נאיה פדרמן: "אני חוטפת קללות על הזוגיות עם עומר". צילום: קטיה בורינדין

נאיה פדרמן: "אני חוטפת קללות על הזוגיות עם עומר"

כשמאחוריה תפקידים רבים והיא רק בת 16, נאיה פדרמן מתפנה לתפקיד ראשי ראשון בסרט הנוער ("ג'סטה") לצד און רפאלי. לרגל צאתו לאקרנים, תפסנו אותה לראיון הכרות בו חשפה את ההפסקה שנכפתה עליה בתחום, הקאמבק בזכות הפייסבוק, הזוגיות הנוצצת עם עומר חזן ומה שבאמת קרה מאחורי הסלפי עם ג'סטין ביבר

בגיל 16, נאיה פדרמן הפכה לאחד השמות החמים בעולם המשחק ומייצבת את מקומה מבין כוכבי הנוער הבולטים שיש בתעשייה. מאחורי פדרמן שלל תפקידים שלא יביישו אנשי תעשייה שנמצאים שנים במקצוע. הרזומה שלה כולל תיאטרון ("בילי אליוט"), טלוויזיה ("בית הכלבים", "לצבי יש בעיה") וסרטי קולנוע ("גויאבות", "האוצר מעבר לנהר"). אך לאחרונה יצא פרויקט ראשון שלה המיועד לקהל בן גילה, שוב היא בתפקיד ראשי בסרט קולנוע, והפעם לצד און רפאלי ב"ג'סטה". אך לא רק יכולות המשחק של הכוכבת הצעירה מככבות, אלא גם רומן נעורים מפורסם ותמונה אחת עם ג'סטין ביבר ששמה אותה על המפה. הנה הזדמנות להכיר מקרוב את הדבר החם הבא.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הספק מרשים עד כה. לא צעירה מדי בשביל רזומה עשיר כזה?
"זה לא מובן מאליו שהתחלתי בגיל צעיר. אבל כמו הקלישאה, גם אצלי זה התחיל בגיל שנתיים-שלוש, ואולי אפילו בבטן. אני זוכרת את עצמי תמיד רוקדת ושרה ועושה הופעות למשפחה". מספרת לנו פדרמן על החיבור הפנימי לתחום שפרץ אצלה מוקדם, אלא שזו מספרת שהיא גם מביאה את העבודה הביתה, במה שמתבטא בעוד משהו שמוכיח שהיא נערה טיפוסית אחרי הכל: "אני נורא דרמטית בבית בכל דבר, גם אם זה כולל טריקת דלתות. אצלי אם קורה משהו מרגש או עצוב - אז זה יהיה 'אובר' מרגש ועצוב, וכל המשפחה אומרת: 'נאיה תרגעי כבר'. מכנים אותי 'דרמה קווין'".

נאיה. מתוך הסרט "ג'סטה". באדיבות סרטי יונייטד קינג
 

ועדיין, זה משהו קשוח לחוות בגיל שלך.
"זה מאוד קשוח. צריך להתמודד עם במאים, מלהקים, לקבל 'לא' באודישן, לקום מוקדם לצילומים. צריך להיות עם כוח נפשי עצום בגיל צעיר. אבל זה משהו שאני אוהבת אז אני נהנת מזה".

הפרויקט הראשון שלה היה בגיל שבע כשהשתתפה בפסטיבל לשירי ילדים, "הלכתי לאודישנים וכולם הגיעו לשם נורא מנוסים. אני זוכרת שנכנסתי לאודישן אחרי דניאל מורשת ואז נורא נלחצתי. אני הגעתי בלי רזומה. ילדה, מטר עשרים, הגעתי נורא לחוצה ואמרתי שאין מצב שמקבלים אותי. זה היה אודישן משותף עם עוד כמה ביחד בחדר. בסוף עברתי".

ילדה כוכבת
ילדה כוכבת © צילום מסך מאינסטגרם

ואז מגיעה כל ההצלחה.
"האמת שעוד לא. מיד אחרי הפסטיבל ההורים שלי ראו מה זה להכנס לכל העולם הזה והבינו שאני קטנה מדי ושהם לא רוצים להכניס אותי לטירוף הזה. הם חשבו שאני עוד צריכה להתבשל ולא לבלות את הזמן הזה בעבודה קשה מחוץ לבית, למרות ההנאה שלי מכל העבודה הזאת. אז הוחלט שאני לוקחת הפסקה".

