריטריונים החשובים ביותר לסרט הוא צבעוניות שתיתן לו טעם ואווירה מיוחדת. וכאן קמרון לגמרי יישם את זה באופן הטוב ביותר שיש. אין ספק שהסרט התעלה מעבר לציפיות שלנו. אל תחשבו פעמיים, פשוט תצפו!

צלף אמריקאי

בימאי הסרט, קלינט איסטווד, זכה פעמיים בפרס הבמאי הטוב ביותר, והסרט הזה זיכה אותו בזכייה נוספת. מדובר על סרט עוצמתי לצופים שהם חובבי סרטי פעולה רציניים. הסיפור עוסק בקורות חייו של כריס קייל, צלף אמריקאי ביחידת אריות הים של צבא ארצות הברית, שהציל את חייהם של לוחמים רבים והפך לגיבור מוכר. לאחר השירות הצבאי שלו בעיראק הוא חוזר לביתו, עם רצון להתחיל חיים חדשים אבל כאן זה ממש לא נגמר כי הוא מתקשה לשכוח את התקופה שלו כלוחם גדול. בקיצור, בלאגן לא קטן שצריך לפתור אותו מהר.

 

אישור כניסה לחמישייה: הסרט הצליח לשמור על רמת המתח באופן יציב עד הסוף, ללא סטיות קטנות בדרך וזה מה שהפך אותו למרתק, כיפי  ולבלתי נשכח. הרי לא סתם הוא נחשב לפופולרי וידוע עד היום. בשתי מילים: פורמט מנצח.

להציל את מארק וואטני

לאחר שסרטו הקודם של הבמאי רידלי סקוט "אקסודוס אלים ומלכים" זכה לביקורות שליליות בארץ ובעולם, הוא החליט שאין בכלל שאלה והוא צריך לתת פייט רציני מאוד ולהביא לקהל הצופים חוויה מתקנת ובלתי נשכחת. בשביל להפוך את ההחלטה הזו לעובדה ממשית הוא השקיע מאוד, עשה את מיטב המאמצים והרים הפקה יצירתית שממנה נוצר סרט שעד היום לא מפסיקים לדבר עליו. לא סתם הוא זכה באחד הפרסים המכובדים ביותר שיש. עלילת הסרט מתמקדת באסטרונאוט, מארק וואטני שבאמצע משימה, הוא ננטש על ידי הצוות שלו במאדים. כדי לחזור למאדים על מנת להציל אותו משם, ייקחו ארבע שנים ולכן הוא מחפש דרכים כדי לשרוד את השנים המתישות. עם כל המתח הגדול, צריך להשתדל להיות ממש סבלניים עד סוף הסרט.

 

אישור כניסה לחמישייה: סרטי מדע בדיוני ראינו יותר מאלפי פעמים, אבל "להציל את מארק וואטני" הוא ללא ספק אחד הסרטים היצירתיים ביותר שנעשו בשנים האחרונות, עם סיפור מסעיר, תוכן מעניין מאוד וכזה שפשוט אי אפשר להחמיץ אותו. אין סיבה שאתם לא תיהנו מממנו בטירוף!

 

 

תגובות