מהיר ועצבני 8: לא עונה על הציפיות שלנו. צילום: באדיבות גלובוס מקס

מהיר ועצבני 8: לא עונה על הציפיות שלנו

הסרט השמיני בסדרת "מהיר ועצבני" יצא היום (ד') לאקרנים לאחר ציפייה ארוכה של המעריצים. הסרט אומנם עתיר תקציב, אך הוא לא ענה על כל הציפיות שלנו ואף ניתן להגיד שהוא אכזב. ביקורת

לפעמים סרטי המשך הולכים ומדרדרים עם השנים. לצערנו, אנחנו לא יכולים לכתוב שזה לא קרה בסדרת סרטי "מהיר ועצבני". נכון, הסרט לא מוגדר כסרט דרמה מרגש וקורע לב, ובכל זאת - באנו לסרט הזה עם ציפיות, מכיוון שמדובר באחת מסדרות האקשן הטובות והמצליחות ביותר בעולם. 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

נתחיל קודם כל עם העלילה של הסרט הזה: דומיניק (דום) טורטו, מתפקד בסרט הזה בצד של "הרעים". העלילה נפתחת כשהובס אוסף את הצוות בשביל משימה סודית וחשובה – לגנוב כלי נשק צבאי. הבעיה בכל הסיפור הזה היא שמישהי שאנחנו לא יודעים מי היא ומה יש לה על דום, נוסעת עד לקובה לירח דבש של דומיניק בשביל לגרום לו לעבוד אצלה, לגנוב את הכלי הזה ולתת לה אותו. כן, במהלך הסרט אנחנו שומעים על ערך המשפחה וכמה חשוב לדום לא לבגוד במשפחה שלו, והוא עושה את זה לאורך כל הסרט. כעת, צריך הצוות שלו לשתף פעולה עם אנשים שהם לא הכי מחבבים על מנת לעצור את דום. אל תשכחו שדומיניק הוא אחד הנהגים היותר טובים שראינו בכל הסרטים.

© באדיבות גלובוס מקס

הסרט נופל בכל פעם לקלישאות צפויות ומביכות וחלקם במסווה של ערכים. לדוגמה: מדברים על ערך המשפחה והגיבור הראשי מחליט לבגוד במשפחה שלו. למרות זאת, הצוות שלו נשאר נאמן למרות שהם רואים מול העיניים שלהם שהוא בוגד בהם. בנוסף, ברור לחלוטין שבצורה מאוד נוחה כל הרכבים שעוקבים אחרי הגיבורים שלנו מתפוצצים אחרי שמסיטים רכב אחד עם מטול טילים שמשתחררים כל הטילים עליהם וכולם מתים.

למרות שהעלילה הייתה מזעזעת וקלישאתית בטירוף, היו נקודות אור בסרט. השחקנים מעולים והם הצליחו להעביר את המסר ואופי הדמויות שלהם בצורה טובה. בנוסף, לאורך העלילה שולבו קטעי הומור מצחיקים במיוחד שגרמו לי לצחוק בלי הפסקה וגם כמה קטעים שהעלו שאלות פילוסופיות מעניינות.

© באדיבות גלובוס מקס

התקציב בסרט נראה בצורה מובהקת. הלוקיישנים המטורפים, השחקנים המוכרים והאפקטים המוצלחים - עושים את שלהם ומראים איך עושים את זה. רואים שהושקע כסף רב (וגם כמה הם עומדים להרוויח מכל הסיפור הזה). רק חבל שהעלילה כל כך מאכזבת. וין דיזל חשף בחשבון האינסטגרם שלו את התאריכים לשני הסרטים הבאים, ה-19 באפריל 2019 לסרט התשיעי וה-2 באפריל 2021 לסרט העשירי. והאמת היא - שזה קצת מבאס אותי. הסרט הזה היה פשוט לא טוב, הוא היה משעשע ועם אקשן אדיר, אבל הסרט הזה הרגיש כמו מסטיק אחד ארוך. אולי הגיע הזמן להפסיק עם הכותר הזה, הלך לכם טוב עד עכשיו וחבל להרוס.

בשורה התחתונה, מדובר בסרט אקשן קלאסי שלא כל כך חידש לנו דבר. הטרילוגייה ידועה בהצלחה מסחררת וכנראה שהסרט החדש יצליח רק כי יש לו שם טוב. למי שלא מעריץ מושבע של הסדרה שידע שהוא נכנס לסרט עם עלילה קלישאתית ולא מוצלחת, אפקטים, לוקיישנים ושחקנים מדהימים שמצילים את המצב ואולי גם סרט שיוציא אתכם עם חשיבה אחרי.

בנוסף לפרימירה, במתחם אושילנד מתקיים הפסטיבל מהיר ועצבני לאורך כל השבוע של חול המועד (12-16.4) שמיועד לכל המשפחה והוא יכלול מספר מתחמי ענק עם מסלולי מרוצים, מסך ירוק שיאפשר לכם להצטלם עם כוכבי הסרט ולדמיין שאתם נוהגים המכוניות מהסרט. למי שמפספס את אחד מסרטי הסדרה הקודמים, מידי יום יוקרנו כל הסרטים על גבי מסך חוצות ענק בתוך המתחם.

תגובות