ה'הפסקה' של נאיה לא נמשכה יותר מדי זמן. כבר בגיל 11 היא הצליחה למצוא את עצמה שוב נמשכת לאור הזרקורים, הפעם בדרך יצירתית שלא הותירה להוריה יותר מדי ברירות: "נכנסתי לפייסבוק של אחי וראיתי שיש אודישנים ל'ספר הג'ונגל', ותמיד החלום שלי היה להיות באנה במחזה. הכרחתי את ההורים שלי לקחת אותי לאודישנים, הם לא הסכימו בהתחלה ואמרתי להם: 'אני לא שואלת, אני הולכת. אני חייבת!'. הם הבינו שאני כבר 'מקרה אבוד' ושהם צריכים לתת לי ללכת לא משנה מה, והתקבלתי מבין כל הבנות שהיו שם עם סוכנים או כאלו שבאו מ'בית ספר למוסיקה'. קובי מחט ראה אותי במחזה, משם הכל התגלגל לסרטים שהוא ביים אליהם לוהקתי".

קובי מחט ונאיה פדרמן בסט צילומים
קובי מחט ונאיה פדרמן בסט צילומים © אינסטגרם

אז רגע, במה ומסך - שני דברים קשים מאוד וגם שונים מאוד.
"תיאטרון זה מבחן מול הקהל בזמן אמת, במצלמה יש טייקים אבל מה שאתה מצלם נשאר לעד לעומת במה שבסוף כל ערב אתה הולך הביתה ויכול לתקן מול קהל אחר ביום אחר. אני חושבת שמבין במה, טלוויזיה וקולנוע, דווקא טלוויזיה זה הכי קשה כי אתה חייב להספיק כמות גדולה ביום צילום אחד וזה הכי איתגר אותי עד כה".

ובבמה יש לך גם מפגש עם קהל בוגר יותר, לא תמיד הוא קל.
"יותר קשה להצחיק ולהכנס ללב של קהל בוגר יותר. יש הופעות, למשל במחזה 'בילי אליוט', שהקהל מורכב לפעמים ממקומות עבודה שבאים וקצת היה יותר מאתגר להצחיק אותם".

 

עוד 3 ימים זה קורה !! @billyelliot.il #debbie

A post shared by Naya (@naya_federman) on

והנה אחרי סרטי ילדים את מגיעה גם לקהל של נוער בסרט "ג'סטה". גם הפעם קהל יעד שהוא לא קל ודי ביקורתי.
"בגלל זה אני ממש לחוצה מהיום הזה. בערב יש לי את הפרמיירה לסרט ואני אקבל תגובות ראשונות. עד כה היו לי סרטי ילדים קטנטנים ועכשיו זה לנוער. זה חדש לי, מלחיץ ומרגש אותי".

הסרט "ג'סטה" עוסק בשלושה בני נוער שמפתחים אפליקציה חדשנית (הנושאת את שם הסרט), והם מוצאים את עצמם תחת אקזיט מטורף שהופך אותם להצלחה מטורפת ולדיבור הכי חם - וכגודל ההצלחה, כך גודל הצרות הנלוות עמה, כמתבקש בסרטים. את אחד משלושת התפקידים הראשיים מאיישת פדרמן בתור שחר - נערה גותית המרבה ללבוש שחורים ולהראות קצת שונה מסביבתה. "במיוחד לתפקיד לקחתי שלושה חודשים שיעורי סקייטבורד כי זה חלק מהאפיון של הדמות. שחר די מופנמת ומגניבה, אבל כשמשהו לא נראה לה היא פותחת את הפה, קצת כמוני - אבל שם מתחיל ונגמר הדמיון בינינו. הדמות הכי מגניבה שהייתי עד היום לדעתי".

'גותית' זו מעין הגדרה של מישהו שבוחר במעטפת מסתורית וקשוחה. יש בך עוד משהו מזה?
"גם אני בחיים האישיים קצת מסתירה את עצמי, לא תמיד הולכת לפי הזרם אלא לכיוון אחר. אני הולכת בדרך שלי וזה ה'גותית' שבי. פדרמן לא מכחישה שיש בה מן המסתוריות הזו והיכולת ללכת נטו עם המטרה שלה, גם אם זה קצת שונה ממה שעושים בני נוער בגילה: "מאז ומתמיד כל מה שהתעסקתי בו עשיתי ובניתי לבד, בלי חברים, לבד. אם אני אעשה פריצת דרך גדולה זה יהיה רק בגללי. כמובן יש לי חברים טובים, בן זוג ומשפחה אוהבת ותומכת שמסייעת בכל המתבקש ואני מאוד מוקירה ומעריכה אותם. אני מנסה לשמור על הכל סביבי, אבל לא תמיד הולך".

