טופאק הסרט: "לא מושלם אך גורם להתגעגע". צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג

טופאק הסרט: "לא מושלם אך גורם להתגעגע"

סיפור חייו של טופאק היה צריך לקבל מזמן סרט קולנועי משלו, והנה זה קורה. אמן ההיפ הופ המנוח שזכור באהבה עד היום מגיע למסך הגדול עם עלילה מרגשת שמחזירה אותנו אחורה. ביקורת

הערב ייצא לאקרנים הסרט "כל העיניים עליי - האגדות חיות לנצח" שמספר את סיפור חיו של הראפר טופאק שאקור שהיה אחד מאבני הדרך של מוזיקת הראפ והיפ-הופ. הסרט מספר כמעט במדויק את עלייתו של שאקור אל עולם המוזיקה תוך כדי סיפור חיו המורכבים הכוללים עוני, אם נרקומנית ופעילה חברתית ואב בכלא.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

טופאק גדל בניו יורק אבל את פריצתו עשה בלוס אנג׳לס עם האלבום "2Pacalypse Now" שגרר אחריו תגובות קשות כלפיי השירים שבתוכו וכלפיו טופאק עצמו. התגובות הקשות היו בעיקר בגלל השפה הקשה שבה השתמש טופאק בשיריו, הוא צייר מציאות כואבת שלא מנסה להתחנף לשומעים שלו. יחד עם התגובות הקשות קיבל טופאק אהבה גדולה מקהל הקטן שצבר, שלאט נהפך לקהילה שלמה שתומכת בו ובאמונות שלו. במשך השנים הוציא טופאק עוד חמישה אלבומים שכולם הגיעו למעמד פלטינה. לאורך כל השנים שלו בקריירה הוא נשאר נאמן לאמונות שלו ונלחם על זכויותיו.

 

במשך כל הסרט נשארנו מרותקים למסך,  השחקן שמגלם את טופאק (דמטריוס שיפ ג'וניור) נכנס לנעליים שלו באופן חלק, ולמשך שעתיים שלמות החזיר לנו את האומן האהוב לחיים. אין לנו ספק שהטיימינג של הסרט הוא מאוד טוב, כי לפני כמעט חודש נכנס טופאק להיכל התהילה של הרוקנרול והיה לאומן הראפ הראשון שנכנס לשם.

הסרט בא לספר את סיפור חיו של טופאק, לאורך המחצית הראשונה של הסרט הסיפור שלו מסופר על ידי שאקור בעצמו כשהוא מתראיין בבית הכלא שהוא נמצא בו ומספר את חיו.  ולאורך המחצית השנייה רואים את השתלשלות האירועים עד לרגע שנרצח בלאס ווגאס. בין הדמויות הגדולות בסרט יכלנו לשים לב לראפר סנופ דוג, לג'יידה פינקייט סמית' שהייתה אחת החברות הטובות של טופאק ולמפיק האגדי דר דריי. כל אלה הוסיפו לתחושת הנוסטלגיה שתקפה אותנו במהלך הצפייה בסרט.

נכנסנו אל חייו
נכנסנו אל חייו © באדיבות יונייטד קינג

אך לא הכל הלך חלק בסרט, הרגשנו שדמותו של טופאק נבלעה בעלילה הגדולה ולמי שאינו מכיר את סיפור חיו, יכול מעט להתבלבל ולהרגיש כי דמותו מעט שטוחה. ולמרות כל אלה נהנו בסרט, ההפקה שלו הייתה טובה והביאה איתה תמונה שלא מנסה לייפות את הדברים, והראתה את חיו של טופאק כפי שהיו.

אך בעיקר, גרם לנו הסרט להבין את כמות הכישרון שטופאק ניחן בה. עד גיל 25 עשה טופאק שישה אלבומים, כולם זוכי פלטינות, שיחק בסרטים, ועדיין נשאר נאמן לעצמו. הסרט גרם לנו להתאהב בחדש בו, ולמי שאינו מכיר את שאקור שיתכונן להתאהב בדמות השנונה וחסרת המעצורים.

© באדיבות יונייטד קינג

עברו 20 שנה מאז שטופאק נרצח, והוא עדיין ממשיך לזרום בדם של מוזיקת ההיפ הופ והראפ, ממשיך לשמש השראה לאמנים רבים, ואין לנו ספק בכלל שהוא ההוכחה החותכת שאגדות חיות לנצח (ואנחנו לא מדברים על הספקולציות).

תגיות
תגובות