הקיץ של פרקש: "אני אבחר מה שנכון לי, בלי הצהרות". צילום: טליה רוזין. באדיבות יונייטד קינג

הקיץ של פרקש: "אני אבחר מה שנכון לי, בלי הצהרות"

לא נעלמה לרגע: רק השנה יצאו שלושה סרטים בכיכובה של עמית פרקש, רגע לפני שהיא מסיימת שלוש שנות לימודי משחק במהלכם עשתה כמה ויתורים בקריירה. ראיון מיוחד לכבוד יציאת "כמעט מפורסמת" לקולנוע בו היא מדברת על הזוגיות תחת מדורי הרכילות והצקות למשפחה בעקבות הפרסום שלה

עד כה התפקיד הזכור לה ביותר היה כשגילמה את אלה בסדרת הערפדים הישראלית הראשונה "חצויה". מאז עברו הרבה מים ותפקידים בעשור שחלף מאז פרצה עמית פרקש אל חיינו, אלא שהשחקנית אהובה ממשיכה לעבוד קשה, בעוד רגע היא תסיים לימודי משחק אחרי שלוש שנים עמוסות שכללו גם צילומי סדרה ושלושה סרטי קולנוע בכיכובה שיצאו בשנה האחרונה. כעת, עם עליית הסרט "כמעט מפורסמת" לאקרנים, היא לא מתביישת לדבר על זוגיות באור הזרקורים, כוכבים שמאבדים את זה לטובת פרסום ועל המשפחה שבעקבותיה זוכים להצקות ממעריצים.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

קיץ מטורף. שלושה סרטים בכיכובך בתפקידים ראשיים על מסך הקולנוע ("מסע הטבעת, "כמעט מפורסמת", "מועדון החנונים" - ח.א). זה לא משהו שמובן מאליו בישראל.

"נכון. זה מאוד מרגש. פתאום מלא דברים שעבדתי עליהם מאוד קשה במשך שנה וחצי, מקבלים מסך. הכל תוך כדי שאני לומדת בבית ספר למשחק, אז זה ממש בכל פעם שיוצא סרט אני כולי מופתעת כי אני שקועה בעיסוקים,  וזה עושה לי מאוד מאוד כיף. בכלל להיות חלק מהקולנוע הישראלי זה משהו שתמיד חלמתי עליו ועוד רוצה להתפתח בו בעתיד. היום הז'אנר של נוער וילדים זה משהו שמאוד מתפתח בקולנוע ישראלי וזה מדהים ונותן במה לעוד שחקנים. אני בהחלט שמחה להיות חלק ובמעמד הזה".

זאנר מתפתח. ב
זאנר מתפתח. ב"כמעט מפורסמת" © טליה רוזין. באדיבות יונייטד קינג

ממש עכשיו יוצא אחד מהם, "כמעט מפורסמת", איך היה לצלם אותו?

"כמעט מפורסמת הייתה הפקה מדהימה ומלאה באנשים טובים. מהבמאי ועד המאפרת והצלם שנכנסו לי ללב. זכיתי לעבוד עם חברים כמו עומר דרור שזה היה מבחינתי פלוס ענק, בטח כשהיינו צריכים לשחק זוג ולפעמים זה אינטימי ומביך, ועם עומר זה פשוט היה קל, אפשרי ועזרנו אחד לשני וזה הקל על הכל. גם לניב סולטן מאוד התחברתי. כולם בקאסט היו מגויסים למטרה והייתה לי חוויה מאוד טובה. הרגשתי מוכנה כשהגעתי, כי הכל היה כל כך שם ומוכן אז כל מה שנותר היה זה לשחק, להנות ולחגוג.

באדיבות יונייטד קינג
 

בסרט, הדמות שלך מאיה מתמודדות עם ניהול זוגיות באור הזרקורים, גם בצד המחבק וגם בצד החוטף. זה לא משהו שזר לך. איך זה באמת לנהל זוגיות בצורה הזאת?

"אני חושבת שמערכת יחסים עם בן אדם שהוא מפורסם היא אפשרית לגמרי וזה קורה כל הזמן, יש לי כרגע בן זוג שהוא לא שחקן. אני חושבת שזה מאוד אינדיבידואלי, אני יכולה להבין למה אנשים בהתחלה כשהם רק מתפרסמים הם מסונוורים קצת ופתאום מרגישים כזה על גג העולם, לי אישית זה לא קרה כי אני חושבת שזה מאוד תלוי באיזה בן אדם אתה. לי תמיד הייתה משפחה וחברים תומכים, אבל תמיד היו עלי צחוקים בחבר'ה אז השאיר אותי על הקרקע".