כשחר בג'סטה
כשחר בג'סטה © צילום: קטיה בורינדין

איך נראה חופש גדול אצל כוכבת שעוד נמצאת בתיכון?
"בגלל שחופש אני עוד לא חושבת למשל על הבגרויות שיהיו לי בשנה הבאה בכיתה י"א, החופש הזה נורא עמוס אצלי אז זה לא נותן לי יותר מדי לחשוב על ה'אחרי'. רק בחודשיים הקרובים יש לי פרויקט עם 'דיסני' בסדרה 'פלונטר' וצילומים לעונה חדשה של 'בית הכלבים' בניקלודיאון.

נאיה בהקלטות לדיסני
נאיה בהקלטות לדיסני © אינסטגרם

מסתבר שכשמשהו טוב קורה אצל נאיה, הוא קורה ובגדול. השנה האחרונה שלה הייתה עמוסה בפרויקטים והתקדמות בקריירה, אך גם בפן הרומנטי שהזניק אותה היישר אל מדורי הרכילות, כשהחלה לצאת עם השחקן הצעיר וכוכב הנוער עומר חזן אותו הכירה באודישנים ל'גסטה'.

"בזוגיות מתוקשרת יש יתרונות וחסרונות. אני ועומר מאוהבים ברמות שאין לתאר. החסרונות הן שעומר הוא 'אליל הבנות' ויוצא מזה שאני מקבלת תגובות מאוד מאוד קשות מבנות שקנאיות לזוגיות שלי איתו", חושפת נאיה ומתארת את מעליליהן של הצעירות ההיסטריות: "הן מאחלות לנו להפרד. אני לא מתייחסת לזה כל כך, באמת שלא, בעיקר כי אני חושבת לעצמי: 'בנות, סורי אבל עומר שלי' (צוחקת). הן צריכות להבין שהתגובות המרושעות, הקללות והגינויים כלפיי, לא יעזרו להן בשום דבר, אם תשאל את עומר זה גם כואב לו ולא נעים. מי שמכבד אותנו צריך להבין שאנחנו ביחד ושום מילים שכותבים מאחורי מסך לא ישנו משהו. זה לא נעים אבל עוברים את זה ביחד, לא מסתכלים על זה".

עומר ונאיה - פאוור קאפל
עומר ונאיה - פאוור קאפל למרות התגובות © אינסטגרם

פדרמן לא מתמקדת רק בנקודות הקשות, היא דווקא רואה יתרון בלצאת עם מישהו מאותו התחום, על אף הפופוליזם הנלווה: "היתרונות הן שאנחנו עובדים ביחד על אודישנים, הולכים ביחד להבחן לדברים, להשקות. אנחנו יודעים להבין מתי אחד מאיתנו צריך שקט, את הרגע שלו ואת ההבנה שלא תמיד אפשר לענות כי קמנו מוקדם לצילומים. אני חושבת שאם הייתי יוצאת עם מישהו לא מהתחום הוא לא כל כך היה מבין אותי, פה יש נורא הבנה ופרגון וזה מה שעוזר לזה, מלבד כל האהבה בינינו".

השתנת מאז הזוגיות הזאת?
"קודם כל אני מאושרת ברמות. הוא (עומר - מ.א) סוג של האיזון שלי, כמו שצריך במקצוע הזה. וברור שיש עוד שינויים. למשל שלמרות הרזומה וכל הפרויקטים שכבר עשיתי ומאחורי שהיו נורא גדולים, עדיין לא הייתה את ההכרה הזאת מהקהל, ובגלל שעומר מאוד מאוד מוכר הוא נתן לי את ה'פוש' הזה של 'תכירו'. אבל עכשיו זה כבר לא 'החברה של עומר', זאת נאיה השחקנית. אני מרגישה עכשיו בתגובות כשפונים אליי, מצטלמים ומחמיאים לי על המשחק".

