הרוח במעטפת: "מרתק ומתאים למי שמחפש ריגושים". צילום: באדיבות גלובוס מקס

הרוח במעטפת: "מרתק ומתאים למי שמחפש ריגושים"

אחד הסרטים המדוברים של השנה יצא בסוף השבוע האחרון. האם היה שווה לחכות לסדרת האנימה שהפכה למציאותית? ביקורת

אחרי לא מעט דיבורים עליו, בסוף השבוע האחרון יצא לאקרנים "הרוח במעטפת", סרט מסקרן במיוחד, שמעורר את תשומת ליבם של לא מעט צופים ומבקרים.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הסרט מגולל את סיפורה של סייבורג משטרתי בשם מייג'ור (מגולמת ע"י סקרלט ג'והנסון הנפלאה), העומדת בראש כוח משימה אשר נקרא "מחלק 9", שנלחם בפושעים המסוכנים בעולם, ומטרתם להכניס לכלא האקר מסוכן וחסר מעצורים.

 

כבר בדקות הראשונות אנו נחשפים לעובדה שמייג'ור אינה דמות רגילה. היא הייתה אישה נורמטיבית שנתקפה על ידי טרוריסטים. המוח והתודעה שלה נותרו כפי שהיו, אך גופה לא שרד ולא ניתן היה לשחזר אותו, לכן נבנה במיוחד עבורה גוף רובוטי ולמעשה, מייג'ור היא הראשונה מסוגה. עם גופה החדש ויתרונותיה האינטלקטואליים, הופכת מייג'ור לכלי נשק בעל חשיבות עליונה. היא נשלחת למשימות שונות ולעיתים בוחרת להעמיד את עצמה בסכנה לשם המטרה. 

הסרט מתרחש בעולם עתידני, בו הרובוטים הם כבר לא פיקציה, אלא האוכלוסייה שבאה להחליף את בני האדם, המתפקדים כנחלת העבר. מהבחינה הזו, הסרט מצליח לצמרר כאשר הוא מראה לנו (גם אם באופן חלקי), כיצד העולם עשוי להיראות בקרוב ולאילו שינויים מבעיתים אנו עלולים להיות עדים.

© באדיבות גלובוס מקס

כבר בימים אלו רובוטים מתחילים לקחת חלק פעיל במדינות שונות, ולתפקד כבני אדם לכל דבר, וככל הנראה היום בו ה"השתלטות" הזו תהפוך לקיצונית, לא רחוק. את העולם הזה בחרו להציג היוצרים באמצעות גירויים ויזואליים מרתקים, הכוללים בעיקר גיוון בצבעים וצורות המושכים את תשומת ליבו של הצופה. בנוסף, הסרט מוצג ברמה גבוהה ומתקדמת של תלת מימד, המוסיפה לאותם גירויים ולחוויית הצפייה, כך שגם צופים שפחות יתחברו לעלילה יצליחו ליהנות. 

ואם בעלילת הסרט עסקינן, אומר כי הסיפור עצמו, המתמקד בשליחות של מייג'ור וחבריה לכוח המשימה לעצור פושעים למיניהם, נראה די שטחי ולא מעניין, כיוון שלאורך הסרט אנו לא רואים התפתחות מסקרנת למעט קרב יריות המחודש כל כמה דקות. למרבה המזל, בדיוק כאשר הקרבות האלימים והמונוטוניים מתחילים לעייף ולייאש את הצופה, מוטחות בפנינו תפניות עלילתיות בזה אחר זה המציגות דמויות רבות באור שונה לחלוטין.

© giphy

למרות שהסרט הצליח להפתיע ולרגש בעיקר בזכות הרעיון המקורי והסוחף, קשה להתעלם מהנוכחות של סקרלט ג'והנסון, שאף פעם לא מאכזבת עם משחקה המדויק. אך למרות ההערכה הקונצנזואלית כלפי ג'והנסון, ליהוקה בסרט (המבוסס על סדרת ספרים ואנימה) עורר סערה לא קטנה ברשת. בסדרה המקורית, דמותה של מייג'ור היא אסיאתית ואילו סקרלט היא אישה לבנה, מה שהביא לתלונות רבות ממעריצים נאמנים על "הלבנת הזהות" של גיבורת הסרט, תופעה ביצירות הוליוודיות העונה לשם "ווייטוואשינג".

דומות?
דומות? © צילום מסך, גלובוס מקס

למרות התגובות השליליות שליהוקה גרר, סקרלט עשתה עבודה מעולה ואין עוררין על יכולתה להפיח חיים בכל דמות ובכל שורה בתסריט. דמותה בסרט הספציפי הזה, עוברת תהליך פנימי משמעותי ומגלה פרטים על עברה שבעצם עוזרים לה לגלות את עצמה. למרות שהוא מתמקד באקשן ופעולה, הסצנות הדרמטיות והשקטות הן אלו שהצליחו לרגש אותנו והפכו את הסרט לכה מהנה.

מדובר בסרט מרתק ומגוון המציג סיפור שונה ממה שהורגלנו אליו, וכל מי שמחפש ריגושים וגירויים שיגרמו לו לחשוב בצורה מעט שונה, ייהנה מהצפייה בו.

תגובות