פרקש והנוכחי
פרקש והנוכחי © אינסטגרם

"אין ספק שמערכת יחסים עם מפורסם היא דבר בעייתי כי לא תמיד הבן אדם השני יכול להבין מה עובר עליך, זה עולם מורכב ועם קשיים. צריך להיות עם עור של פיל, כי יש הרבה דברים שמכניסים לסרטים, זה עולם לא פשוט בכללי. אם יש בן זוג מכיל ותומך אז הזוגיות יכולה לעבוד. גם מהבחינה השנייה, כששני בני הזוג הם מוכרים, אז יש יתרון בלצאת עם אחד כזה כי הוא יכול להבין ולעבור איתך קשיים וגם לעזור בדברים מסוימים, אבל לשתי האופציות יש יתרונות וחסרונות. זוגיות זה דבר מורכב באופן כללי".

יון האקס. ישחקו יחד בסרט קיץ אחר
יון האקס. ישחקו יחד בסרט קיץ אחר © אינסטגרם

עד כמה היית הולכת רחוק בשביל יחסי ציבור וכדי להגיע לאן שאת רוצה?

"אני אישית לא חוויתי דבר כזה, אולי כשהייתי צעירה יותר אז הייתי יותר מונעת מדברים של לחשוב מסביב ולא פרקטי. היום אני אומרת אני אשחק טוב, אני אעבוד טוב, אהיה חרוצה וזה מה שיביא לי את התפקידים ואת מה שבא מסביב, אומנם היום פחות העניין עבורי ה'מסביב' אבל זה בא ביחד. ככה בעיניי יותר קל לחיות עם התחום הזה, כי אם אתה חי לפי היחסי ציבור, זה קצת יותר בעייתי כי אתה משרת איזה משהו שלא משרת אותך בחזרה. אני בן אדם מאוד פרטי, לא הולכת להרבה אירועים, מאוד בוררת אותם, לרוב תמצאו אותי באירועים של דברים שאני משחקת בהם אם זה סרט או סדרה, ופחות כל השאר, אלא אם זה משהו שבאמת בא לי בכיף. יכול להיות שגם אני קצת מגזימה מהכיוון השני, אבל זאת מי שאני כרגע".

בהשקת הסרט
בהשקת הסרט "מסע הטבעת" © צילום: רפי דלויה

ה-"כמעט מפורסמת" של הסרט היא שיר, "אחות של" הכוכב הענק מהריאליטי שזוכה גם היא מאבק הכוכבים ולהצקות מהסביבה כדי להגיע לאחיה. קרה שחווית משהו מקרובים או מעריצים שיצרו והציקו למשפחה שלך כדי להגיע אליך?

"אין ספק שהמשפחה שלי היא חלק מאוד גדול מהקריירה שלי. מספיק שאני מעלה תמונה עם אחותי למשל אז כמו בסרט פתאום יש לה מלא הצעות בפייסבוק ובאינסטגרם. בנוסף גם שולחים מתנות הביתה, מתקשרים מלא לבית של ההורים שלי. וואי היה מישהו ששנה וחצי התקשר לאמא שלי על בסיס יומיומי כדי לדבר איתי. אני חושבת שזה היה הכי מטורף והאמת שגם קצת מפחיד".

עמית ואחותה אורי
עמית ואחותה אורי © אינסטגרם

היו רגעים בקריירה שנשברת ואמרת לעצמך שאת לא רוצה את העולם הזה בגלל הדברים האלו?

"אני חייבת להגיד שמהיום שנולדתי היה לי ברור שכל מה שאני רוצה לעשות בחיים זה לשחק ולשיר. עד היום, ואני בת 28 וממש השנה סוגרת עשור בתחום,  אני חושבת שלרגע לא אמרתי די. לא הגעתי למצב שאמרתי שזה לא שווה את זה, להיפך, כשהיו קשיים עשיתי עם זה משהו, אם זה פתאום ללמוד כדי להביא את עצמי למשחק טוב יותר ולטכניקות למשל. תמיד לקחתי את הדפקט והפכתי לאפקט. אני לא אשקר, מודה שהרבה פעמים יש משברים, למשל כשאתה עובד מאוד קשה באודישנים על תפקיד ואתה בטוח שהוא שלך ובסוף מישהו אחר לוקח לך אותו. הרי רוב הזמן את מקבל 'לא' וזה מאוד מאוד קשה".

