"איש מת לא מספר": "שודדי הקאריביים" - נקמתו של סלזאר. צילום: באדיבות פורום פילם

"איש מת לא מספר": "שודדי הקאריביים" - נקמתו של סלזאר

אנשים מתים יכולים לספר סיפורים? סלאזר, אויב ישן שמוצג לנו לראשונה ואיש מת, מחליט שהוא צד את ג'ק והוא רוצה במותו. בנוסף, כל הדמויות בסרט מחפשים פריט עתיק וקסום שאמור לשנות את כללי המשחק. מה חשבנו על החדש של שודדי הקאריביים?

החדש של שודדי הקאריביים יוצא לאקרניםולפני ששמתי פעמיי לעבר בית הקולנוע, חיפשתי מידע ראשוני על הסרט וקצת התבלבלתי. מצד אחד ראיתי שהסרט החדש נקרא: "Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales", אך על המסך בקולנוע כתוב: "Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge". כן, הבנתם נכון, בחלק מהמדינות לסרט יש שם אחד ובחלק האחר, השם הוא דווקא "נקמתו של סלאזר" וזה השם שאני פגשתי בקולנוע. אז מה חשבתי על הסרט החדש של שודדי הקאריביים?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

העלילה של הסרט החמישי דווקא מכירה לנו דמויות חדשות. קארינה סמית', בתחילת הסרט מואשמת בכך שהיא מכשפה ורוצים להרוג אותה למרות שהיא טוענת שהיא מדענית וכל מה שהיא אומרת זה מדע. דמות נוספת חדשה היא, הנרי טרנר, כן, כן, הבן של. הוא רוצה, כמו שתגלו ששאר הדמויות רוצות, למצוא את הקלשון של פוסידון. מה זה יעזור לו? כך הוא יוכל לבטל את קללת ה"הולנדי המעופף" שנחה על אביו. ואחרון "חביב", חשוב להכיר את האיש הרע בסרט והוא ארמנדו סלאזר, שרוצה להתנקם בג'ק, שעשה לו משהו בעבר, משהו שהוא בחיים לא יסלח לו עליו. לחדשים אלו, מצטרפים הוותיקים כמו קפטן ג'ק ספארו, הצוות שלו והשטויות שלהם. 

הבנתם נכון, כל אחד, מסיבותו שלו, מחפש את הקלשון של פוסידון. הקו העלילתי המרכזי הוא מעניין וסוחף פנימה, לכן בשום שלב בסרט לא הרגשתי אבוד או משועמם. בנוסף לעלילה הזו, הסרט מלא בסצנות מלאות הומור מפותח, לא מביך ולא אדיוטי. מצאתי את עצמי נהנה משלל בדיחות של דמויות שונות וצוחק כשדברים מתחילים להיות קצת יותר טובים. אך לצד מחמאה טובה שכזו, עליי לציין כי במהלך הסרט יש כמה קלישאות שללא ספק היה אפשר לחתוך מהעלילה. דיאלוגים נוראיים שגרמו לי לרצות לכבות את מסך הקולנוע. אז חבל. חשוב מאוד לציין, אל תצפו מהעלילה להיות מאסטרפיס.

 

ג'וני דפ משחק נהדר במהלך כל הסרט; קפטן ג'ק תמיד נראה משעשע ופשוט במהלך הסרט רציתי שהדמות הזו תופיע עוד, כי ללא ספק דפ עושה עבודה נהדרת. מה שלצערי הרב לא חל על הזוג שאמור להחליף את וויליאם ואת אליזבת'. השחקנים כשחקנים הם מעולים. הם עושים את העבודה שלהם כמו שצריך, אבל בסרט לא הרגשתי כימיה בין השניים בכלל בהשוואה לזוג הקודם שהיו מלאי חינניות יחד. גם בסצנות שכפו עליהם מגע, פשוט רציתי שהסצנה תגמר, כי התחושה הייתה שהתסריטאים ממש כפו את החיבור בין הדמויות וזה לא הרגיש טוב.

כיאה לסרט שמתוקצב ב-230 מיליון דולר, האפקטים והלוקיישנים בסרט נראים פשוט מעולה. המקומות נראים אמיתיים לחלוטין והאפקטים השונים כמו הספינות, הים והאיים השונים, פשוט עושים לי את זה. חייב להודות שחוץ מהמנגינה המסורתית של שודדי הקאריביים, לא הרגשתי את הפסקול של הסרט כלל. 

לבסוף, עולה השאלה האחרונה והחשובה. האם זה הסרט האחרון שאנחנו נראה של שודדי הקאריביים? התשובה היחידה שיש לנו היא שאנחנו לא יודעים. דפ אמר לאתר inquirer כי "יש לי תקוות גדולות משודדי הקאריביים 5, כי אם זה באמת האחרון, מה שיכול להיות שכן, אני מרגיש שאנחנו חייבים לקהל שהלך וראה את הסרטים כל כך הרבה פעמים. נעשה את זה נכון ונסיים אותו טוב".

בשורה התחתונה, מדובר בסרט משעשע במיוחד עם כמה נקודות קלישאתיות שהיה אפשר לחתוך. השחקנים המעולים עושים את העבודה, למרות שחסרה כימיה בין דמויות חשובות. האפקטים והלוקיישנים עושים לי את זה ומוכיחים שאפשר לעשות סרט טוב. אל תחפשו משמעות בעלילה, כי אין, אל תנסו להפוך את זה לסרט מאסטרפיס ואל תהיו בטוחים שיש סרט המשך - את זה נדע רק בעתיד. הימור שלי? יהיו עוד, רק תחת שם חדש, משהו של הדור הבא. אבל לעת עתה, לכו ליהנות מסרט טוב, כזה שלא ירגיש לכם מבוזבז.

תגובות