תפקיד בפרויקט משותף - על הפרק?
"לא פוסלים את זה, מנסים לפעמים לגשת לדברים אבל לא כל דבר אנחנו באמת יכולים לעשות. אנחנו בטוחים שזה עוד יקרה. אני חושבת שאם נשחק זוג זה יהיה אדיר, אבל גם אם נלוהק לאותו פרויקט וכל אחד ישחק זוג של מישהו אחר - זה יהיה מצחיק ומגניב".

בפרמיירת הסרט
חזן ופדרמן. בפרמיירת הסרט © רפי דלויה

שניכם גם כוח ענק ברשת. וכיום בין לבין פרויקטים צריך לשמר את התודעה גם ברשתות החברתיות.
"האמת שזה לא כל כך העיסוק שלי, לא הכי מבינה בזה, עומר עוזר לי קצת. עוקבים זה בונוס ענקי אבל לא העיקר כי אני שחקנית".

ובכל זאת, גם האינסטגרם של נאיה יצר כמה כותרות. למשל כשהתפרסם בענק ובכל עבר הסלפי שלה עם ג'סטין ביבר. דבר שהציף את הרשת והפנה אליה את כל המבטים שגרמו גם הם ללא מעט אנשים לקנא ולנסות להבין - מה בדיוק קרה שם?

"וואי, עשו מזה טירוף. בהתחלה חשבו שזה פוטושופ בכלל", מספרת ומפרטת על השתלשלות האירועים באותו היום בו צולמה התמונה: "אני ואחותי ישבנו בבריכה במלון בבוורלי הילס, אחותי עם הגב לבריכה ואני מולה. אני מסתכלת ופתאום קולטת שג'סטין ביבר עובר לי מול העיניים ואני אומרת לאחותי: 'האני!, האני!' והיא כולה כזה: 'נאיה מה את רוצה?', אני אומרת לה: 'ג'סטין ביבר מאחורייך' והיא לא האמינה, לקח לה קצת זמן ואז היא הסתובבה ועצרה נשימה. לא ניגשנו אליו למרות שהוא ישב די לידינו והשתזף".

למה?
"כי מלא ילדים ניגשו אליו וביקשו תמונה והוא אמר להם שזה לא לעניין כי הוא בחופשה ולא הצטלם עם אף אחד, אפילו לרגע. גם הוא היה מוקף בשומרים אז לא הצקנו ובחרנו לא להפריע לו לחופש, הבנו אותו".
אבל יש סלפי. איך?!
"אחרי ארבעים דקות של שקט והמשך שיזוף אני פוקחת את העיניים וקולטת שהוא מדבר איתי ואני מנסה להסדיר נשימה ולא מאמינה שזה קורה, כל האנגלית שלי השתבשה מהתרגשות, דיברנו איזה עשר דקות".

על מה?
"הוא שאל את אחותי ואני מי אנחנו, מה אנחנו עושות כאן ומאיפה באנו, כי הוא שמע שדיברנו בשפה אחרת והוא אמר שהוא מאוד הסתקרן לדעת איזו שפה זאת. אמרנו לו שאנחנו מישראל, הוא אמר שהוא הופיע אצלנו פעם ושיחקתי אותה כאילו לא ידעתי וכאילו לא הייתי בהופעה הזאת עם חולצה שלו והיסטרית עם דמעות. הוא ישב איתנו קצת, וראיתי שכבר נשבר הקרח, אז אמרתי לו - 'ג'סטין אחרי שיחה כזאת לא נעשה סלפי?!' הוא אמר 'ברור יפות! למה לא?'. אחר כך השומרים שלו באו אלינו ואמרו שהם נשבעים שזה לא קרה להם אף פעם".

הסלפי המדובר. הקנאה!
הסלפי המדובר. הקנאה! (נאיה משמאל) © אינסטגרם

היית מסוגלת להתמודד עם רמת פרסום כמו שלו?
"אני מבינה אותו ממש, גם כשקשה לו ויש בלאגן והוא מייצר כותרות. הוא רק מנסה לשמור מעט על הפרטיות שלו, כי בתכלס לא תהיה לו פרטיות יותר. אז אני מאוד מעריכה אותו על זה שהוא גם יודע לתת את הברקסים כדי לשמור לעצמו משהו קטן מזה".

את מפחדת שלך גם יהיה איזה משבר התבגרות בגלל פרסום בגיל מוקדם?
"יש לי אופי חזק ועמוד שדרה חזק, כך שאין מצב שזה יקרה לי".

אמת או חובה? אתגרנו את נאיה!. צילום ועריכה: משה אבוטבול
 
תגובות