השבוע בפרמיירה של "כמעט מפורסמת"© רפי דלויה

"בשנים האחרונות אני חווה תחושה אחרת לגבי המקצוע, אני חושבת שההחלטה שלי ללכת ללמוד הייתה נכונה כי הבית ספר מכין אותך לחיים וגם אתה מגיע יותר רחוק, אתה משחק יותר טוב. ואז גם באודישנים אני אומרת לעצמי: 'לא נורא לפחות נתתי הכל והייתי טובה'. עבורי היו הרבה דברים מדהימים כך אני בטוחה שהדברים הטובים יותר לפני, אז לא אני לא נשברת".

עברת בעבר בריאליטי, אומנם בגרסת VIP ב"רוקדים עם כוכבים", אבל היית חוזרת לסיבוב נוסף?

"רוקדים עם כוכבים זה לא ממש ריאליטי זו הייתה עבודה לכל דבר, תכנית בידור שאולי כן סימסו לנו, אבל באנו כשחקנים באמת להופיע. זה היה לפני הרבה שנים, אבל לא הייתי עושה ריאליטי נוסף בחיים שלי מהסיבה שזה לא משהו שאני מכוונת לעצמי. אני שחקנית שרוצה לעשות דמויות, סרטים ותיאטרון וריאליטי זה משהו שאני פחות מתחברת אליו באופן אישי".

מקום שני ב"רוקדים עם כוכבים 7"
 

את כבר נמצאת בשנה ג' בבית הספר למשחק של יורם לוינשטיין, ממש אוטוטו מסיימת לימודים. איך משלבים את הקצב האינטנסיבי לצד פרויקטים שאת ממשיכה לעשות?

"אני מסיימת בעוד כמה חודשים את 'יורם לוינשטיין' אחרי שלוש שנים מטורפות ומדהימות. אין ספק שהייתי צריכה לוותר על הרבה דברים בדרך כי הכל נורא אינטנסיבי, אבל הצלחתי לשלב עבודה. בלי התמיכה של בית הספר ושל הסוכנות שלי לא הייתי יכולה לעשות את זה. היה לי ברור שאם אני יוכל אני אמשיך תוך כדי אפילו אם היו חודשים שלא הייתי ישנה, וזה היה מאוד קשה לשלב. גם ההפקות שלקחתי בהן חלק ידעו שקודם כל זה הלימודים והייתי עושה הכל כדי להספיק לכל מיני שיעורים, בסוף איכשהו תמיד הכל הסתדר".

בבית הספר למשחק
בבית הספר למשחק © אינסטגרם

והלימודים שינו אותך?

"אני חושבת שהלימודים שינו אותי לגמרי מכל בחינה אפשרית. גם כבן אדם זה נתן לי את עצמי מחדש, להיפתח, לסגור דברים וזה מאוד רגשי, נפשי ופיזי. אני חושבת שבית ספר למשחק מוציא אותך חיה לעולם הגדול - אין דבר שאתה לא מסוגל לעשות. אתה יוצא למציאות ואתה אומר שהכל שטויות ובוטנים לעומת מה שעברתי.

נשמע קשוח.
"אני שיחקתי מהבוקר עד הלילה למדתי טכניקות מטורפות למדתי עם מורים מדהימים, תחרויות שהייתי עושה וזכיתי במלגות וזה דברים שהייית צריכה לעבוד עליהם בבית, זה כמו אודישן מול כל בית הספר. אתה יוצא משם מכונת עבודה וזה מאוד שונה מאיך שהייתי לפני. כיום יש לי בטחון עצמי מאוד גדול, לפני הלימודים הייתי חסרת בטחון למרות שהייתי עובדת עוד הרבה לפני בתחום".

לא פוסלת כלום
לא פוסלת כלום © טליה רוזין. באדיבות יונייטד קינג

אחרי לימודי המשחק, היית רוצה להמשיך בעולם הילדים והנוער או שדווקא היית רוצה לעבור למשהו בוגר יותר כמו שקרה ב"מסע הטבעת".

"אני חושבת שאני אבחר לעשות מה שנכון לי באותו הרגע, אני לא פוסלת ואגיד 'לא עושה עולם הילדים יותר'. הכיוון הוא באמת יותר תיאטרון, תפקידי קולנוע דרמטיים ואפילו חו"ל ולכתוב. אבל אני גם מאוד נהנת מעולם הילדים שהוא חלק בלתי נפרד ממני וזה משהו שאני עוד אשלב בקריירה הבוגרת אחרי הלימודים. עם זאת אני חושבת שהגיע הזמן לעשות עוד דברים ולהתפתח".

תגובות